Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-17, 03:29
  #1
Medlem
TomiXIIs avatar
Tjoo.

Tänkte kolla hur stort intresset är för nya sorters lugnande droger? Har koll på allt från alko-ersättare till GABA-A agonister till GABA-B agonister eller både och. Det finns i flytande former och pulverformer (vilket troligen görs till piller för att inte samma misstag som hände med phenazepam och alprazolampulvret när det togs in, möjligheten för injektvialer är stor ifall intresset finns. Något som gäller det mesta jag tänker på är att de inte upptäcks på urinprov, vissa syns dock.

Det jag tänker främst på är en specifik som kan vara ersättning för benzo. som är ren GABA-A agonist och partiell GABA-B agonist utvecklad mot ångest som ersättning för bensodiazepiner.

Men finns mycket annat med, är detta droger det finns en marknad för i Sverige förutom till personer som går i substitutionsprogram o inte kan äta lugnande?

Vad efterfrågas i en eventuell ny lugnande? Finns ju även saker som fungerar likt barbiturater (personligen ser jag benzo och barbiturater som ganska olika droger, ruset är helt enkelt inte samma.

Tacksam för svar.
Citera
2011-04-17, 03:37
  #2
Medlem
Lestadianens avatar
bättre än mina nyvarande lugnande meds. benzo jag vill ha! eller ersättare
Citera
2011-04-17, 03:52
  #3
Medlem
TomiXIIs avatar
Huvudsaken är att det känns som att lugnande droger kan behöva en injektion av nya grejer.

En riktig bensodiazepin är inte aktuellt men det finns en hel del som fungerar som benzo och som tex inte syns i prover. Sen har vi möjligheten till lite tyngre rus med saker som är mer likt barbiturater osv. Inte helt omöjligt att göra en analog på methaqualon (Mandrax), dock inte särskilt troligt pga kostnaden.

Sen har vi ämnen som Gabapentin, Pregabalin (Lyrica), Vigabatrin osv, ger inte mycket för dessa saker personligen...

Ghb analoger finns ju också.
Citera
2011-04-17, 04:01
  #4
Medlem
Lestadianens avatar
jag äter atarax nu och det hjälper dåligt. Kan vara för att jag doserar med alkohol och hash på helgerna. det låter jag dock vara en gåta och undrar; kan detta vara något för mig?
Citera
2011-04-17, 04:30
  #5
Medlem
TomiXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lestadianen
jag äter atarax nu och det hjälper dåligt. Kan vara för att jag doserar med alkohol och hash på helgerna. det låter jag dock vara en gåta och undrar; kan detta vara något för mig?

Atarax är sockerpiller i princip, antihistamin med mkt liten effekt mot ångest. Ges ofta som förstahandsval till folk som söker vård för ångest, speciellt ungdomar.

Visst lugnande kan säkert fungera bra för dig, men att blanda dem med alkohol är inte att rekommendera, man gör bort sig och tappar minnet helt oftast. Men om det är mot ångest du vill ha så rekommenderar jag dig att söka läkarvård istället

Det går att få benzo relativt lätt om man har ångest och inte har missbrukarstämpel i journalen.
Citera
2011-04-17, 06:10
  #6
Medlem
M0ntanas avatar
Ja det finns en sjukt stor marknad, finns iallafall 3 trådar om "varför tar inte distributörerna in lagliga benso" osv. Så du har stora pengar att tjäna, tomix min vän

Jag är en av de nitresserade. Speciellt av b agonisterna då. Men även a. Väldigt bra att du/ni skall göra om det till piller, för folk kan inte hantera såpass små doseringar (utgår ifrån att det är ett par mg som krävs.)
Citera
2011-04-17, 17:42
  #7
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiXII
Atarax är sockerpiller i princip, antihistamin med mkt liten effekt mot ångest. Ges ofta som förstahandsval till folk som söker vård för ångest, speciellt ungdomar.

Visst lugnande kan säkert fungera bra för dig, men att blanda dem med alkohol är inte att rekommendera, man gör bort sig och tappar minnet helt oftast. Men om det är mot ångest du vill ha så rekommenderar jag dig att söka läkarvård istället

Det går att få benzo relativt lätt om man har ångest och inte har missbrukarstämpel i journalen.
Vad menar du med missbrukarstämpel? Att man själv har gått ut med att ha brukat droger?
Citera
2011-04-17, 19:31
  #8
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Vad menar du med missbrukarstämpel? Att man själv har gått ut med att ha brukat droger?
Ja det eller om man blivit haffad.
OnT: Vad är det för ämnen det handlar om? Marknad finns säkert, själv hoppas jag på att det inte handlar om okända RCs då det redan finns tillgång på säkrare saker.
Lycka till!
Citera
2011-04-17, 20:07
  #9
Medlem
Mandic!s avatar
Det borde finnas bättre lugnande/ångestdämpande medel som ej har den beroenderisken som bensodiazepiner har. Vad finns att tillgå bakom bensodiazepiner? Atarax, Theralen, Lergigan och ett par till som jag glömt namnet på. Inderal är iofs. riktigt jävla tokbra att ta inför situationer där man blir nervös. Den blockrerar vissa betareceptorer i hjärnan som leder till att man varken märker av psykiska eller fysiska tecken på nervositet, samt dämpar nervositeten totalt. Inderal är klockrent för detta ändamålet, men jag har svårt att se att det skulle fungera mot ångest, men nån här kanske har testat?
Inderal är klockrent mot nervositet både fysiskt och psykiskt, samtidigt som man verkligen blir beroende eller trött utav det.

Om det skulle finnas betablockerande läkemedel med även bra ångestdämpande effekt så skulle inte benso behöva användas lika mycket, det hade varit ett ultimat läkemedel; Bra ångestdämpande effekt, extremt bra mot nervositet både fysiskt och psykiskt, samt ej beroendeframkallande. Varför används ens läkemedel likt Theralen och Atarax som lugnande och ångestdämpande? Jag känner ingen, och inkl. mig själv som har fått varken någon lugnande eller ångestdämpande effekt öht. Dessutom blir man grymt seg och trött på dom vilket leder till att dom är värdelösa att använda då det blir svårt att fungera normalt i vardagen när man intagit medicinen.
Citera
2011-04-18, 12:29
  #10
Medlem
refrs avatar
Trillade över en laglig Barbiturat tidigare som hade antiinflammatoriska och smärtstillande egenskaper, tyckte själv att den såg väldigt intressant ut, kan leta upp den om så önskas.
Citera
2011-04-18, 14:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lestadianen
jag äter atarax nu och det hjälper dåligt. Kan vara för att jag doserar med alkohol och hash på helgerna. det låter jag dock vara en gåta och undrar; kan detta vara något för mig?


benso äter och skiter ut atarax, det är så dem tillverkas. Det går inte att jämföra atarax med benso
Citera
2011-04-18, 15:25
  #12
Medlem
Tjackadhamster skrev något inlägg med alla lagliga benso och baribuater så det är nog mycket uppskattat ifall någon köper en större mängd och säljer vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback