Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2019-04-25, 23:43
  #97
Medlem
Sababas avatar
Jag har en beställning som enligt ARN är enligt mönster av bedrägeri. Väntar såklart på svar. Känns bra men det är väl solklart i dessa fall?
Citera
2019-04-26, 13:38
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Jag har en beställning som enligt ARN är enligt mönster av bedrägeri. Väntar såklart på svar. Känns bra men det är väl solklart i dessa fall?
Utveckla gärna mer... Vad har hänt? Allt är väldigt otydligt.
Citera
2019-12-01, 10:30
  #99
Medlem
Rebelsons avatar
Nej. Swedsnus var Inget vidare. Då dom bara godkänner positiva recensioner på deras hemsida skriver jag här ist.

Dom skriver att deras snus kan klassas som ett dyrt kvalitet snus, men det stämmer inte.
Snuset är billigt och det finns en anledning till det.

+ Räcker länge under läppen

- Dåligt krut i snuset (känner knappt av något nikotin)
- Dålig mängd i påsarna (känns som att ha en papperstuss i käften)

Dåligt att dom tar dyr frakt. (Så blir inte så billigt som dom säger)

Det första som jag reagerade på när jag kom in på deras sida var att dom är inte snåla med att snacka skit om andra snusbolag så som swedish match exempelvis. Min första tanke var varför man känner behov av att svartmåla konkurenterna.

Dom prisar sitt snus som att det vore guld. Ett kvalitet snus till ett oslagbart pris. (Till och med godare än general säger dom) Detta gör att dom sätter ribban ganska högt och då krävs det mycket för att leva upp till det.
Tyvärr så kan dom inte leva upp till det. Ett snus blir inte bättre bara för att man skryter om det och sätter upp det på höga hästar.

Detta snuset är inte ett kvalitet snus som kan jämföra sig i samma klass som general, ettan, grov mm.
Detta är ett snus som är torrt, har billig smak och som har snålt med snus i påsarna.
Skulle detta snuset säljas i en affär så skulle dom inte kunna konkurrera med dom stora snusmärkena. Som sagt. Det finns en anledning till att detta snus är billigt
__________________
Senast redigerad av Rebelson 2019-12-01 kl. 10:33.
Citera
2020-04-22, 20:53
  #100
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Jag har en beställning som enligt ARN är enligt mönster av bedrägeri. Väntar såklart på svar. Känns bra men det är väl solklart i dessa fall?

Hej
Jag har köpt någon burk snus av swedsnus och nu när jag kollar lite på FB blir jag orolig?
Vad skall jag förvänta mig att få på posten ?
Mvh
Citera
2020-04-23, 09:17
  #101
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hej
Jag har köpt någon burk snus av swedsnus och nu när jag kollar lite på FB blir jag orolig?
Vad skall jag förvänta mig att få på posten ?
Mvh

Snus. Mitt fall löste sig till slut.
Citera
2020-04-23, 18:01
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
swedsnus har hög kvalité på sitt lössnus.. blir bäst efter ca 1/½ veckor i kylskåpet, om man orkar vänta ..slår swedish match skit med hästlängder.. både prismässigt, samt att det inte är frätande så man kan ha det inne dygnet runt utan det känns som man har haft glödande kol i käften nästa dag
Kan bero på att dom flesta sorter i affären har ammoniak tillsatt,

http://www.livsmedelsverket.se/globa...012-6-kons.pdf <- intressant läsning för den som gillar e-nummer

Snus har ingen Ammoniak tillsatt, det är Natriumkarbonaten som avger den ev lukten och beror på att snuset inte har lagrats tillräckligt länge och har en för hög PH, detta PH sänks med lagringstid och vill man ha ett lägre PH snabbare så kan man tillsätta lite Askorbinsyra (ren C-vitamin), finns i alla matbutiker.

Sm lagrar inte sina produkter lika länge som förr därför upplevs ofta deras snus som frätande.

Förresten ovan länk funkar inte.

Kan starkt rekommendera sweasnus vid köp av snussatser mycket billigare än andra aktörer.
https://sweasnus.se/
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2020-04-23 kl. 18:06.
Citera
2021-09-23, 22:39
  #103
Medlem
alkomannens avatar
Har Swedsnus premium enbär blivit sämre? Tycker det smakade mycket när jag köpte det första och andra gången, men nu smakar det nästan ingenting och känns torra.
Citera
2024-03-21, 16:06
  #104
Medlem
corruptionsveriges avatar
swedsnus är sämst sista gången jag beställer därifrån smakar för mycket salt
fast jag gör min egna snus satser testat deras färdiga också samma sak och får sura uppstötningar som aldrig förr som jag vanligt vis inte får av snus
det är inte värt billiga priset ens håll er borta alla alla jag förut rekomenderade swedsnus klagade på samma sak.

Mvh
Citera
2024-03-24, 08:00
  #105
Medlem
Swedsnus lössnus smakar förjävligt.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback