Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-27, 13:33
  #145
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Tvungen att återuppliva denna.

Har hört från olika vinklar och håll att valborg med största sannolikhet här i Uppsala kommer bli inställt. Vad tror ni???



" Vad tror vi??? "

Vi tror d unga kommer festa, droga & nulla utav bara hillvite i Uppsala också denna Valborg, alla officiella "rekommendationer" om uppmaning till motsatsen till trots.

Landshövdingen i Uppsala har satsat dryga skattepengar på låta en Värdegod Byrå taga fram en kampanj att "festen är inställd", anar vi när vi läser på Sveriges Radio:s hemsida:

Länk: https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7461061



150 000 festprissar (den reguljära årligen på Valborg återkommande utomhus-partajar-crowden i Uppsala) har inga bromsar.

D finns inte en snöboll hos Horn-Per stoppa alla 150K sugna, utom möjligen med skarpskjutande militär och vi svenskar kan alla vår Ådalen -31 som fick oss nära nog avskaffa "Militarismen" helt och hållet med påföljd Adolf & Lillefar kunde hos oss ha pronemerat in, ram-i-arm hösten -39.


Se stundande Valborg som en krafssamling. Behöver du ändå ett politiskt alibi? Se det som en spottloska "emot högern, emot rassarna och emot nassarna".


La Fiesta del Muerte !
Citera
2023-04-10, 16:24
  #146
Medlem
Bumpar tråden!

Valborg närmar sig och är mycket taggad! Jag själv är student i staden men kommer strunta i alla events på nationer eftersom jag dels inte pallade köa till biljetterna, dels ska ha 3-5 polare upp hit som inte pluggar öht.

Min frågeställning är då: Vad kan man hitta på under valborg i Uppsala som inte kräver nationskort?

Att vara i Ekonomikum samt träffa lite vänner på hemmafester är redan bestämt, så fyll gärna på med idéer! Alla tips uppskattas
Citera
2023-04-15, 22:52
  #147
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuggetMaster
Bumpar tråden!

Valborg närmar sig och är mycket taggad! Jag själv är student i staden men kommer strunta i alla events på nationer eftersom jag dels inte pallade köa till biljetterna, dels ska ha 3-5 polare upp hit som inte pluggar öht.

Min frågeställning är då: Vad kan man hitta på under valborg i Uppsala som inte kräver nationskort?

Att vara i Ekonomikum samt träffa lite vänner på hemmafester är redan bestämt, så fyll gärna på med idéer! Alla tips uppskattas

Jag tycker att det brukar vara relativt bra drag i stans krogar under valborg. Käka en brunch med alkohol, sätt er i ekonomikum och kröka fram till det är dags för att äta middag (undvik samtliga matställen om ni inte vill vänta i evigheter) och dra senare vidare till valfri krog.

Jag tycker att själva nationsfirandet inte var värt väntan när jag studerade, många av oss brukade avvika efter ett par timmar för att dra runt ifrån krog till krog. Rekommenderar DomCraft eller Taps om ni vill ha det lite lugnare annars så kommer förmodligen Pitchers och liknande ställen vara sprängfyllda.
Citera
2023-04-16, 17:31
  #148
Medlem
Hypade detta varje gång förr i tiden, blev alltid besviken...

Så galet överskattat fenomen.

Sitta i en kall jävla park i flera timmar med blött gräs eller någon lerig filt, käka någon dåligt lagad slaskig pizza efter att ha väntat på maten i 50 minuter och sedan hamna på typ Palermos eller någon annan håla för att ingen kommer in på någon Nation.

Uppsala var kul som student, men som icke-student, fyfan vad det suger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback