Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-04, 23:52
  #3409
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duraurt
Ett krav att få delta i serien är tydligen att du måste ha +100 släktingar

Inte en chans alla känner alla i sån stor släkt och har kontakt med varandra

Hade väl inte varit lika kul spännande om personen som vann bara hade 5-10 släktingar

Mja, +100 släktingar har nog rätt många. Om de släktingarna sedan känner varandra är en annan sak...
Citera
2018-11-05, 00:06
  #3410
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArzeniX
Vi står nervöst och tittar genom kikhålet i dörren och väntar på att grannen ska gå förbi innan vi vågar oss ut, svär över grannens nya bil och står hellre på bussen än att behöva sätta oss ner bredvid någon vi inte känner.

När segeryran väl har lagt sig och Kyle som slänger sig på telefonen för att "catch up" med sina släktingar så hade det varit intressant att få reda på hur många som svarar. Jag ser det framför mig hur de skruvar sig i ångest över att behöva gå på backyard BBQ hos sin nyfunna släkting
Spelar det någon roll? då svensken blir lika kärvänlig var det lider som alla andra folkslag...det är bara startsträckan som ska överbryggas, så din exotifiering av ditt folk är överflödig så länge du parallellt kan ha vänner däremellan hä hä, för uppenbarligen har du blivit ihop med din kärring trots att du skruvade på dig inför grillningen
Citera
2018-11-05, 08:15
  #3411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Han var bäst idag men skulle i rättvisans namn fått åka hem redan efter sin värdelösa uppvisning i konsten att ro en båt.

Helt rätt! Håller med dej till 100 %!
Citera
2018-11-05, 10:00
  #3412
Medlem
kostymnisses avatar
Jäkligt synd att den galne jesus-nissen vann. Sedan starten har man ju hoppats att David skulle plocka det men icke.
Undrar hur länge den svenska släkten orkar med all religiös dynga?
Citera
2018-11-05, 15:59
  #3413
Medlem
Nån som läst vad som står på Aftonbladet Plus om årets deltagare? Någon verkade i alla fall anse att fel deltagare vann
Citera
2018-11-05, 18:15
  #3414
Medlem
XtraXs avatar
Det är väl bara för deltagarna att styra upp en liten släktträff när de ändå är i landet, eller kanske Svt håller dom i karantän tills de åker hem.
Citera
2018-11-05, 18:18
  #3415
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Nån som läst vad som står på Aftonbladet Plus om årets deltagare? Någon verkade i alla fall anse att fel deltagare vann

Ashley var inte nöjd.



Vann rätt person?

– Nej. Alla förtjänar vinna, men det fanns de som förtjänade det mer. Kyle var en av mina bästa vänner genom hela tävlingen. Jag blev besviken över hur jag lämnade efter sista tävlingen eftersom jag gick med Kyles strategi. Det finns inga bittra känslor gentemot honom nu, men det kändes som ett slag i magen när jag hörde att han vunnit. Han är en del av orsaken att jag fick åka hem.

Därför hade du velat se David som vinnare?

– Ja, men jag är inte upprörd att Kyle vann. Men David är värdig och familjorienterad. Vissa förtjänade vinsten mer."
Citera
2018-11-05, 18:19
  #3416
Medlem
Eftersom Kyle tydligen inte sett en roddbåt förr o auktoritativt framhärdade att roddbåten skulle paddlas fram med årorna med åtföljande kaos tills Ashley sa ifrån o de började sent om sider ro. Kraftigt på efterkälken. Så föjande kommentar av Ashley..."Vann rätt person?
– Nej. Alla förtjänar vinna, men det fanns de som förtjänade det mer. Kyle var en av mina bästa vänner genom hela tävlingen. Jag blev besviken över hur jag lämnade efter sista tävlingen eftersom jag gick med Kyles strategi. Det finns inga bittra känslor gentemot honom nu, men det kändes som ett slag i magen när jag hörde att han vunnit. Han är en del av orsaken att jag fick åka hem
."
Citera
2018-11-09, 18:04
  #3417
Medlem
Jag ser att det startats en insamling för att David och hans familj ska få åka till Sverige. Verkar gå segt. Synd. Han var ju den som borde vunnit och det skulle vara kul om han fick visa familjen Sverige...
Citera
2018-11-12, 23:40
  #3418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArzeniX
En sak som fascinerar mig med detta programmet är vad deltagarna har för bild av sin svenska del av släkten. I staterna är sammanhållningen mellan släktmedlemmar för de mesta väldigt bra där folk ser efter varandra på ett sätt som vi inte gör i Sverige. I synnerhet gäller detta när det finns religiösa inslag och för familjer på landsbygden. Detta går inte riktigt att applicera på en vanlig Svensson. Vi är för det mesta ensamvargar som klarar oss själva och drar oss för kontakt med människor, oavsett släktband eller avstånd. Vi står nervöst och tittar genom kikhålet i dörren och väntar på att grannen ska gå förbi innan vi vågar oss ut, svär över grannens nya bil och står hellre på bussen än att behöva sätta oss ner bredvid någon vi inte känner.

När segeryran väl har lagt sig och Kyle som slänger sig på telefonen för att "catch up" med sina släktingar så hade det varit intressant att få reda på hur många som svarar. Jag ser det framför mig hur de skruvar sig i ångest över att behöva gå på backyard BBQ hos sin nyfunna släkting

Generaliseringarna bjuder jag på.
Så är det! En gubbe på släktträffen sade ju rakt ut att han inte träffar släkten särskilt ofta.
Citera
2018-11-16, 19:44
  #3419
Medlem
Den norska versionen 'alt for Norge' slutade i veckan.
Den kan ses gratis på norska Dplay: https://www.dplay.no/programmer/alt-for-norge
Citera
2018-11-30, 00:58
  #3420
Medlem
Kyles naiva jesusvurmande till trots känns det ändå som att han är den som får ut mest av detta. Släkten är ju oerhört betydelsefull för religiösa personer. Förhoppningsvis blir han inte en bibel i ögat på dem.

Ser fram emot nästa säsong.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback