Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-26, 12:12
  #2725
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har haft denna konsol i säkert 10 år och använt den max 2 gånger. Funderar på att sälja den, vad kan man få för den på Blocket? Jag är inte girig.
Citera
2022-05-26, 14:39
  #2726
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har haft denna konsol i säkert 10 år och använt den max 2 gånger. Funderar på att sälja den, vad kan man få för den på Blocket? Jag är inte girig.

Kolla på tradera, sorterade på avslutade auktioner. Bra fingervisning för alla prylar.
Citera
2022-05-26, 14:40
  #2727
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Det är jättelätt att lägga in homebrew på den ifall den är v 5.5.5 eller under, kan du ladda ner alla spel i wii u.

Har bara moddade nintendos hemma,

3DS = mod 128gb sd med emulator och allt
Wii = mod med hårddisk
Wii U = Mod extern hårddisk 600gb allt av spel
Switch = 512GB homebrew alla spel ladda ner inne i switch

Många guides där ute, inte så svårt som det ser ut


Vad spelar du mest då, på vilken plattform?
Citera
2022-05-27, 10:43
  #2728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Vad spelar du mest då, på vilken plattform?

Switch, har några «vuxen» spel på det men annars är det kidden som kör
Citera
2022-11-25, 18:26
  #2729
Medlem
Snubben2006s avatar
Hur laddar man ner spel till Wii U nuförtiden?
Är det homebrew som gäller fortfarande?
Citera
2023-03-21, 22:33
  #2730
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har haft denna konsol i säkert 10 år och använt den max 2 gånger. Funderar på att sälja den, vad kan man få för den på Blocket? Jag är inte girig.

Om du fortfarande har kvar konsolen så kolla upp vilka spel som finns som "hidden gems" och köp dem. Särskilt vissa Virtual Conosole/DLC till olika spel samt indie spel. Det kan öka värdet på konsolen ifall du sedan säljer den.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
Hur laddar man ner spel till Wii U nuförtiden?
Är det homebrew som gäller fortfarande?

eShopen stänger ner nästa vecka, efter det går det inte längre att köpa/ladda ner spel lagligt. Så då är det bara homebrew som gäller.

Här tar Nintendolife upp några spel som kan vara värt att köpa: https://youtube.com/watch?v=LFYeNLTy...=shares&t=1221
Citera
2023-03-25, 17:57
  #2731
Medlem
Rasande-Roses avatar
På min Gamepad har spakarna smält. Nu när konsolen snart smäller igen butiken ska den förstås höjas till skyarna och överskattas så in i absurdum. Samma sak med Gamecube och Dreamcast, ju mindre populära konsolerna var då de var aktuella, ju mer ska de höjas till skyarna. Ser bland annat vanligt förekommande att många uttrycker märkliga åsikten att Switch är sämre än Wii U för den inte har Wind Waker och Twilight Princess HD. Hade de två spelen utannonserats till Switch ist. för Wii U hade förmodligen samma personer gnällt att Switch bara får gamla remakes

Nåväl.
Kommer inte sörja Wii U. Gillade inte ens Nintendos exklusiva spel på den något vidare. Urbota misskött konsol. 3DS däremot, den saknar jag lite, speciellt då den var bakåtkompatibel med alla sköna DS-spel, inte minst Advance Wars Dark Conflict som jag håller som fullständigt överlägset alla andra AW-spel. Sen tycker jag nog ändå faktiskt att den glasögonfria 3D-effekten allt var lite underskattad. Ångrar att jag sålde min.
__________________
Senast redigerad av Rasande-Rose 2023-03-25 kl. 18:02.
Citera
2023-10-22, 19:14
  #2732
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
På min Gamepad har spakarna smält. Nu när konsolen snart smäller igen butiken ska den förstås höjas till skyarna och överskattas så in i absurdum. Samma sak med Gamecube och Dreamcast, ju mindre populära konsolerna var då de var aktuella, ju mer ska de höjas till skyarna. Ser bland annat vanligt förekommande att många uttrycker märkliga åsikten att Switch är sämre än Wii U för den inte har Wind Waker och Twilight Princess HD. Hade de två spelen utannonserats till Switch ist. för Wii U hade förmodligen samma personer gnällt att Switch bara får gamla remakes

Nåväl.
Kommer inte sörja Wii U. Gillade inte ens Nintendos exklusiva spel på den något vidare. Urbota misskött konsol. 3DS däremot, den saknar jag lite, speciellt då den var bakåtkompatibel med alla sköna DS-spel, inte minst Advance Wars Dark Conflict som jag håller som fullständigt överlägset alla andra AW-spel. Sen tycker jag nog ändå faktiskt att den glasögonfria 3D-effekten allt var lite underskattad. Ångrar att jag sålde min.

Kan tipsa om att det är lätt att modds din 3ds! jag spelar gba spel på min!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback