Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-15, 16:03
  #1
Medlem
Limpars avatar
Någon med mera information om detta?

En 39-årig man från Alnö begärs häktad för mordförsök.
Mannen misstänks enligt häktningsframställningen för försök till mord alternativt grovt olaga hot i Långsele, Sollefteå kommun, den elfte april i år. 39-åringen greps på morgonen på torsdagen och anhölls samma dag.

Kammaråklagare Göran Kvist begär Alnöbon häktad på sannolika skäl. Som skäl för häktning anger han att det finns risk att den misstänkte avviker samt att det finns risk att den misstänkte fortsätter sin brottsliga verksamhet. Åklagaren vill ha tillstånd att ålägga den misstänkte restriktioner.


http://st.nu/medelpad/alno/1.2959102...sok-i-langsele
Citera
2011-04-29, 18:47
  #2
Medlem
Fan, det här har jag helt bommat.
Ingen som har namn på GM?
Citera
2011-04-29, 21:07
  #3
Medlem
Limpars avatar
Nytt: 2011-04-28

Försökte döda flickvän
Alnöbon tog upp yxan och högg mot huvudet på sin flickvän.
Nu åtalas han misstänkt för försök till mord, alternativt grovt olaga hot.

Det var veckan före påsk som mannen häktades misstänkt för att ha försökt döda sin 32-åriga flickvän. Enligt åklagaren trängde mannen upp flickvännen mot ett köksskåp och höll fast henne, sedan riktade han ett yxhugg mot hennes huvud. Kvinnan kom undan genom att vrida undan huvudet och yxhugget träffade istället ett köksskåp bakom henne.

- Tekniker har varit på plats och konstaterat ett yxhugg 176 centimeter upp från golvet - kvinnan är 176 lång, säger kammaråklagare Göran Kvist.

Enligt honom hade 39-åringen för avsikt att döda kvinnan.

- Först slog han sönder en takkrona med yxan och sedan gav han sig på kvinnan. Samma kväll ringde hon en väninna och berättade vad som hänt. Jag anser att bevisningen får stöd av kvinnans uppgifter, den tekniska bevisningen och uppgifterna som lämnades till kvinnans väninna i anslutning till det inträffade, säger Göran Kvist.

Händelsen inträffade i ett fritidshus i Sollefteå kommun den 11 april. Mannen greps två dagar efter händelsen och anhölls senare. Sedan den 15 april har han suttit häktad, trots att han förnekat brott.

http://st.nu/medelpad/alno/1.3113954...-doda-flickvan

Vem är denna galning?
Citera
2011-05-14, 09:07
  #4
Medlem
Quarrels avatar
ST.NU: Mannen: "Hon malde på om gammal skit som hon inte har med att göra"
Citat:
Yxan ven genom luften och fastnade i dörren till köksskåpet. Enligt kvinnan kände hon luftdraget några få centimeter från huvudet.
- Jag har min snabba reaktionsförmåga att tacka för att jag lever. Mitt barn kunde ha varit utan sin mamma nu, säger kvinnan.
Mannen släpptes på fri fot efter förhandlingen.
Citera
2011-05-14, 10:56
  #5
Medlem
Fittahoras avatar
Av bilden i artikeln tror jag mig se att det - faktiskt lite oväntat - handlar om en kulturberikare. Ont om blattar på Alnö som dessutom innehar en stuga inåt landet. Dessutom gravt alkoholiserad. Låter mer som en beskrivning av en misslyckad svensk. Det eller så är mannen ovanligt solbränd för att vara så tidigt på sommaren. Men vi pratar ju om Norrlands Hawaii...
Citera
2011-05-24, 19:38
  #6
Medlem
Quarrels avatar
Sveriges Radio Västernorrland: Yxhugg var inte mordförsök
Citat:
Därför frikänns mannen på åtalet som rör försök till mord, men döms för narkotikabrott till dagsböter. Ett urinprov visade att mannen brukat narkotika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback