Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-05, 08:04
  #1801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glentenstein
Newsvoice? Kallar du det neutral mark?

Sa inte att det var helt neutralt män bättre än här.
Ni verkar ju helt besatta och maniska. Sjuk focus på en helt obetydlig person.
Gör något vettigt i stället av er energi. Jaga peddos tex.
Finns gått om dem i kyrkan.
Citera
2013-03-05, 08:26
  #1802
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
Men vad är problemet?
Det är ju ett krig som är på gång? Verkar ju vara lite pompom att koncentrera alla energi på en och samma person. Han verkar väldigt farlig som det ser ut? Är det inte mer intressant att lägga all denna energi på något konstruktivt? Verkar ju blivit maniskt.
Ja precis Börje Perrat är totalt manisk och verkar lägga all sin vakna tid på att skriva enorma rättshaveristiska inlägg om VoF. Han borde lägga sin tid på något konstruktivt istället.
Citera
2013-03-05, 13:42
  #1803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ja precis Börje Perrat är totalt manisk och verkar lägga all sin vakna tid på att skriva enorma rättshaveristiska inlägg om VoF. Han borde lägga sin tid på något konstruktivt istället.


Men ni svarar ju på det??
Då är ni lika inblandade själv. Sen kan man diskutera i evigheter om vem som började.
Låter mer som sandlådementalitet tycke jag. Mina ungar håller på så tills någon slår
spaden i skallen. Då kommer den ena pipande och säger att den andra är jättedum och det var han som började. Pappa går och frågar den andra vad som hänt. Det var han som började med att räckte tunga och kastade grus. Muääääää. Vad gjorde du då? Jag skulle bara ha spaden. Men den hade ju lillebror. Ja men han har haft den så länge nu. Du har väl en egen spade? Ja men det var ändå han som började, för han rev mitt sandslott. Så börjar det om och om och om igen.
Ingen jäkel vill ta något eget personligt ansvar för vad som händer utan pekar bara på den andre.
Citera
2013-03-05, 13:56
  #1804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glentenstein
Newsvoice? Kallar du det neutral mark? Kallar du också sossarnas partistämma för neutral mark när man diskuterar moderaternas politik?

Newsvoice drivs ju av alla WoWosarnas överstepräst Torbjörn Sassersson. En man som påstår att han kan göra utomkroppsliga resor med sin själ och se in i låsta rum. Han och Börje Peratt är de största försvarsadvokaterna för typer som vill tjäna pengar på kvacksalverier, astrologi, storseanser och andra trolleribluffar. Därför för de ordet för alla sorters bedragare som är förbannade på alla som granskar deras bluffar.

Är det en religiös rörelse också? Eller överdriver du? Har de något partiprogram man kan läsa?
Eller är man både politisk och religiös? Som KD tex. Är det fel att tjäna pengar och köpa något som man tror på? Eller menar du att man bedrar någon medvetet?
Vad vill du göra åt människors fria vilja att fatta egna beslut menar du?
Ska man inte få lov att gå till någon som du/ni inte anser har rätt?
Kan det gälla andra saker då också? Vilken bil man ska köpa, mat som är god, eller varför inte vilken partner man ska gifta sig med och skaffa barn?

Ska vi ha en statlig kommission som visar oss den "rätta" vägen, eller kan vi köpa in den tjänsten?
Eller är det bara tyckande som styr dina val? Jag tycker det är bluff, så därför ska det förbjudas.
Kan det gälla min kökstapeter då också kanske?

Ja det var många frågor men det verkar vara vääääldigt oklart vad du menar.
__________________
Senast redigerad av Hovudstaden 2013-03-05 kl. 14:01.
Citera
2013-03-05, 14:19
  #1805
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
...Ja det var många frågor men det verkar vara vääääldigt oklart vad du menar.
Bedrägeri - är förbjudet enl. svensk lag! Bedrägeri - är ett brott.

Kort o. gott...
Mycket enkelt - för de flesta - att förstå.
Citera
2013-03-05, 14:54
  #1806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Bedrägeri - är förbjudet enl. svensk lag! Bedrägeri - är ett brott.

Kort o. gott...
Mycket enkelt - för de flesta - att förstå.

Men då går det att sakföra och anmäla.
Bedrägerier ska man inte tillåta.

Är det bedrägeri enl. svensk lag som du skriver är det solklart. Anmäl! Sådant ska absolut inte förekomma.

Så då klarnar det lite här. Ni menar att det är ett solklart bedrägeri? Skit i att sitta här och gläfsa. Anmäl! så är saken ur världen och förmodligen slutar personen då med sitt bedrägliga verk.


EDIT:

Förresten Vad konkret är det som är bedrägligt? Orkar inte läsa igenom allt i denna tråd. Det blir för mycket pajkastning man får gå igenom.
Någon vänlig själ kanske kan göra en sammanfattning?
__________________
Senast redigerad av Hovudstaden 2013-03-05 kl. 15:03.
Citera
2013-03-05, 20:19
  #1807
Medlem
forcebacknows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
Förresten Vad konkret är det som är bedrägligt? Orkar inte läsa igenom allt i denna tråd. Det blir för mycket pajkastning man får gå igenom.
Någon vänlig själ kanske kan göra en sammanfattning?


De får nog leta ordentligt. Det finns inget bedrägligt med dessa verksamheter. Det är mer ett önsketänkande och fantasier från skeptikerhåll. Man försöker fantisera ihop egen lagbok som man då dänger i skallen på folk. Detta har resulterat i den stämning som finns i denna tråd.
Rena fantasier och anklagelser som helt saknar grund. Är det konstigt att personer som blir oskyldigt anklagade blir förbannade? Rena trakasserierna och mobbing för något som inte existerar överhuvudtaget. Man borde låta människor få ha sin egen uppfattning och pyssla med något viktigt i stället.
Men försök inte få dem att lägga fram bevis för det existerar inte och det vet dem. Du lär få vänta länge.
__________________
Senast redigerad av forcebacknow 2013-03-05 kl. 20:21.
Citera
2013-03-05, 21:37
  #1808
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
Förresten Vad konkret är det som är bedrägligt? Orkar inte läsa igenom allt i denna tråd. Det blir för mycket pajkastning man får gå igenom. Någon vänlig själ kanske kan göra en sammanfattning?

Kanske kommer VoF själva (trots att man inte nämner just ordet bedrägligt) nära ett sammanfattande svar på din fråga i de egna stadgarnas första paragraf?

Citat:
Ursprungligen postat av VoF
Särskilt tar föreningen som sin uppgift att i en fri opinionsbildning bekämpa de felaktiga och ogrundade föreställningar som förekommer i frågor som kan avgöras vetenskapligt.

Exempel på nämnda föreställningar hittar du inom (tvåvägs-)kommunikation med avlidna, rutgängeri, homeopati, läkemedelsindustri, fysik (kall fusion t.ex.) och så vidare i (nästan och tyvärr) oändlighet.

VARFÖR vill man i en fri opinionsbildning bekämpa felaktigheter?

Här hittar du mitt och några andras svar som exempel på hur vi tänker: Självkritiken: Varför är DU skeptiker?
Citera
2013-03-05, 22:05
  #1809
Medlem
forcebacknows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Kanske kommer VoF själva (trots att man inte nämner just ordet bedrägligt) nära ett sammanfattande svar på din fråga i de egna stadgarnas första paragraf?



Exempel på nämnda föreställningar hittar du inom (tvåvägs-)kommunikation med avlidna, rutgängeri, homeopati, läkemedelsindustri, fysik (kall fusion t.ex.) och så vidare i (nästan och tyvärr) oändlighet.

VARFÖR vill man i en fri opinionsbildning bekämpa felaktigheter?

Här hittar du mitt och några andras svar som exempel på hur vi tänker: Självkritiken: Varför är DU skeptiker?


Det är nog inga problem med det. Men jag undrar över tolkningsutrymmet. Kan det inte vara läge att tala om sakfrågan än att hänge sig åt personförföljelse och trakasserier? Jag tror inte det skulle vara några som helt problem om man talade om sakens natur i stället för att hoppa på individer.
Eller menar du att tolkningen är så generös i era stadgar att det i den fria opinionsbildningen ingår organiserad mobbing och påhopp på personer? Vidare kan man också fundera om stalking är ok?

Självkritiken är inte av den värsta sorten om man säger så.
__________________
Senast redigerad av forcebacknow 2013-03-05 kl. 22:16.
Citera
2013-03-06, 00:38
  #1810
Medlem
Glentensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
Sa inte att det var helt neutralt män bättre än här.
Ni verkar ju helt besatta och maniska. Sjuk focus på en helt obetydlig person.
Gör något vettigt i stället av er energi. Jaga peddos tex.
Finns gått om dem i kyrkan.
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
Är det en religiös rörelse också? Eller överdriver du? Har de något partiprogram man kan läsa?
Eller är man både politisk och religiös? Som KD tex. Är det fel att tjäna pengar och köpa något som man tror på? Eller menar du att man bedrar någon medvetet?
Vad vill du göra åt människors fria vilja att fatta egna beslut menar du?
Ska man inte få lov att gå till någon som du/ni inte anser har rätt?
Kan det gälla andra saker då också? Vilken bil man ska köpa, mat som är god, eller varför inte vilken partner man ska gifta sig med och skaffa barn?

Ska vi ha en statlig kommission som visar oss den "rätta" vägen, eller kan vi köpa in den tjänsten?
Eller är det bara tyckande som styr dina val? Jag tycker det är bluff, så därför ska det förbjudas.
Kan det gälla min kökstapeter då också kanske?

