Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-09-26, 01:41
  #1
Medlem
Vintersömns avatar
Kommer ihåg att jag såg ett program på TV för rätt länge sedan om några som hade gått omkring inne på en sockerfabrik och samplat in en massa ljud. De hade sen lagt ut dessa ljud på en hemsida där alla kunde komma och ladda ner ljuden. Det utlystes en tävling där folk fick skicka in egenkomponerade låtar med enda kravet var att ett visst antal av dessa samplade ljud skulle vara med. De bästa låtarna hade tydligen spelats in på en skiva som sen släpptes. Efter detta har det varit tyst.

Är det någon här som känner igen det som jag pratar om? Någon som har hört någonting om hur det har gått? någon som vet vad skivan heter? Jag har hört att Sophie Rimheden var med på ett hörn på skivan, men jag är inte helt säker... Det skulle vara kul att höra den.
Citera
2004-10-09, 13:58
  #2
Medlem
Vintersömns avatar
Bumpar till den här lite.

Kom igen nu! Någon måste väl ha en aning?
Citera
2005-01-20, 22:08
  #3
Medlem
Vintersömns avatar
Sista gången jag bumpar den här innan jag låter den dö. Finns det ingen som vet?
Citera
2005-01-20, 22:19
  #4
Banned
fiveOne5s avatar
Korspostning i Tv-forumet föreslår jag
Varning till fiveOne5 för uppmaning till regelbrott? :smart:
Citera
2005-01-24, 11:43
  #5
Medlem
mohnomishes avatar
Du kanske har hittat svaret på din fråga redan, men hur som helst... skivan du letar efter heter "Industrial Cool" och större delen av svenska electronica-eliten medverkar... Mikael Stavöstrand, Håkan Lidbo, Andreas Tilliander, Sophie Rimheden, Ola Bergman, och en massa andra. Alla låtar är baserade på samplingar från ett sockerbruk i skånska Arlöv. Läs mer om skivan på http://pleazure.org/ic1/
Citera
2005-01-24, 12:08
  #6
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Du kanske har hittat svaret på din fråga redan, men hur som helst... skivan du letar efter heter "Industrial Cool" och större delen av svenska electronica-eliten medverkar... Mikael Stavöstrand, Håkan Lidbo, Andreas Tilliander, Sophie Rimheden, Ola Bergman, och en massa andra. Alla låtar är baserade på samplingar från ett sockerbruk i skånska Arlöv. Läs mer om skivan på http://pleazure.org/ic1/
Nej, det hade jag faktiskt inte gjort. Tack så hemkt mycket! Kanonbra! Jag visste väl att någon på Flashback skulle veta!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback