2011-04-12, 21:14
Medlem
Testsubjekts avatar
Hejsan!
Nu kanske detta ter sig som märkligt men jag är personligt övertygad om att samhället inom loppet av några månader/ett till två år kommer vara mycket annorlunda strukturerat.

En global skuldsanering kommer ske samt att all valutaform kommer vara baserat på våra tillgångar av ädelmetall.
Vi skulle till den milda grad kunna påstå att samhället (se: det diskreta slaveriet) kommer kollapsa! Nu handlar inte frågeställningen om vart jag får mina åsikter eller övertygelser ifrån utan om detta; Ska jag låna en stor summa pengar och luta mig tillbaka?

Ur mitt perspektiv (som ni bör leva er in i för att svara på detta) skymtas på horisonten skymtas fri energiteknologi, botemedel mot alla sjukdomar, antigravitations-infrastruktur samt att rovdjur som utnyttjar människor bakom kryphål, finstilt och klausuler blir ett minne blott.

På vilket sätt kan jag bli återbetalningsskyldig i ett samhälle där massiva välfärdsprogram drar upp Afrika i den övre medelklassen med bredband och allt?
Där jag inte behöver jobba mer än ett par timmar om dagen med det jag finner kreativt och och tillförande då alla fysiska/bekvämlighetsbehov är tillfredsställda?

Om ni finner detta som total galenskap så ta det istället som en hypotetisk tankenöt.
Vilka problem skapar jag för mig själv?
Vi säger ett lån på 150.000-300.000 över 15 år hos freedom finance exempelvis.
Citera
2011-04-12, 23:01
Medlem
Olga-Reets avatar
Det skulle väl inte ens behöva finnas ett system för pengar med alla de där uppfinningarna. Med obegränsad tillgång på energi kan vi göra exakt vad fan vi vill, bygga vad fan vi vill och tillverka vad fan vi vill. Varför inte då först tillverka ett gäng robotar som sen får arbeta med att fixa till allt vi vill ha för vårt höga nöjes skull?

Just när vi har kommit på de där uppfinningarna kommer rovdjuren/judarna/bankirerna försöka stoppa deras fulla potential och i ett tag kommer vi fortsätta gå på som vi gör fast vi alls inte behöver med våra nya uppfinningar. Men sen kommer revolutionen och pang bom så lever mänskligheten i himmelens konungarike.
Citera
2011-04-12, 23:47
Medlem
riXs avatar
Jag bedömer det som sannolikt att det någon gång inom en inte allt för avlägsen framtid kommer inträffa, men ett par månader är nog lite tidigt kanske.

Att ta ett lån och tro att du ska klara dig undan pga någon sorts revolution är däremot inte det smartaste draget, om du inte har för avsikt att dra dig undan samhället under övergångsperioden, men vad ska du då med pengarna till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in