Ja det var många frågor men det verkar vara vääääldigt oklart vad du menar.
Inte lätt att fatta vad du vill komma till här, eller i alla andra ordbajseriposter du skriver, men det gläder mig att även du bekräftar vad jag har skrivit om vilken sorts människor det är som känner sig trakaserade av skeptiker. När man ser kvaliteten på din argumentation (och de andra, inte minst alla avstängda) på denna tråd, förstår nog alla varför ni är få. Mycket få.

Men för att svara på det fetade. Du får tro på vilka bluffar du vill, köpa vilken bil du vill, äta vilken mat du vill och välja vilka kökstapeter du vill. Men du får vänja dig vid att det finns tidningar som testar bilar och skriver vilka som är dåliga köp. Samma sak med mat. Den granskas också. Ja, det finns till och med de som granskar om vissa kökstapeter har dålig kvalitet också.

Du får köpa vad du vill, men om du tycker att konsumentgranskare mobbar de som säljer och köper dåliga produkter, får du leva med det. Du får också leva med att kvacksalverier och paranormala förmågor granskas. Men tro på det får du göra hur mycket du vill.


Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
Sa inte att det var helt neutralt män bättre än här.
Ni verkar ju helt besatta och maniska. Sjuk focus på en helt obetydlig person.
Gör något vettigt i stället av er energi. Jaga peddos tex.
Finns gått om dem i kyrkan.
Om du tycker att det är bättre där man censurerar alla kommentarer som är obekväma, än där både du och jag får framföra våra åsikter, säger det ju allt om vad du är. Yttrandefrihet, någon?

Om du inte har upptäckt hur många människor, hundrafalt fler än VoFmedlemmar, som kritiserar kyrkan och driver med kristna kan man undra vilken planet du bor på. Tycker du att det är värre att kritisera de som påstår att de har paranormala förmågor?
Citera
2013-03-06, 00:43
  #1811
Medlem
forcebacknows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glentenstein
Inte lätt att fatta vad du vill komma till här, eller i alla andra ordbajseriposter du skriver, men det gläder mig att även du bekräftar vad jag har skrivit om vilken sorts människor det är som känner sig trakaserade av skeptiker. När man ser kvaliteten på din argumentation (och de andra, inte minst alla avstängda) på denna tråd, förstår nog alla varför ni är få. Mycket få.

Men för att svara på det fetade. Du får tro på vilka bluffar du vill, köpa vilken bil du vill, äta vilken mat du vill och välja vilka kökstapeter du vill. Men du får vänja dig vid att det finns tidningar som testar bilar och skriver vilka som är dåliga köp. Samma sak med mat. Den granskas också. Ja, det finns till och med de som granskar om vissa kökstapeter har dålig kvalitet också.

Du får köpa vad du vill, men om du tycker att konsumentgranskare mobbar de som säljer och köper dåliga produkter, får du leva med det. Du får också leva med att kvacksalverier och paranormala förmågor granskas. Men tro på det får du göra hur mycket du vill.



Om du tycker att det är bättre där man censurerar alla kommentarer som är obekväma, än där både du och jag får framföra våra åsikter, säger det ju allt om vad du är. Yttrandefrihet, någon?

Om du inte har upptäckt hur många människor, hundrafalt fler än VoFmedlemmar, som kritiserar kyrkan och driver med kristna kan man undra vilken planet du bor på. Tycker du att det är värre att kritisera de som påstår att de har paranormala förmågor?

Du tycks ha missat det viktigaste i förra inlägget. Frågan var varför ni ger er på person i stället för sakfrågan.
__________________
Senast redigerad av forcebacknow 2013-03-06 kl. 00:45.
Citera
2013-03-06, 00:49
  #1812
Medlem
Glentensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forcebacknow
Det är nog inga problem med det. Men jag undrar över tolkningsutrymmet. Kan det inte vara läge att tala om sakfrågan än att hänge sig åt personförföljelse och trakasserier? Jag tror inte det skulle vara några som helt problem om man talade om sakens natur i stället för att hoppa på individer.
Eller menar du att tolkningen är så generös i era stadgar att det i den fria opinionsbildningen ingår organiserad mobbing och påhopp på personer? Vidare kan man också fundera om stalking är ok?

Självkritiken är inte av den värsta sorten om man säger så.
Kom igen då någon gång och ge exempel på de där personförföljelserna och trakasserierna. Vad är det för några som är värre än vad Uppdrag Granskning och Plus brukar göra? Trakasserar de också allt och alla som de granskar?

Trakasserar den organiserade skeptikern Ben Goldacre de där fuskande forskarna på Pfiser när han vill ha hårdare tag mot dem?

Har du ingen bättre metod än att bara upprepa att det förekommer utan att kunna ge ett exempel? Är det helt enkelt bara så att dina gullgossar får helt enkelt aldrig granskas och kritiseras utan att det ska kallas personförföljelse? Eller är du helt enkelt lika ilsken på Sverker Olofsson när han "personförföljer" skumma affärrsidkare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback