Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-11, 12:38
  #1
Medlem
Quoters avatar
Text hämtad från en rätt gammal artikel:

Polisen misstänker att hon dränktes. Merit hittades den 22 juli 1983 vid reningsverket i Inre fjärden i Gävle. En misstänkt förhördes utan resultat.

När försvann den här kvinnan? Anmäldes hon försvunnen? Stämmer det att hon dog i Gävle? Om detta nu var ett mord så preskriberades det för ett par år sedan.

Information från Sveriges Dödsbok:
Citera
2016-11-07, 22:57
  #2
Medlem
Några artiklar om det här bortglömda mordet finns nu att läsa:

http://s1033.photobucket.com/user/da...tavsson%201983
Citera
2016-11-20, 00:02
  #3
Medlem
Intressant och okänt för mig. Skedde det inte ovanligt många mord)kvinnor.ord i Gävle under 80-talet?
Citera
2016-12-15, 21:13
  #4
Medlem
Hej
Detta är min mor. Tungt last för en 17 åring idag 50 år. Har ni hört något mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Text hämtad från en rätt gammal artikel:

Polisen misstänker att hon dränktes. Merit hittades den 22 juli 1983 vid reningsverket i Inre fjärden i Gävle. En misstänkt förhördes utan resultat.

När försvann den här kvinnan? Anmäldes hon försvunnen? Stämmer det att hon dog i Gävle? Om detta nu var ett mord så preskriberades det för ett par år sedan.

Information från Sveriges Dödsbok:
Citera
2016-12-21, 14:52
  #5
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimosa66
Hej
Detta är min mor. Tungt last för en 17 åring idag 50 år. Har ni hört något mer?

Jag vet inget mer men 'echoesofglory' brukar vara kompetent på att rota fram gamla tidningsartiklar. Märkligt mord, må jag säga. Vet du något som vi andra inte vet?
Citera
2016-12-23, 16:17
  #6
Medlem
Skaraborg2s avatar
En hel del mord i Gävle.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Intressant och okänt för mig. Skedde det inte ovanligt många mord)kvinnor.ord i Gävle under 80-talet?

Det skedde en del mord i Gävle med omnejd under 1980-talet och det tidiga 1990-talet men det gör det på 2000-talet också. En del av dessa är fortfarande ouppklarade.

Ett märkligt olöst försvinnande har också skett i staden: 1979
Citera
2022-07-19, 03:41
  #7
Medlem
Något nytt om detta fall? Det har inte skrivits så mycket här men...
Centrala frågor är:
1. Vem såg henne sist (alt. vem sågs hon med)?
2. När upptäcktes att hon var försvunnen & vem anmälde det?
3. Hur & När hittades hon & av vem?

OT: Finns det någon tråd om andra mordfall/olyckor/självmord m.m. just från Gävle som behandlar ärenden mellan 1980-2000?
Citera
2022-07-21, 23:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Intressant och okänt för mig. Skedde det inte ovanligt många mord)kvinnor.ord i Gävle under 80-talet?

Susannemordet och Annelimordet skedde runt 86 -87 nån gång och räknas väl som polisiärt uppklarade. GW gjorde en dokumentär/ avsnitt om det.
Den utpekade heter väl P*ter är svensk och bor kvar i Gävle.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback