Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-18, 22:48
  #1
Medlem
Hej!
Är 18 år, 1,86cm lång och väger 95kg och har funderingar på att börja en Testo E kur nu i slutet på april. Kör seriöst och har stor mål både inom styrka och volym men börjar med Testo E bara för att kontrollera eventuella biverkningar så jag vet vad som orsakar vad.

v1 - 10: Testo E 250mg. Front på de två första sticken med 500mg.
v12 - 14 Nolva 40mg dag 1 - 14 sen 20mg dag 15 - 30


Om jag får gyn känningar under kuren så kör jag 40mg nolva tills det går över sen 20mg kuren ut.

Kör 4 - 5 gympass i veckan och har gymat i snart 3 år. Springer även 1 - 2 gånger i veckan beror lite på hur vädret är och om jag har tid.

Kost:
Kommer ligga på kcal överskott hela kuren. Det ända som brukar ser likadant ut är frukosten. Dricker storsätt aldrig förutom någon gång ibland om det verkligen är något speciellt.

Frukost:
1/2 - 1 liter mjölk
5 mackor med skinka/salami/kokt medvurst eller leverpastej
1 - 2 Ägg

Lunch:
Kan inte säga då skolan serverar skit mat tyvärr. Tur att man snart slipper det

Kvällsmat:
Någon slags kött med potatis/ris/pasta eller liknande, mjölk eller vatten till.

Tre stora:
Bänkpress: 130kg x 2
Marklyft: 200kg x 4
Benpress: 300kg x 6 //I maskin dock men det tar bra ändå.

Tanken med tråden är att få lite tankar på sådant som kan förbättras. Har spräckt höger axelmuskel för ett år sen men det har läckt men är svagare i högern så hela överkroppen har inte kunnat utvecklats fullt då jag behövt vila och ta det lugnt i början tyvärr.
Citera
2011-04-18, 22:56
  #2
Avstängd
Skulle kört minst 12v, och kört 120 mg nolva första dagen (istället för 40mg). Annars ser det bra ut.
Citera
2011-04-18, 22:56
  #3
Medlem
Körde första kur samma som dig, ångrar lite att jag inte hade lite längre, 12-16v. Men annars ser de väll bra ut. Sedan så skulle jag nog råda dig att lägga in fler måltider under dagen, 5-6 ungefär.

Lycka till

Mvh
Citera
2011-04-18, 22:57
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rouls
Körde första kur samma som dig, ångrar lite att jag inte hade lite längre, 12-16v. Men annars ser de väll bra ut. Sedan så skulle jag nog råda dig att lägga in fler måltider under dagen, 5-6 ungefär.

Lycka till

Mvh


Äsch, så länge han ligger på ett överskott av kalorier, så spelar måltidsfrekvensen mindre roll. Äter själv färre, men större, måltider.
Citera
2011-04-18, 23:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
Skulle kört minst 12v, och kört 120 mg nolva första dagen (istället för 40mg). Annars ser det bra ut.

Jag har hört att många för biverkningar vid höga doser på nolva men det är ju olika ifrån person till person. Fast man kan ju alltid testa!

Citat:
Ursprungligen postat av rouls
Körde första kur samma som dig, ångrar lite att jag inte hade lite längre, 12-16v. Men annars ser de väll bra ut. Sedan så skulle jag nog råda dig att lägga in fler måltider under dagen, 5-6 ungefär.

Lycka till

Mvh

Det blir ju att det slinker ner några mackor eller liknande emellan måltiderna med men detta är basen eller vad man ska säga.

Vad tycker ni är det bästa inject stället? Röven? Låret?
Citera
2011-04-18, 23:19
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av robban2
Jag har hört att många för biverkningar vid höga doser på nolva men det är ju olika ifrån person till person. Fast man kan ju alltid testa!


Handlar om att nå maximala plasmakoncentrationer på kortast möjliga tid, därav 120 mg första dagen.
Citera
2011-04-18, 23:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
Handlar om att nå maximala plasmakoncentrationer på kortast möjliga tid, därav 120 mg första dagen.

Okej tack så mycket! Man kan aldrig få för lite info!
Citera
2011-04-19, 00:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
Handlar om att nå maximala plasmakoncentrationer på kortast möjliga tid, därav 120 mg första dagen.

ja 120mg funkar bra, 160mg däremot som rekommenderas åt höger och vänster gav mig otrevliga biverkningar. men det är jag det.
Citera
2011-04-19, 10:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
ja 120mg funkar bra, 160mg däremot som rekommenderas åt höger och vänster gav mig otrevliga biverkningar. men det är jag det.

Ja det är ju olika ifrån person till person.

Har läst en del om personer som för ont i benet om de inje i låret. Många säger att det beror på att de har för kort nål. Vilken nål är bäst vid inje i låret/röven?
Citera
2011-04-19, 11:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robban2
Ja det är ju olika ifrån person till person.

Har läst en del om personer som för ont i benet om de inje i låret. Många säger att det beror på att de har för kort nål. Vilken nål är bäst vid inje i låret/röven?

30mm blå, men de första sticken man sätter brukar ju kännas..dagen eftere
Citera
2011-04-19, 11:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robban2
Jag har hört att många för biverkningar vid höga doser på nolva men det är ju olika ifrån person till person. Fast man kan ju alltid testa!



Det blir ju att det slinker ner några mackor eller liknande emellan måltiderna med men detta är basen eller vad man ska säga.

Vad tycker ni är det bästa inject stället? Röven? Låret?

Blå nål i låren är skönast om du frågar mig. Testat röven men gav upp de direkt efter jag satt första i låter, för mig är låren mkt smidigare både vänster och höger sida och känns ingenting när du är "van". Stick 1-2 kan kännas som en fin träningsverk i kanske 4 dar,men sedan så är muskeln van och de känns ingenting imo.
Mvh
__________________
Senast redigerad av rouls 2011-04-19 kl. 12:02.
Citera
2011-04-19, 12:59
  #12
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robban2
Hej!
Är 18 år, 1,86cm lång och väger 95kg och har funderingar på att börja en Testo E kur nu i slutet på april. Kör seriöst och har stor mål både inom styrka och volym men börjar med Testo E bara för att kontrollera eventuella biverkningar så jag vet vad som orsakar vad.

v1 - 10: Testo E 250mg. Front på de två första sticken med 500mg.
v12 - 14 Nolva 40mg dag 1 - 14 sen 20mg dag 15 - 30


Om jag får gyn känningar under kuren så kör jag 40mg nolva tills det går över sen 20mg kuren ut.

Kör 4 - 5 gympass i veckan och har gymat i snart 3 år. Springer även 1 - 2 gånger i veckan beror lite på hur vädret är och om jag har tid.

Kost:
Kommer ligga på kcal överskott hela kuren. Det ända som brukar ser likadant ut är frukosten. Dricker storsätt aldrig förutom någon gång ibland om det verkligen är något speciellt.

Frukost:
1/2 - 1 liter mjölk
5 mackor med skinka/salami/kokt medvurst eller leverpastej
1 - 2 Ägg

Lunch:
Kan inte säga då skolan serverar skit mat tyvärr. Tur att man snart slipper det

Kvällsmat:
Någon slags kött med potatis/ris/pasta eller liknande, mjölk eller vatten till.

Tre stora:
Bänkpress: 130kg x 2
Marklyft: 200kg x 4
Benpress: 300kg x 6 //I maskin dock men det tar bra ändå.

Tanken med tråden är att få lite tankar på sådant som kan förbättras. Har spräckt höger axelmuskel för ett år sen men det har läckt men är svagare i högern så hela överkroppen har inte kunnat utvecklats fullt då jag behövt vila och ta det lugnt i början tyvärr.


hade personligen förlängt kuren till 16v och skippat fronten. testo E i 10v är fan kortaste laget.




Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
Handlar om att nå maximala plasmakoncentrationer på kortast möjliga tid, därav 120 mg första dagen.


visserligen, men gällande nolva och återhämtningen av LH/FSH så är 20mg nolva tillräckligt för att börja stimulera. dock vid BT så är det viktigare att få upp maximal plasmakoncentration, tar trots allt ca 4v att nå steady state på nolva så det är ju inte direkt det vi är ute efter, däremot maximal utsöndring från 1 tab 20mg uppstår efter ca 4-6 timmar. vilket är mer aktuellt för oss när det gäller återhämtning.


hade själv undvikit front på nolva i återhämtnings syfte iaf.

vet inte om jag förstod dig rätt här, om inte så ignorera mitt inlägg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback