Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-15, 12:54
  #1
Moderator
Falukropps avatar
I de nya supportforumen kommer vi på prov avskaffa kravet på att använda stortrådar, då många användare vill mena att de inte får svar i dessa. Det är alltså numera fritt fram att posta sin egen tråd om det problem man har om man så vill.

Med frihet kommer dock ansvar. En förutsättning för att detta ska fungera är att alla gör sitt yttersta med att välja en bra och beskrivande rubrik för tråden. Se till att få med åtminstone vilken konsoll det är frågan om, och någon form av kort felbeskrivning.

Undvik såväl onödig interpunktion som för problemlösningen ovidkommande grejer. Du får inte fler och snabbare svar för att du avslutar rubriken med elva utropstecken eller något i stil med "snabba svar tack!", utan framstår bara som en otålig skitunge som tror att just hans lilla problem är viktigast i världen, och riskerar att folk struntar i att försöka hjälpa till trots att de sitter på svaret.

Exempel:

Låt säga att du har en Playstation 3 vars blurayläsare verkar ha gett upp och inte längre läser skivor, och vill be om hjälp med detta. Ett par exempel på lämpliga rubriker kunde vara som följande:

"Playstation 3, har slutat läsa skivor"

"PS3 - problem med blurayläsaren"



Några exempel på sämre rubrikval är:

"Hjälp!!!"

"Playstation problem!! snabba svar!"

"Min PS3 är trasig!!!!!!!!"

"Mitt TV-spel kan inte läsa skivor"


Alltså: försök att i all korthet, utan att överdriva detaljrikedomen, få med de basala grejerna om vad trådens frågeställning är relaterad till i rubriken. Håll rubriken fri från överflödig interpunktion och sådant som är ovidkommande för ämnet.

Trådar med dåligt formulerade rubriker kommer med stor sannolikhet papperskorgas.

//mod
__________________
Senast redigerad av Falukropp 2011-05-29 kl. 00:07.
2020-03-13, 22:15
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Den här tråden behöver inga kommenterar så jag sätter på hänglåset.

Tråd låst.


Mvh,
Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback