Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-01, 21:46
  #541
Medlem
Apocalyptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifascista
Idag kunde det ha gått bättre, det säger jag inte emot. Men nästa chans får vi 21 maj i Göteborg. Då blir det nationaldemokraterna som ska utbuas.
Ser på bilderna att Andreas Johansson klippt sig. Han kanske ska skaffa ett jobb också?

// Antifascista

Vad är det som ska utbuas då? Vill ND ge pengar till pensionärerna?
2011-05-01, 21:47
  #542
Medlem
Antifascistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocalyptor
Vad är det som ska utbuas då? Vill ND ge pengar till pensionärerna?
ND och en annan nynazistisk organisation demonstrerar mot ett moskebygge. Vi anser att alla ha rätt att utöva sin religion och bygga sina egna byggnader.

// Antifascista
2011-05-01, 21:49
  #543
Medlem
Dr Kuchos avatar
För Västerås skull är jag givetvis glad att dagens övningar flöt utan förstörelse eller konfrontation men jag är besviken på alla internethuliganer som hetsat här och på andra ställen inför dagens demonstration. Snacka om "plocka på tandskydd", "sparka ut dom ur stan", "rödingar", "nassar", förstöra hit och dit. Från både sidor. Mycket snack men ingen verkstad överhuvudtaget.
2011-05-01, 21:54
  #544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antifascista
ND och en annan nynazistisk organisation demonstrerar mot ett moskebygge. Vi anser att alla ha rätt att utöva sin religion och bygga sina egna byggnader.

// Antifascista

Ni ser inget problem i att Saudier finansierar bygget?
2011-05-01, 21:56
  #545
Medlem
Turans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifascista
ND och en annan nynazistisk organisation demonstrerar mot ett moskebygge. Vi anser att alla ha rätt att utöva sin religion och bygga sina egna byggnader.

// Antifascista
Religion är ett opium för folket, är det inte så det brukar låta?
2011-05-01, 21:58
  #546
Avstängd
falafel12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Låt mig bara dubbelkolla: Du vill alltså demonstrera för att ta bort deras rätt att tycka som de vill?

Föredrar dem över era jävla kommunistfasoner. Framförallt eftersom ni verkligen inte fattar att det är ni som framstår som fascister när ni ska hålla på att "motdemonstrera". Vad fan är det liksom?
Demonstrationer är en del av demokratin, oavsett om det är mot eller för en annan demonstration.
2011-05-01, 21:58
  #547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turan
Religion är ett opium för folket, är det inte så det brukar låta?

Eller gamla fina "No gods no masters" eller varför inte "Dagens vänster skyddar morgondagens hitler".
2011-05-01, 22:00
  #548
Medlem
Tre100s avatar
Här skulle man varit istället idag: http://politisktinkorrekt.info/2011/...gripen-i-lund/
Skåningar kan.
2011-05-01, 22:00
  #549
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifascista
ND och en annan nynazistisk organisation demonstrerar mot ett moskebygge. Vi anser att alla ha rätt att utöva sin religion och bygga sina egna byggnader.

// Antifascista


Om nazism skulle vara en religion, hade ni då tillåtet nazisterna till bygga en "kyrka" för nazismen?
2011-05-01, 22:05
  #550
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Ni ser inget problem i att Saudier finansierar bygget?

Vad skulle det problemet vara?
2011-05-01, 22:07
  #551
Avstängd
falafel12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Ni ser inget problem i att Saudier finansierar bygget?
Nej eftersom saudierna ej kommer kunna bedriva sin ideologi utav wahhabism i moskén då de flesta muslimer inte är wahhabister eller ens accepterar den inriktningen utav islam. Skulle de predika en wahhabistisk tolkning kan jag lova dig att vi skulle få höra om det, någon muslim skulle ogilla detta och klaga. Man ska ha i åtanke att många olika muslimer kommer besöka denna moské då området den befinner sig på är ett område där en moské behövs.

Med andra ord är det inget fela på detta bygge, eller jag vet inte, du kanske skulle föredra att dina skattepengar gick till detta bygget?

För övrigt förstår jag inte vad som är så himla fel med detta bygget, att det skall predikas terrorism och dylikt är ett bajsargument då sådana predikan lika gärna kan äga rum i andra bönlokaler.
2011-05-01, 22:28
  #552
Medlem
unsungs avatar
När diskussionen i en tråd om en 1 majdemonstration börjar handla om moskébyggen och annat trams så är hoppet ute för tråden.
Nu låses denna!


// moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback