Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 17:19
  #517
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Jag är själv uppväxt i en småstad och kan med ren ärlighet säga att småstadsfolk är nog det värsta man kan ha att göra med. Antingen har du dräggen som är otrevliga och bråkar, eller så är det snobbarna som tror att dom är några stureplansstekare för att dom hänger på stans enda innekrog, eller så är det skvallerkärringarna som vet mer om dig än du själv gör.

Jag spenderar mycket tid i Stockholm och funderar på att flytta dit. Jag har aldrig blivit illa bemött, dumförklarad, nedtryckt av någon stockholmare, som jag blivit hemma. Ingen bryr sig hur du klär dig eller vad du gillar för musik.

Håller med till 100 %. Småstad = inskränkta. Stockholm är megatuder bättre i det avseendet än valfri ort i Sverige.
Citera
2017-03-15, 18:18
  #518
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Håller med till 100 %. Småstad = inskränkta. Stockholm är megatuder bättre i det avseendet än valfri ort i Sverige.

Dom gångerna jag har varit i Stockholm har jag aldrig blivit illa bemött. Jag är diagnoserad med ADHD och var livrädd första gången jag skulle flytta till en storstad för att jag skulle verka bortkommen och dum som man alltid har blivit trakasserad för "hemma." Med mina säregna intressen och personlighet lyckas jag alltid komma väl in bland storstadsfolket.
Citera
2017-03-20, 17:33
  #519
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Just de där människor som är "lätta att snacka med" och som inte verkar ha gjort något annat i sitt liv än att prata med främlingar tycker jag är de obehagligaste.

På vilket sätt?

Jag blir lite nyfiken här för jag kommer från Stockholm och försöker va sådär. Snacka med allt och alla typ. På en lagom nivå. Sen har man väl en dålig dag då och då när man liksom inte orkar va trevlig mot alla, det händer väl i och för sig..

Men frugan kommer från landet och när jag är där och hälsar på och träffar släktingar m.fl. så är det som att de backar undan lite när man försöker va öppen och pratsam. De pratar tystare märker jag.. Mer viskande och mer diskreta konversationer.

På tu man hand är alla jättetrevliga men det verkar som att man ska ligga lite lågt och inte höras för mycket. Jag har aldrig fattat det där..
Citera
2017-03-21, 10:22
  #520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
På vilket sätt?

Jag blir lite nyfiken här för jag kommer från Stockholm och försöker va sådär. Snacka med allt och alla typ. På en lagom nivå. Sen har man väl en dålig dag då och då när man liksom inte orkar va trevlig mot alla, det händer väl i och för sig..

Men frugan kommer från landet och när jag är där och hälsar på och träffar släktingar m.fl. så är det som att de backar undan lite när man försöker va öppen och pratsam. De pratar tystare märker jag.. Mer viskande och mer diskreta konversationer.

På tu man hand är alla jättetrevliga men det verkar som att man ska ligga lite lågt och inte höras för mycket. Jag har aldrig fattat det där..

Du gör helt rätt. Det här med att det i princip bara är fyllon som kan hålla en lättsam konversation med en främling är bland det minst civiliserade med landet Sverige, om någon frågar mig.
Citera
2017-03-21, 11:41
  #521
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
"Det här med att det i princip bara är fyllon som kan hålla en lättsam konversation med en främling är bland det minst civiliserade med landet Sverige, om någon frågar mig."

Det och att vuxna svenskar blir typ åtta år när dom dricker alkohol!


Man skäms...
__________________
Senast redigerad av Macke85 2017-03-21 kl. 12:05.
Citera
2017-03-23, 01:05
  #522
Medlem
Newtonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnaeus
Kan man ens som stockholmare kalla sig för svensk? Har nog aldrig stött på så anti-nationalistiska och vidriga personer som människor från Stockholm. Borgarna stöttar helt öppet det kuturella och rasliga folkmordet av svenskar, och hänvisar till kapitalistiska intressen som orsak till deras svenskhat. Fredrik Reinfeldt, stockholmarnas hjälte, är bara ett exempel av dessa människor med ett besinningslöst hat emot svenskarna.

Stockholmare, varför hatar ni oss andra svenskar?
Det här handlar inte om nationalism. Det handlar om att de saknar den sociala kompetensen som är så viktig. Stockholm är världens ensammaste stad, inte svårt att förstå varför.
Citera
2017-04-08, 15:51
  #523
Medlem
.
__________________
Senast redigerad av meetthefockers 2017-04-08 kl. 15:55.
Citera
2017-04-08, 17:03
  #524
Medlem
Rulags avatar
Det kan förekomma otrevlig personal på en del serveringar, typ cafeer, hamburger hak mm. framförallt och personalen är underbemannad.
__________________
Senast redigerad av Rulag 2017-04-08 kl. 17:06.
Citera
2017-04-08, 20:46
  #525
Avstängd
Mertillens avatar
Brudar (kvinnor mellan 25 och 40) i småstäder pratar med mig, inleder konversationer och det är jag mycket tacksam för. Desamma i Stockholm ignorerar mig fullständigt. Vad beror detta på?
Citera
2017-04-12, 17:16
  #526
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Dom gångerna jag har varit i Stockholm har jag aldrig blivit illa bemött. Jag är diagnoserad med ADHD och var livrädd första gången jag skulle flytta till en storstad för att jag skulle verka bortkommen och dum som man alltid har blivit trakasserad för "hemma." Med mina säregna intressen och personlighet lyckas jag alltid komma väl in bland storstadsfolket.

Det låter som om du passar perfekt in i facket södermalmshipster.
Citera
2019-03-11, 14:36
  #527
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Dom är inte otrevligare, de har bara högre krav på personlighet. Har du blivit taskigt bemött har du troligtvis "luckor" i personligheten. Du kanske är inställsam, blyg, eller positionerar dig.

Tillkortakommanden som kommer från egot, och det ser Stockholmare, varför de behandlar dig som skit. Annars är de väldigt trevliga mot de som har hittat hem i hur man bör bete sig!

Det där lät sjukt konstigt.
Men då kan ju jag vara otrevlig mot nollåtta pissråttorna om dom inte beter sej exakt som jag tycker att man ska bete sej.
Citera
2019-03-11, 14:38
  #528
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Det finns schyssta stockholmare men jävligt många nollåttor är helt enkelt inte schyssta utan omänskligt otrevliga och dessa otrevliga stockholmare borde misshandlas ordentligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback