Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 13:35
  #4621
Medlem
Entrans avatar
Hej
Jag har fått problem med min tv
Problemet i sin helhet:

Tv får bild och ljud från HDMI kabel när källan är tvboxen, då fungerar det klockrent.
När jag tar samma HDMI kabel och kopplar in PCn ger det endast ljud via appar som netflix, viaplay mm
När jag försöker skicka upp bilden via chromecasten ses ingen bild förutom Googleloggan som sedan slocknar, när jag spelar upp via chromecast kommer det endast ljud.

Chromecast, hdmi-kabeln osv fungerar på andra tv-apparater.
Problemet uppstod plötsligt, kan det vara en inställning?

Är det någon som har en lösning på detta problem?
Mvh
Citera
2018-07-21, 13:16
  #4622
Medlem
Smart-TV ''Ingen signal''

Hej!

Det står ''Ingen signal'' på HDMI, HDMI 2 och TV-AV.

Jag ser inte heller någon kabel som är inte är inkopplad, ingenting om att något saknas.

Vad är det som är fel?
Citera
2018-07-21, 13:19
  #4623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hej!

Det står ''Ingen signal'' på HDMI, HDMI 2 och TV-AV.

Jag ser inte heller någon kabel som är inte är inkopplad, ingenting om att något saknas.

Vad är det som är fel?

Vad försöker du koppla in via HDMI? Fungerar det du försöker koppla in med en annan TV?
Citera
2018-07-21, 13:23
  #4624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowmow
Vad försöker du koppla in via HDMI? Fungerar det du försöker koppla in med en annan TV?
Om det går med en annan TV har jag ingen aning om.

Hur menar du med din första fråga?
Citera
2018-07-21, 13:31
  #4625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Om det går med en annan TV har jag ingen aning om.

Hur menar du med din första fråga?

Försöker du koppla in t.ex. ett Xbox, Blueray spelare eller digitalbox?
Citera
2018-07-21, 13:58
  #4626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowmow
Försöker du koppla in t.ex. ett Xbox, Blueray spelare eller digitalbox?
Playstation 1.

Men jag vet inte om det är det som är problemet. Jag får: ''Ingen signall''.
Citera
2018-07-21, 14:06
  #4627
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Playstation 1.

Men jag vet inte om det är det som är problemet. Jag får: ''Ingen signall''.
ps1 går inte koppla till en led-TV, du får koppla in den på en tjockisTV vis SCART.
Citera
2018-07-21, 14:21
  #4628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
ps1 går inte koppla till en led-TV, du får koppla in den på en tjockisTV vis SCART.
Jag har köpt en Scart till HDMI adapter. Så det går att koppla den till en TV och stoppa scart-kabeln i själva boxen.


Denna tråd handlar om hur jag kan få till TV-AV.
Citera
2018-07-21, 14:22
  #4629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Playstation 1.

Men jag vet inte om det är det som är problemet. Jag får: ''Ingen signall''.

Jag vet inte om din TV har någon typ av analog videokontakt, men trorligtvis behöver du en scart omvandlare. T.ex. https://www.kjell.com/se/sortiment/d...ll-hdmi-p69106.
Citera
2018-07-21, 14:23
  #4630
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Jag har köpt en Scart till HDMI adapter. Så det går att koppla den till en TV och stoppa scart-kabeln i själva boxen.


Denna tråd handlar om hur jag kan få till TV-AV.

Du får ju kontrollera om sladden sitter ordentligt i och dubbel kolla vilken port du satt sladden i, samt kolla om det finns något switch på hdmi-scart adaptern?
Citera
2018-08-20, 19:17
  #4631
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Jag har köpt en Scart till HDMI adapter. Så det går att koppla den till en TV och stoppa scart-kabeln i själva boxen.


Denna tråd handlar om hur jag kan få till TV-AV.
Du får nog specificera exakt vad du har för adapter. Det krävs en aktiv omvandlare för att omvandla den analoga signalen från din ps1 till en digital HDMI.

Dom flesta tv-apparater har en videoingång på en gul kontakt, det är nog enklaste sättet att koppla in din ps1
Citera
2018-10-10, 13:21
  #4632
Medlem
Hur behålla win 10-fönster maximerade?

Nyligen skaffat ny stationär dator ( https://www.komplett.se/product/9711...o-legion-y520t).
Kopplat PC > hdmi > yamaha receiver > hdmi > Samsung TV.

Problem : när jag stängt av tvn med med kontrollen och startar den igen så är alla fönster, som jag vill ha maximerade, ickemaximerade (täcker ej skrivbordet, alltså).

Har även problem med ljudet : om jag kommer hem och trycker play på tangentbordet så spelar Spotify (stänger aldrig datorn utan endast tv:n). Alla Ljudrelaterade knappar på tangentbordet funkar som de ska. När jag sedan startar tvn från standby med kontrollen stoppar Spotify, och jag måste dubbelklicka på låten jag vill spela upp.
Med min tidigare bärbara dator, som var kopplad likadant, pausade musiken två sekunder när jag startade tvn och fortsatte sedan spelas.

Någon som vet hur detta kan lösas?
__________________
Senast redigerad av Yalouque 2018-10-10 kl. 13:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback