Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-10, 13:36
  #1
Medlem
Storebrossans avatar
Hejsan.

Nu har jag köpt Norton 360 v5 och installerat det på datorn där hemma. Efter lite strul från början med virus osv. Nu är det i alla fall klart och vill helst ha så att man kan ladda ner och installera alla uppdateringar på en gång utan att behöva sitta och trycka på liveupdate hela tiden. Finns det någon som kan hjälpa mig? MVH
2011-04-10, 13:44
  #2
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storebrossan
Hejsan.

Nu har jag köpt Norton 360 v5 och installerat det på datorn där hemma. Efter lite strul från början med virus osv. Nu är det i alla fall klart och vill helst ha så att man kan ladda ner och installera alla uppdateringar på en gång utan att behöva sitta och trycka på liveupdate hela tiden. Finns det någon som kan hjälpa mig? MVH
Eh? Du behöver inte göra något. Norton uppdaterar sig själv när den behöver det. Den kommunicerar ständigt med Nortons server och får order om att tanka ner uppdatering när det behövs.
2011-04-10, 13:53
  #3
Medlem
Storebrossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Eh? Du behöver inte göra något. Norton uppdaterar sig själv när den behöver det. Den kommunicerar ständigt med Nortons server och får order om att tanka ner uppdatering när det behövs.
Men när man trycker på uppdatera så brukar den alltid ladda ner någonting?
2011-04-10, 15:01
  #4
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storebrossan
Men när man trycker på uppdatera så brukar den alltid ladda ner någonting?
Ja men den kollar regelbundet av om allt är uppdaterat och uppdaterar när så behövs. Slappna av och låt den sköta jobbet!

För övrigt rekommenderar jag att du scannar av nån gång i månaden eller så med Malwarebytes Antimalware om du tankar ner mycket eller porrsurfar mycket. Programmet är gratis och tar ibland virus som inte Norton tar.
2011-04-10, 15:26
  #5
Medlem
King Grubs avatar
Automatic LiveUpdate, den automatiska uppdateringen, hämtar senaste uppdatering en gång i timmen. Trycker du på uppdatera före det, finns det ofta något att hämta, men det skulle du i alla fall fått nästa automatiska uppdatering. Ofta är det Pulse Updates, små snabba uppdateringar som kommer ungefär var 10:e minut. Dessa får du också automatiskt. Du skall inte behöva uppdatera manuellt alls.
2011-04-10, 17:00
  #6
Medlem
Storebrossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Ja men den kollar regelbundet av om allt är uppdaterat och uppdaterar när så behövs. Slappna av och låt den sköta jobbet!

För övrigt rekommenderar jag att du scannar av nån gång i månaden eller så med Malwarebytes Antimalware om du tankar ner mycket eller porrsurfar mycket. Programmet är gratis och tar ibland virus som inte Norton tar.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Automatic LiveUpdate, den automatiska uppdateringen, hämtar senaste uppdatering en gång i timmen. Trycker du på uppdatera före det, finns det ofta något att hämta, men det skulle du i alla fall fått nästa automatiska uppdatering. Ofta är det Pulse Updates, små snabba uppdateringar som kommer ungefär var 10:e minut. Dessa får du också automatiskt. Du skall inte behöva uppdatera manuellt alls.
Tack så mycket. Känns som en stor lättnad jag hatar verkligen virus och vet vad de kan ställa till med. Kommer köra Malwarebytes någon gång och se men jag hoppas bara inte de två stöter ut varandra. Tack för tipset.

Sedan en fråga vad just denna pulse update är för något? Släpper Norton uppdateringar var 10 min eller hur funkar det? Eftersom det är just det som dyker upp hela tiden när man uppdaterar.
2011-04-10, 17:48
  #7
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storebrossan
Tack så mycket. Känns som en stor lättnad jag hatar verkligen virus och vet vad de kan ställa till med. Kommer köra Malwarebytes någon gång och se men jag hoppas bara inte de två stöter ut varandra. Tack för tipset.
Malwarebytes Antimalware i sitt gratisutförande kolliderar inte med Norton. Gratisversionen scannar och tar bort men ger inget realtidsskydd som Norton ger.
Citat:
Ursprungligen postat av Storebrossan
Sedan en fråga vad just denna pulse update är för något? Släpper Norton uppdateringar var 10 min eller hur funkar det? Eftersom det är just det som dyker upp hela tiden när man uppdaterar.
Kompletteringar till virusdefinitioner.

Norton är inte det bästa antiviruset. Norton är däremot en produkt som samlar massor av viktiga säkerhetsprogram i ett, brandvägg, antivirus, antiphishing, sökoptimering, lösenordshantering, kreditkortshantering osv i ett enda lättskött paket. Det är inte meningen att man ska hålla på och pilla med Norton, det är därför som du betalar för det - för att slippa sköta saker och ting.
2011-04-10, 17:51
  #8
Medlem
King Grubs avatar
1. Gratisversionen av MBAM innebär inga konflikter. Det körs inte ständigt, utan bara när du skall göra en scan.

2. Precis. Norton uppdaterar väldigt ofta. Mellan dom ordinariere större uppdateringarna släpps miniuppdateringar med dom senaste virusdefinitionerna med några minuters mellanrum. Dessa hämtas automatiskt när dom blir tillgängliga, med ungefär 10 minuters mellanrum.
2011-04-10, 17:53
  #9
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Norton är inte det bästa antiviruset.

Det är ett av dom som ger bäst skydd i dag.

[url]http://www.av-test.org/certifications[/url

http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/dyn/wholedynamic2010.pdf
2011-04-29, 19:23
  #10
Medlem
Norton 360 5.0 90dagar provperiod: http://buy-static.norton.com/prod/ht...ORID=MICROSOFT
Har sen ett par dagar provat norton 360 och är nöjd.
2011-06-28, 01:06
  #11
Medlem
Arbetarbroders avatar
Lånar tråden..

Har alltid fått höra att Norton inte är speciellt bra, och att det bland annat gör datorn slöare. En datorkunnig snubbe jag talade med för ett tag sedan sa att det kanske va så förr, men dagens nya datorer är så snabba att det inte spelar någon roll om man har Norton eller annat virusprogram.

Jag har haft Nod32 innan, och alltid varit nöjd med det programmet. Nu har jag fått ett bra erbjudande på Norton 360...
Vilket hade ni valt om ni skiter i att tänka på priset? Nod32 eller Norton 360?
2011-06-28, 07:29
  #12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Lånar tråden..

Har alltid fått höra att Norton inte är speciellt bra, och att det bland annat gör datorn slöare. En datorkunnig snubbe jag talade med för ett tag sedan sa att det kanske va så förr, men dagens nya datorer är så snabba att det inte spelar någon roll om man har Norton eller annat virusprogram.

Jag har haft Nod32 innan, och alltid varit nöjd med det programmet. Nu har jag fått ett bra erbjudande på Norton 360...
Vilket hade ni valt om ni skiter i att tänka på priset? Nod32 eller Norton 360?

Det stämmer med Norton. Förr i tiden så var denna produkt mycket känd för sin enorma minnehantering. Jag har hört och läst att nya Norton ska vara mycket bra. Ett mycket komplett säkerhetsprogram. Lätt att navigerar och gränssnittet är bra.

Du nämner Eset som produkt. Är detta Eset smart Security eller är det enbart Nod32?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback