2011-04-15, 13:47
Medlem
BuddhaBasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsseMp3
att inte sånt här står med i tidningen!

och det menar jag på ett bra sätt!
Jag har berättat och bifogat en länk till Aftonbladet. Uppmanar er andra att göra samma sak, då det är sånt här jag vill läsa i tidningen iaf!
http://www.aftonbladet.se/
:Tipsa aftonbladet i den röda spalten högst upp.
Citera
2011-04-15, 17:58
Medlem
Tråd lånad,

Så att jag har enstaka kronor på kontot. Jag har funderingar på att ta ett lån hos exempel. Vivus.se, smslån eller något liknanade.

Jag vill ta ett lån på 2.000-3.000 kr väldigt behov av. Betalar tillbaka inom sju arbetsdagar. Kommer jag att bli nekad om beviljat jag vill ha ett störrelån om som till bostadsrätt och/eller billån inom en snar framtid som 2, 3, 4.. månader?

Har har levt som en kung på sistone. Ska ändra mina vanor nu och börja spara.

Vad bör jag tänka på om jag vill ta ett lån på ett billån och/eller bostadsrätt hos min bank?
Jag är ung inte riktigt fast anställd idag. Låter på chefen som att jag blir det inom vilken dag som helst när jag har pratat med honom.
Citera
2011-04-15, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88
den här världen skulle bli mycket roligare om folk var lite snällare mot varandra, det är inte farligt att skänka en 50 lapp till en okänd..jag har hjälpt endel personer med både det ena och andra och det skumma är att efteråt så har jag fått dubbelt tillbaks... från något annat håll
fast jag hjälper aldrig folk för att få tillbaks något...
Det kallas Karma och är något du förtjänar mycket av
Citera
2011-04-15, 19:52
Medlem
Blixies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpinjonen
sms lån eller låna av släkt
Inte sms-lån förfan! Kollar du aldrig på TV?
Det går bara åt helvete med sms-lån.
Citera
2011-04-15, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frobozz
Eftersom jag inte litar fullständigt på dig så ger jag dig gärna en kasse schysst mat hellre än pengar. Säg till om du behöver en slant till något annat livsnödvändigt.

Satt och tänkte hela vägen hem hur jag skulle tacka dig. Inte nog med att du bjuder på en riktig dunderkväll med bra käk, bira, chips och snus Dessutom lastar du på mig mat för mer en vecka och 200 spänn !!! Morsan började storböla när jag ringde upp, (tror hon hade gett upp hoppet om mänskligheten så den örfilen satt fint)
Att anonymt göra något sånt här, för en person man inte känner är stort. Ursäkta min sentimentalitet men du är en god människa min vän
Det här kommer komma tillbaka till dig, bland annat genom mig !
Önskar dig all lycka i världen och ett litet råd:
Förändra dig aldrig
Med vänliga hälsningar
Din vän !
Citera
2011-04-15, 19:55
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccky
Tråd lånad,

Så att jag har enstaka kronor på kontot. Jag har funderingar på att ta ett lån hos exempel. Vivus.se, smslån eller något liknanade.

Jag vill ta ett lån på 2.000-3.000 kr väldigt behov av. Betalar tillbaka inom sju arbetsdagar. Kommer jag att bli nekad om beviljat jag vill ha ett störrelån om som till bostadsrätt och/eller billån inom en snar framtid som 2, 3, 4.. månader?

Har har levt som en kung på sistone. Ska ändra mina vanor nu och börja spara.

Vad bör jag tänka på om jag vill ta ett lån på ett billån och/eller bostadsrätt hos min bank?
Jag är ung inte riktigt fast anställd idag. Låter på chefen som att jag blir det inom vilken dag som helst när jag har pratat med honom.
Läste bara att du ville ta ett smslån och nej, du ska inte ta något jävla smslån. Det finns ingenting på hela jorden som du behöver så mycket så du bara mååste ta det där förbannat lömska lånet. Så nej, nu slutar du upp!
Citera
2011-04-15, 21:27
Bannlyst
tips på billig mat---gör hemma lagat potatis mos ,koka potatisen länge , lägg ien klick smör och mjölk ,mixa med en mixer stav, krydda med de du tycker är gott,det är mättande, man kan äta en billig korv till ,eller l köttfärs eller vad du tycker är gott kanske , bearnässås eller ketchup..potatis är ganska billigt-----eller köp en påse fryst grönsaker ,man kan hitta påsar för 30 kr,,, blanda i lite köttfärs,,, eller varför inte steka pannkakor .lycka till alla me tom plånbok..
Citera
2011-04-15, 22:04
Medlem
SparkMans avatar
Kolla även kort datum produkter i affären. Brukar vara ganska fint reducerat pris på det. En gång köpte jag en påse med fryst findus potatismos för 2kr (gick ut dagen efter)
Citera
2011-04-15, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theravada
Tanken har redan slagit mig
Ligger i Uppsala dock
det finns ett thailänskt buddist tempel på värmdö
Citera
2011-04-17, 18:47
Medlem
NLSNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixie
Inte sms-lån förfan! Kollar du aldrig på TV?
Det går bara åt helvete med sms-lån.

Varför är alla så jävla rädda för sms-lån??
Javisst kan det gå åt helvete om man är helt okapabel till att räkna på sin egen ekonomi. Men om man däremot har lite bakom pannbenet och kan planera lite så är det ju en klockren tillfällig lösning. Javisst är det 10% ränta på en månad men det kan det vara värt om man är i akut behov av pengar.
Citera
2011-04-18, 10:15
Medlem
Om du har några kronor kvar på kontot så fråga en kompis om du kan fylla upp dennes bil åt honom/henne och be den personen ge dig cash istället - ja det går att tanka för mer än du har på kortet i kortautomaterna på alla bensinmackar.

Lycka till!
Citera
2011-04-18, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theravada
Satt och tänkte hela vägen hem hur jag skulle tacka dig. Inte nog med att du bjuder på en riktig dunderkväll med bra käk, bira, chips och snus Dessutom lastar du på mig mat för mer en vecka och 200 spänn !!! Morsan började storböla när jag ringde upp, (tror hon hade gett upp hoppet om mänskligheten så den örfilen satt fint)
Att anonymt göra något sånt här, för en person man inte känner är stort. Ursäkta min sentimentalitet men du är en god människa min vän
Det här kommer komma tillbaka till dig, bland annat genom mig !
Önskar dig all lycka i världen och ett litet råd:
Förändra dig aldrig
Med vänliga hälsningar
Din vän !

Mm kul för dig.
Har frågat varenda kompis jag har. ( Kan säga att jag kommer välja bort visa av mina polare just pga av sån situation, 100 kr till makaroner och margarin och dem kan itne äns hjälpa, jag förstår dem som inte har cash, men jag vet att visa hadde )
Frågat random folk på FB.
Frågat på CS servrar etc etc... ( spelar cs )
Försökt sms låna men funkar ingenstans pga har ej abonemang eller taxerad inkomst.

Men igen kan ens låna 100 KR. ( Många är snåla )
OK jag åt 2 st hamburgare om dan + havregrynsgröt med massa socker.

Men nu är det MÅNDAG och jag har inget... Nu känns det som Robinson har startat... Mm ALDRIG att jag kommer gå hungrig igen... FYFAN på fredag HOPPAS MAN kommer det BLI RIKTIGT FIN MIDDAG FYFAN kommer DÖ AV MATEN JAG KOMMER ÄT PÅ FREDAG Hoppas lönen kommer 22a...

Respekt till killarna som hjälpte dig.
Senast redigerad av J4hman 2011-04-18 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in