Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-17, 23:59
  #1
Medlem
Vad kommer ni fira?

1. Att Norges olja är slut

2. 467 år (fram tills massinvandringen började) av stolt historia. Först ett av världens mäktigaste länder, intåget i Moskva, erövringen av Skåne, Halland, Blekinge, Jämtland, Härjedalen osv. osv. Senare världens högsta levnadsstandard från 1940-1990 och samtidigt en av världens största, bästa och modernaste arméer under samma period. VM-Silver och Brons i fotboll.

3. Att Islam har blivit statsreligion, att invandrare är i majoritet, att ungdomsarbetslösheten har gått från näst högsta i EU till högsta i EU, att antalet våldtäkter har gått från nummer 2 i världen till nummer 1 och att polisen inte längre får skydda folk som filmar TUFFs konferanser.
Citera
2011-04-18, 00:03
  #2
Medlem
tältpinnes avatar
Jag tänkte kapa en buss, fylla den med somalier, dragspel och smörgåstårta, och störta utför ett stup.

edit: det finns förmodligen plats över om någon vill med
__________________
Senast redigerad av tältpinne 2011-04-18 kl. 00:11.
Citera
2011-04-18, 00:16
  #3
Medlem
Klosss avatar
Om man vill fira den civila lokalförvaltningen och inledningen på reformationen i Sverige så ja men Sverige som nation är äldre än så.
Citera
2011-04-18, 00:47
  #4
Medlem
Jrgens avatar
Det är för fan inget att fira, det är en sorgedag. Jag kommer att bränna svenska flaggor och bajsa på Gustav Vasa-porträtt den dagen.
Citera
2011-04-18, 00:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Det är för fan inget att fira, det är en sorgedag. Jag kommer att bränna svenska flaggor och bajsa på Gustav Vasa-porträtt den dagen.
vrf?
Citera
2011-04-18, 00:56
  #6
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty93
Vad kommer ni fira?

1. Att Norges olja är slut

2. 467 år (fram tills massinvandringen började) av stolt historia. Först ett av världens mäktigaste länder, intåget i Moskva, erövringen av Skåne, Halland, Blekinge, Jämtland, Härjedalen osv. osv. Senare världens högsta levnadsstandard från 1940-1990 och samtidigt en av världens största, bästa och modernaste arméer under samma period. VM-Silver och Brons i fotboll.

3. Att Islam har blivit statsreligion, att invandrare är i majoritet, att ungdomsarbetslösheten har gått från näst högsta i EU till högsta i EU, att antalet våldtäkter har gått från nummer 2 i världen till nummer 1 och att polisen inte längre får skydda folk som filmar TUFFs konferanser.

Att Skåne lyckats befria sig från den olidliga stank av dumhet som du och dina gelikar spridit bland oss sedan den extremt grymma annektering ni genomförde efter 1658.
Citera
2011-04-18, 01:21
  #7
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty93
vrf?
För att det är början på svensk totalitär etatism. Det är Gustav Vasa som på allvar cementerade statens makt och allmänhetens slaveri, framför allt här i Småland.
Citera
2011-04-18, 01:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty93

2. 467 år (fram tills massinvandringen började) av stolt historia. Först ett av världens mäktigaste länder, intåget i Moskva, erövringen av Skåne, Halland, Blekinge, Jämtland, Härjedalen osv. osv. Senare världens högsta levnadsstandard från 1940-1990 och samtidigt en av världens största, bästa och modernaste arméer under samma period. VM-Silver och Brons i fotboll.
Citera
2011-04-18, 01:41
  #9
Medlem
Överliggarens avatar
Sverige grundlades inte 1523. Du är ungefär 500 år fel ute.
Citera
2011-04-18, 01:45
  #10
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Sverige grundlades inte 1523. Du är ungefär 500 år fel ute.
Gustav Vasas styre startade då. Sverige är givetvis mycket äldre i vissa delar av landet.
Citera
2011-04-18, 01:50
  #11
Medlem
Totyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
För att det är början på svensk totalitär etatism. Det är Gustav Vasa som på allvar cementerade statens makt och allmänhetens slaveri, framför allt här i Småland.


Jo, Gustav I var ett rövhål utan dess like. Läs gärna Förrädarland av Vilhelm Moberg, jag tror att just du hade uppskattat den

Vasa I och hans ohängda ättlingar konfiskerade hederliga svenskars tillgångar och tvingade ut dem i krig. En värdelös människa trots allt.


På jubileet så kommer jag sitta där jag sitter och göra ungefär samma sak som jag gör nu. Visst kommer jag vara lite nostalgisk och tänka på en del statliga vansinnesprojekt som blev mer eller mindre skadliga för svenskarna. Förhoppningsvis så blir det de misslyckade skeppsbyggena och de misslyckade krigen jag tänker på och inte den pågående inhemskt sponsrade invasionen utav landet.

edit: Gustav Vasa var trots allt en bättre ledare än vad vi har nu och förmodligen har då.
__________________
Senast redigerad av Totyr 2011-04-18 kl. 01:55.
Citera
2011-04-18, 01:57
  #12
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Gustav Vasas styre startade då. Sverige är givetvis mycket äldre i vissa delar av landet.

Sverige är äldre överhuvudtaget. Att säga att Gustav Vasa grundlade Sverige är ungefär som att säga att Olof Palme grundlade socialdemokratin.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback