Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-16, 21:18
  #1
Medlem
Vad är kraven för att komma in? Får man ha utländsk härkomst?
Citera
2011-04-17, 00:14
  #2
Medlem
Pimpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
Vad är kraven för att komma in? Får man ha utländsk härkomst?


Dom enda restriktionerna jag känner till är på Chalmers masterprogram nuclear-nånting där man inte får vara medborgare i Iran eller vad det nu är.


Är väl för övrigt inte så klurigt att kolla upp så man behöver starta en tråd på flashback om det eller?
Citera
2011-04-17, 00:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpie
Dom enda restriktionerna jag känner till är på Chalmers masterprogram nuclear-nånting där man inte får vara medborgare i Iran eller vad det nu är.


Är väl för övrigt inte så klurigt att kolla upp så man behöver starta en tråd på flashback om det eller?

jag har sjklart kikat på sidorna och fann inget info. med de skriver såklart inte att blattar inte får söka den här utbildningen även om de verkligen är så.
Citera
2011-04-17, 02:14
  #4
Medlem
Pimpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
jag har sjklart kikat på sidorna och fann inget info. med de skriver såklart inte att blattar inte får söka den här utbildningen även om de verkligen är så.


Står klart och tydligt vilka som inte får söka utbildningen.

http://www.chalmers.se/en/education/...gineering.aspx

Citera
2011-04-17, 02:28
  #5
Medlem
JAAA men jag har hört att dom tar bara in Ursvenskar i verkligheten och det som står där e bara bullshit. vill veta om de stämmer.
Citera
2011-04-17, 08:55
  #6
Medlem
Hur fan ska nån här kunna veta det? Om nån svarar så är det bara rykte ändå! Sök om du vill så märks det väl om du kommer in eller inte!
Citera
2011-04-17, 10:36
  #7
Medlem
Pimpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
JAAA men jag har hört att dom tar bara in Ursvenskar i verkligheten och det som står där e bara bullshit. vill veta om de stämmer.

Låter som skitsnack. Även om det vore så, att dem bara tar in folk med svenskt efternamn, så känns det som att man hade sett ett x antal rubriker på aftonbladet i stil med "nazist-chalmers stängde dörrarna för Mohammed."
Citera
2011-04-17, 12:00
  #8
Medlem
gayssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
JAAA men jag har hört att dom tar bara in Ursvenskar i verkligheten och det som står där e bara bullshit. vill veta om de stämmer.
Det låter för vettigt och genomtänkt för att kunna förekomma i Sverige. Hade du sagt att de bara tar in Kunta Kinte och hans källarmoske-polare hade jag trott på dig, men "diskriminering" mot invandrare låter inte gångbart.
Citera
2011-04-17, 13:09
  #9
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpie
Låter som skitsnack. Även om det vore så, att dem bara tar in folk med svenskt efternamn, så känns det som att man hade sett ett x antal rubriker på aftonbladet i stil med "nazist-chalmers stängde dörrarna för Mohammed."

Det har varit lite på radio om detta men jag är förvånad över hur tyst det har varit om detta.

Programansvarig för mastern säger själv att de inte lär ut sånt som kan användas för WMD, det är enklare att hitta sånt på nätet.
Citera
2011-04-17, 14:11
  #10
Medlem
demitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
JAAA men jag har hört att dom tar bara in Ursvenskar i verkligheten och det som står där e bara bullshit. vill veta om de stämmer.
Det är givetvis trams.
Citera
2011-04-17, 22:07
  #11
Medlem
Jag läser på Chalmers och ska antagligen läsa Mastersprogrammet du pratar om nästa läsår.
Det är självklart nonsens att "blattar" inte skulle bli antagna.

Du får inte vara medborgare i Iran eller Nordkorea.

Sen så kan du ju självklart inte börja på en Master hur som...

3 årig kandidatexamen i lämpligt ämne krävs först.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback