Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-14, 11:54
  #1
Avstängd
Jag har inte så mycket bråttom med att köpa den nya MBP, jag kan vänta med att till en riktig uppgradering kommer ut. För det känns som att Apple uppgraderar sin hårdvara på MBP väldigt sakta och på ett "snålt" sätt. För jag vet att den nuvarande Intel® Core™ i5 processorn som numera finns i MBP är för gammal för att det ska finnas i dem "nya" MBP.

Ni som känner till Apple bättre, hur ofta brukar de komma ut med ny MBP? Och vad tror ni de kommer uppgradera i nästa version?
Citera
2011-04-14, 12:11
  #2
Medlem
Apple släppte sin nya MBP i feburari och med största sannolikhet kommer nästa mbp våren 2012, jag hade inte orkat vänta
Citera
2011-04-14, 12:14
  #3
Medlem
Jag tror de uppdateras under hösten i år.

Inte så mycket förändringar..
Nya Macbook Airs, med i5, LightPeak och den nya webbkameran, ny design.
MBP 13-15-17 kommer få en aning snabbare processorer, och kanske MBP 13 en större resolution på skärmen. Att 13-tummaren skulle få en dedikerad grafikkort tror jag dock inte. Även ny design här eller behålla designen fast tunnare med några millimeter.
Citera
2011-04-15, 02:32
  #4
Medlem
Snöjs avatar
Jag tror inte vi får se nya MBPs förrän Ivy Bridge (Intels nästa generation av processorer) släpps i början på nästa år. Möjligtvis en liten uppgradering i höst, men det känns lite för ambitiöst. Så om du orkar vänta i 10-12 månader till, go for it.
Citera
2011-05-03, 08:52
  #5
Medlem
KonungHonungs avatar
Sedan Steve Jobs presenterade höstens macbook air som "framtidens macbook", har det spekulerats i att macbook pro ska få en liten SSD (8-32 GB) till operativsystemet, utöver lagringshårddisken. Detta hade ju inneburit att även MBP fick "instant on", och blev smidigare & snabbare rent allmänt.

Angående nytt chassi har det ju spekulerats i att en ny design är nära förestående, återstår att se om det blir i höst eller vår.

Eftersom OSX Lion kommer med TRIM-stöd i sommar, hoppas jag att det innebär att även MBP får minst en liten SSD. Att det nya operativsystemet även har inbyggt stöd för väldigt höga upplösningar kanske hintar om retina-skärmar också?

Sist men inte minst är det bara en tidsfråga innan de gör sig av med DVD-brännaren. Den kanske överlever nästa uppdatering dock. Deras satsning på Mac App store känns som en hint.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback