Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-15, 21:48
  #1
Medlem
Tjena.

Nu har en polare som är 17 år börjat dopa sig. Utan någon speciell utbildning så tror jag inte att han har läst mycket om bieffekter, kost, träna rätt m.m.

Han har inte tränat speciellt länge på gym heller. Han började kanske i Januari..

Han kör inject och har ett äldre syskon som sätter sticken åt honom. Antar att han kommer sköta kosten rätt så bra, men är lite tvivelaktig.

Förmodligen så har han ingen aning om hur hans kropp kommer reagera långsiktigt på detta. Kan säga att kur tiden är okänd.

Vad kan man räkna med ska hända med honom? Ingen egenproduktion? Stanna i växten (om han nu inte är färdigväxt)? Hur kommer han må psykiskt efter kuren? Detta är ju väldigt individuellt så det kanske inte finns några bra svar..

Jag brukar personligen inte dopingprepparat så jag vet inte så mycket om det egentligen. Har ju småläst lite här inne men inte så mycket mer.

MVH.
Citera
2011-04-15, 21:57
  #2
Medlem
Han kommer stanna i växten, få en hjärntumör och 3 veckor efter kur dö.
Fo 'shizzle.

Känns ganska puckat att köra på speciellt utan någon träningsgrund eller riktig erfarenhet.
Citera
2011-04-15, 22:01
  #3
Medlem
Han har ett syskon som har är riktigt vältränad så han kanske gör så han genomföra övningar och sköter kosten bra. Men jag tror knappast någon av dom vet dom långsiktiga bieffekterna som blodfetter, blodtryck m.m. Dock så är det väl extra farligt att börja innan man har gått igenom puberteten och växt färdigt, eller?
__________________
Senast redigerad av erej13 2011-04-15 kl. 22:03.
Citera
2011-04-15, 22:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Han har ett syskon som har är riktigt vältränad så han kanske gör så han genomföra övningar och sköter kosten bra. Men jag tror knappast någon av dom vet dom långsiktiga bieffekterna som blodfetter, blodtryck m.m. Dock så är det väl extra farligt att börja innan man har gått igenom puberteten och växt färdigt, eller?


Försök trycka i killen att han ökar bra som fan ren just i den åldern och försök få honom att hålla sig ett par år till. Fan. Inte okej, prata med hans bröder? Om hans brorsa ev har kurat så borde han veta och kanske även ha lite inflytande på brodern sin.

Edit, oj. Läste nu att hans bror sätter sticken på honom, dum brorsa.
Citera
2011-04-15, 22:15
  #5
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Vad kan man räkna med ska hända med honom?

Han kommer bli mycket större än dig.

Men för att svara seriöst, ingen här vet vilka sides han kommer få.
Citera
2011-04-16, 00:36
  #6
Medlem
Om han skulle hoppa av kuren efter 3 månader tex. Hur skulle hans egenproduktion se ut? Kan den återhämta sig?
Citera
2011-04-16, 12:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Om han skulle hoppa av kuren efter 3 månader tex. Hur skulle hans egenproduktion se ut? Kan den återhämta sig?

vadå kan? den kommer återhämta sig, dock är det individuellt hur pass lång tid det tar,

Återhämtningen kommer även gå snabbare med PCT
Citera
2011-04-16, 18:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
vadå kan? den kommer återhämta sig, dock är det individuellt hur pass lång tid det tar,

Återhämtningen kommer även gå snabbare med PCT

Okej. Det gäller alltså även om han är mitt i puberteten?

Annars har jag ett scenario. Han bygger mycket massa och styrka nu. När han går av kuren är hans egenproduktion väldigt låg. Han kommer ha riktigt svårt att öka i styrka och massa. Då finns det risk för flera kurer som även kan vara tyngre.

Är det ett vanligt scenario om man börjar i puberteten?

Psykiskt då? Hur har ni mått efter att ni har gått av kurer?

MVH.
Citera
2011-04-16, 19:24
  #9
Medlem
matte1234s avatar
står överallt att man inte mår så bra efter en kur men blir oftast återställd snabbare om man har en PCT.

Det bör han hitta själv tycker jag.
Citera
2011-04-16, 19:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte1234
står överallt att man inte mår så bra efter en kur men blir oftast återställd snabbare om man har en PCT.

Det bör han hitta själv tycker jag.

Kan du titta över mina frågeställningar en gång till?

En snabb googling på PCT gav inga bra resultat. Vad jag har förstått det som så är det olika preparat. Så vad står PCT för då? Tvekar på att han kommer använda sig av PCT men jag vet inte riktigt.

Tack för ett lite bättre svar förresten.
Citera
2011-04-16, 19:36
  #11
Medlem
matte1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Kan du titta över mina frågeställningar en gång till?

En snabb googling på PCT gav inga bra resultat. Vad jag har förstått det som så är det olika preparat. Så vad står PCT för då? Tvekar på att han kommer använda sig av PCT men jag vet inte riktigt.

Tack för ett lite bättre svar förresten.

Post cycle therapi står det för och du använder det för att få igång egenproduktionen.

Det mest kända preppet är HCG o nolva

han kommer ha svårt o bygga muskler tills han egenproduktion har kickat igång.

om man börjar i puberteten kan må få större kuk!!:d
men du blir inte längre du stoppat tillväxten så om han är 1.60 då dör han 1.60 om han har otur:d
__________________
Senast redigerad av matte1234 2011-04-16 kl. 19:40.
Citera
2011-04-16, 19:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte1234
Post cycle therapi står det för och du använder det för att få igång egenproduktionen.

Det mest kända preppet är HCG o nolva

han kommer ha svårt o bygga muskler tills han egenproduktion har kickat igång.

om man börjar i puberteten kan må få större kuk!!:d
men du blir inte längre du stoppat tillväxten så om han är 1.60 då dör han 1.60 om han har otur:d

Tack för svar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback