Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-25, 23:54
  #1609
Medlem
Blafsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandoraboxen
Det är inga sanslösa kopplingar. Varför skulle jag göra dem om jag inte hade belägg? Det vore väl dumt här med er som åskådare? Jag bjuder ju inte på några gratispoänger, det förstår du säkert.
Blanda inte ihop bebisar som är nermalda med alternativ medicin.
Det skulle bli lite som om vi börjar ta upp kopplingen mellan frimureri och VoF inkl. tempelriddare och Breivik. Det kanske hör hemma i en annan tråd som vi kan starta senare.
Men det är väl just precis såna kopplingar du gör hela jävla tiden. Hur fan kan det vara rätt i dina fall och fel i andras? Läs vad du själv skriver för helvete.
Citat:
Ja ja ja det är ingen skröna eller konspirationsteori. Du skulle bara veta vad som sker med grabbarna på KTH och vad de sysslar med på fritiden. Åker till Skottland och dricker blod mm. Hur låter det?
Jag lovar det är inget man talar högt om, inte ens med kolleger. Kanske vi kan presentera en och annan professor framöver?
Det är möjligt att du skämtar, men om nån skulle kunna mena det på allvar är det ju du. Ingen ide´att fråga efter källor till dina fritt flödande fantasier.

Det blir i alla fall kul att se när du trappar upp kriget på ditt nya jobb. Får vi se några källor då? Du tyckte också att jag ska ringa Ausikiwi och få en överraskning. Han var lätt att få tag i sa du, men jag hittar inget om jag googlar honom. Jag behöver din hjälp om jag ska kunna ringa honom.
Citera
2012-05-26, 07:27
  #1610
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandoraboxen
Sedan undrar jag om du stödjer de vidrigheter som kemi och läkemedelsindustrin har gjort under detta århundrade?
Jag tar det igen: Att någon ogillar pseudovetenskap är inte alls samma sak som att personen tycker det är okej med forskningsfusk. Långt ifrån., Jag förstår inte alls hur man ens kan göra de kopplingarna, men jag har en förklaring till varför det sker.

Uppenbart har du och ni otroligt svårt att komma med saklig kritik mot skeptiker, därför plockar ni fram halmgubbar.

Jag kan inte se någon annan förklaring än att de som debatterar mot skeptiker sysslar med någon pseudovetenskap och faktiskt tjänar pengar på det, skeptikerna hotar deras verksamhet, och då det saknas rationella argument för den eller mot skeptiker så hittar man på påståenden om oss. Vi påstås stödja forskningsfusk, vi dricker blod, infiltrerar Wikipedia, får pengar av läkemedelsbranschen...

Är dock övertygad om att de allra flesta här inser det absurda i alla dessa påhittade påståenden. För ingen har någonsin kunnat visa något som pekar på att de stämmer.
__________________
Senast redigerad av constant 2012-05-26 kl. 08:04.
Citera
2012-05-26, 09:39
  #1611
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag tar det igen: Att någon ogillar pseudovetenskap är inte alls samma sak som att personen tycker det är okej med forskningsfusk. Långt ifrån., Jag förstår inte alls hur man ens kan göra de kopplingarna, men jag har en förklaring till varför det sker.

Uppenbart har du och ni otroligt svårt att komma med saklig kritik mot skeptiker, därför plockar ni fram halmgubbar.

Jag kan inte se någon annan förklaring än att de som debatterar mot skeptiker sysslar med någon pseudovetenskap och faktiskt tjänar pengar på det, skeptikerna hotar deras verksamhet, och då det saknas rationella argument för den eller mot skeptiker så hittar man på påståenden om oss. Vi påstås stödja forskningsfusk, vi dricker blod, infiltrerar Wikipedia, får pengar av läkemedelsbranschen...

Är dock övertygad om att de allra flesta här inser det absurda i alla dessa påhittade påståenden. För ingen har någonsin kunnat visa något som pekar på att de stämmer.
Pseudovetenskap och forskningsfusk är väl samma sak?
Citera
2012-05-27, 20:11
  #1612
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Pseudovetenskap och forskningsfusk är väl samma sak?

Så Demarkationsproblemet är löst en gång för alla.

Bra, förbjöd man bara helt enkelt tex religioner. Så skulle jag ha gjort i alla fall.
Citera
2012-06-15, 14:14
  #1613
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Den stora konspirationen "big pharma" osv?
Det är väl självklart att folk måste utbilda sig för att ha ett så ansvarsfullt jobb som att arbeta med medicin? Då är det väl självklart att lekmän, glada amatörer, inte får vara med? Det kan ju handla om liv och död!

Om jag skulle gå till läkaren med en allvarlig sjukdom, så skulle jag inte vilja att det var en "naturläkare", vars utbildning bestod av ett hopkok av "new age" och på sin höjd folkhögskola i utbildning. Det tar faktiskt 10 år att bli en riktig läkare.

"Big Pharma"?
Ska vem som helst få hantera mediciner? Självklart inte! Många mediciner kan vara farliga om dem används på fel sätt. "Men örtmediciner är ju ofarliga...?" Nej, definitivt inte! Naturläkemedel kan vara farliga dom också!
Citera
2012-06-15, 18:21
  #1614
Medlem
hundsatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Det är väl självklart...

...farliga dom också!
+1

Jag känner mej inte trakasserad av VoF, tvärtom!
Citera
2012-08-30, 03:10
  #1615
Medlem
En knivskarp analys av rådande läge kring VoF.

Lars Bern vOrdf i Cancerfonden och huvudman i Hjärt&Lungfonden riktar skarp
kritik mot föreningen Vetenskap och folkbildning och deras metoder.
Han beskriver också den rådande atmosfär inom forskarvärlden och varför gammal skåpmat försvaras till idioti av forskare bl.a på Livsmedelsverket. Hur vänstervridna forskare politiserar vår verklighet med ren idioti och forskningsfusk. Hur media hakar på och hjälper till att förvrida verkligheten i samhället. Jag skulle nog tillägga med hjälp av bl.a läkemedelsindustrin. Man kan också misstänka medias stora ägarkoncentration i Sverige, familjen Bonnier. Man är ju ingifta i familjen som är den största finansiären inom svensk läkemedelsforskning, Wallenberg. Så jag är inte förvånad det minsta. Denna sfär skyddas av VoF, enl. många med mig.

Så gott folk bedöm själv trovärdigheten.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...ar-n-tets-makt
__________________
Senast redigerad av Nokoncensus 2012-08-30 kl. 03:27. Anledning: Tillägg och fetmarkeringar
Citera
2012-08-30, 10:33
  #1616
Medlem
forcebacknows avatar
Ja av inläggens intensitet här på FB så tycks det svalnat en del. Man inser väl att man bara förstör ryktet mer och mer för sina uppdragsgivare. Man har helt enkelt gjort sig en rejäl otjänst genom att ha det beteende man har. Sanningen går inte att dölja längre. Allt finns på nätet, och källorna är inte dem som man vill referera till. Fler och fler internetsiter avslöjar metoderna man använder, så det kanske t.o.m hjälpt att man betett sig som man gjort. Vi får se om alternativen får mer utrymme, så man får visa den positiva utveckling som är och som förutspås, för detta ställningskrig gynnar ingen.
Citera
2012-08-30, 12:48
  #1617
Medlem
Blafsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokoncensus
En knivskarp analys av rådande läge kring VoF.

Lars Bern vOrdf i Cancerfonden och huvudman i Hjärt&Lungfonden riktar skarp
kritik mot föreningen Vetenskap och folkbildning och deras metoder.
Han beskriver också den rådande atmosfär inom forskarvärlden och varför gammal skåpmat försvaras till idioti av forskare bl.a på Livsmedelsverket. Hur vänstervridna forskare politiserar vår verklighet med ren idioti och forskningsfusk. Hur media hakar på och hjälper till att förvrida verkligheten i samhället. Jag skulle nog tillägga med hjälp av bl.a läkemedelsindustrin. Man kan också misstänka medias stora ägarkoncentration i Sverige, familjen Bonnier. Man är ju ingifta i familjen som är den största finansiären inom svensk läkemedelsforskning, Wallenberg. Så jag är inte förvånad det minsta. Denna sfär skyddas av VoF, enl. många med mig.

Så gott folk bedöm själv trovärdigheten.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...ar-n-tets-makt
Först skriver du att det är vänsterrörelsen som politisierar verkligheten med forskningsfusk o dyl med god hjälp av läkemedelsindustrin. För att sen snabbt som en Messidribbling vända till att de har kopplingar till Bonnier och Wallenbergsfamiljerna. Inte lätt att hänga med i svängarna här.

När jag läste igenom denna evighetstråden (puh, pust) konstaterade jag att det mesta var lika vimsigt som svängningarna att påstå att VOF-ledningen var högerextremistisk, för att bara några poster senare påstå att de var extremmarxister. Frågor om belägg för det besvarades på ett sätt som påminner om hur scientologerna försvarar sig och angriper sina kritiker.

Angående vad Lars Bern skriver så nämner han VOF i ett par meningar att det var förhastat att ge Annika Dahlqvist förvillarpriset. Att hon inte fick det för kostråden han skriver om, utan för påståendena om att den som äter enligt LCHF inte får infektionssjukdomar eller cancer (för att inte tala om att "mammografi bara är larvigt) nämner han inte,

I det fallet är de allra flesta läkare, även de som knappt vet vad VOF är, överens om att det är humbug.
Citera
2012-08-30, 13:12
  #1618
Medlem
Blafsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forcebacknow
Ja av inläggens intensitet här på FB så tycks det svalnat en del. Man inser väl att man bara förstör ryktet mer och mer för sina uppdragsgivare. Man har helt enkelt gjort sig en rejäl otjänst genom att ha det beteende man har. Sanningen går inte att dölja längre. Allt finns på nätet, och källorna är inte dem som man vill referera till. Fler och fler internetsiter avslöjar metoderna man använder, så det kanske t.o.m hjälpt att man betett sig som man gjort. Vi får se om alternativen får mer utrymme, så man får visa den positiva utveckling som är och som förutspås, för detta ställningskrig gynnar ingen.
Sanningen om hur de olika sidorna beter sig får man rätt bra om man läser igenom den här och de andra trådarna i alternativforumet.

Ja, allt finns på nätet och det är ju inte sidor som visar källorna du tror på, snarare tvärtom. På en annan tråd om forskningsfusk visade du ju hur du vill komma tillrätta med forskningsfusk. Bl a genom att byta ut riktiga studier mot scientologiska propagandafilmer. Scientologerna är ju välkända för att tillverka påhittade propagandafilmer och att försvara sig och angripa sina kritiker på samma sätt som du och dina kompisar på denna tråden.

Att konstatera vad filmerna är för något och hur trovärdiga de är, det är sånt som får dig att gå bananas och skrika trakasserier. Ni vill inte ha nån diskussion öht.

Man kan säga att det framgår tydligt att det som gör er så förbannade, är att man tycker att era filmer och bloggar som ni länkar borde beläggas lika bra som ni kräver av riktiga studier. Det är därför ni känner er trakasserade av alla, inte bara VOF, som vill ha belägg för det som sägs i skitfilmer som vilken idiot som helst kan tillverka.

För övrigt är det bara i såna filmer och bloggar man drar samma slutsatser som forcebacknow.
__________________
Senast redigerad av Blafsen 2012-08-30 kl. 13:23. Anledning: diverse stavfel
Citera
2012-08-30, 19:20
  #1619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blafsen
Först skriver du att det är vänsterrörelsen som politisierar verkligheten med forskningsfusk o dyl med god hjälp av läkemedelsindustrin. För att sen snabbt som en Messidribbling vända till att de har kopplingar till Bonnier och Wallenbergsfamiljerna. Inte lätt att hänga med i svängarna här.

När jag läste igenom denna evighetstråden (puh, pust) konstaterade jag att det mesta var lika vimsigt som svängningarna att påstå att VOF-ledningen var högerextremistisk, för att bara några poster senare påstå att de var extremmarxister. Frågor om belägg för det besvarades på ett sätt som påminner om hur scientologerna försvarar sig och angriper sina kritiker.

Angående vad Lars Bern skriver så nämner han VOF i ett par meningar att det var förhastat att ge Annika Dahlqvist förvillarpriset. Att hon inte fick det för kostråden han skriver om, utan för påståendena om att den som äter enligt LCHF inte får infektionssjukdomar eller cancer (för att inte tala om att "mammografi bara är larvigt) nämner han inte,

I det fallet är de allra flesta läkare, även de som knappt vet vad VOF är, överens om att det är humbug.


För det första tror jag inte du har en aning om vem som styr läkemedelsindustrin i bakgrunden.
För det andra så spelar de politiska falangerna ingen roll. Blått eller rött är samma sak. Gäller bara att samla skarorna med. Någon måste få styr på massan, så man kan kontrollera den till vad man nu vill.
Går man bakom kulisserna så förstår man hur det fungerar. Kolla hur nazismen fungerade. Allt finns i USA nu, företag och forskare som finns kvar och allt med dem. Bara ett stort spel för gallerierna. Så kärra VoF:are. Det kan vara så att ni hela tiden förs bakom ljuset, och utför gärningar på bekostnad av er själva. Duktiga idioter eller maktens drönare som offras för sakens skull. Anpassa er till döds eller dööö!

Att hela tiden jämföra alternativtroende med de djävulska scientologerna är ju en utsliten klassiker som används flitigt av speciellt VoF när argumenten tryter. Det börjar dra ihop sig verkar det som.
Man försöker lägga över en helt idiotisk sjuk religion på alternativmedicinska förespråkare. Hur sjukt kan det bli?!
Att däremot jämföra VoF:are med nazister är inte fel. Många verkar gå vägen som utstakats av gamla kemikaliemänniskor kopplade till gamla suspekta företag. Mycket har avslöjats den senaste tiden i böcker som givits ut nyligen.

Så haka inte er upp på politiska färger. Det är samma med olika ansikten, och några konspirationsteorier finns inte, utan verifierbar fakta. Så saknas den så kan jag gärna hjälpa till så alla förstår.
Citera
2012-08-30, 19:38
  #1620
Medlem
Blafsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sterrum
För det första tror jag inte du har en aning om vem som styr läkemedelsindustrin i bakgrunden.
För det andra så spelar de politiska falangerna ingen roll. Blått eller rött är samma sak. Gäller bara att samla skarorna med. Någon måste få styr på massan, så man kan kontrollera den till vad man nu vill.
Går man bakom kulisserna så förstår man hur det fungerar. Kolla hur nazismen fungerade. Allt finns i USA nu, företag och forskare som finns kvar och allt med dem. Bara ett stort spel för gallerierna. Så kärra VoF:are. Det kan vara så att ni hela tiden förs bakom ljuset, och utför gärningar på bekostnad av er själva. Duktiga idioter eller maktens drönare som offras för sakens skull. Anpassa er till döds eller dööö!

Att hela tiden jämföra alternativtroende med de djävulska scientologerna är ju en utsliten klassiker som används flitigt av speciellt VoF när argumenten tryter. Det börjar dra ihop sig verkar det som.
Man försöker lägga över en helt idiotisk sjuk religion på alternativmedicinska förespråkare. Hur sjukt kan det bli?!
Att däremot jämföra VoF:are med nazister är inte fel. Många verkar gå vägen som utstakats av gamla kemikaliemänniskor kopplade till gamla suspekta företag. Mycket har avslöjats den senaste tiden i böcker som givits ut nyligen.

Så haka inte er upp på politiska färger. Det är samma med olika ansikten, och några konspirationsteorier finns inte, utan verifierbar fakta. Så saknas den så kan jag gärna hjälpa till så alla förstår.
Om du inte tycker att man ska jämföra er med scientologerna så varför inte överge scientologernas debattmetoder då?

Du som är en sån kämpe mot forskningsfusk, varför blir du så förbannad när man ber om källor till alla bloggar och filmer ni länkar? Hur fan tror du att man granskar forskning? Du har chansen nu att visa att du har några källor till allt jävelskap du påstår att du känner till. Fram med dem istället för ännu en maranatapredikan och brandtal, som verkar gripna ur din fantasi.

Annars är det ju ganska tydligt att du vill ha jävligt hård kontroll på riktig forskning men ingen koll alls på era filmer från scientologerna, Newsvoice och annan skit.

Varför inte förklara tydligt en gång för alla hur du tycker att man ska avslöja forskningsfusk? Ska man inte pressa forskarna på källor då, eller....? Varför ska man inte granska bloggar och filmsnuttar då?
Eller tycker du att fuskpropaganda från scientologer och annan skit ska tas på allvar?

Men du kan åtminstone svara på om du tycker att en propagandafilm utan minsta källa från scientologerna är ett bra alternativ till riktig forskning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback