Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-17, 20:17
  #1
Medlem
Fogelbergs avatar
Jag har 3st 19" plattskärmar med VGA kontakt.

Frågan jag har är: Kan jag ansluta dessa till min Mac Mini av senaste modell? Om svaret är JA så undrar jag vad som behövs..
Citera
2011-04-17, 20:25
  #2
Medlem
tzjs avatar
Programvara Mac OS - Hårdvara Mac.
/mod.
Citera
2011-04-17, 20:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Jag har 3st 19" plattskärmar med VGA kontakt.

Frågan jag har är: Kan jag ansluta dessa till min Mac Mini av senaste modell? Om svaret är JA så undrar jag vad som behövs..

Nej.

Eller, ja... om du köper till ett extern grafikkort som drivs över USB för ett par tusen.
__________________
Senast redigerad av bimsalabim 2011-04-17 kl. 20:38.
Citera
2011-04-17, 20:52
  #4
Medlem
Fogelbergs avatar
@ tzj : Sorry, my bad.
@ bimsalabim : Kan du hänvisa till ett? vore tacksam för detta.
Kommer eventuellt att expandera till 3 x 24" inom kort
Citera
2011-04-17, 21:00
  #5
Medlem
tzjs avatar
En switch hade väl funkat, men då får du inte alla 3 på en gång, vilket jag misstänker är det viktiga.

Hittade detta: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=794851

https://discussions.apple.com/thread...9848&tstart=-2
Citera
2011-04-18, 00:45
  #6
Medlem
Fogelbergs avatar
Display link borde nog fungera..

2 av skärmarna drivs av grafikkortet i minin och den tredje kan köras med DisplayLink, men då blir den "low performance" och klarar inte film eller spel.

Ska kolla upp det.
Citera
2011-04-19, 09:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Display link borde nog fungera..

2 av skärmarna drivs av grafikkortet i minin och den tredje kan köras med DisplayLink, men då blir den "low performance" och klarar inte film eller spel.

Ska kolla upp det.

Ah, jag antog att det skulle bli problem med DisplayPort -> VGA men det funkar ju faktiskt ser jag nu. Så, en DisplayPort -> VGA-adapter, en på DVI -> VGA och en via ett USB-kort ser ut att fungera bra.
Citera
2011-04-19, 09:42
  #8
Medlem
Fogelbergs avatar
ja, det kommer göra susen tror jag med, nu återstår bara en massa förberedelser och en eventuell flytt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback