Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-11-03, 19:38
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
hur kunde gubbar explodera i bitar i gamla spel som quake då? jag tror snarare kanske att de inte vill göra spelen för realistiska för att det kan göra att ungdomar som spelar spel börjar slakta människor på gatorna, för att de kan inte skilja spelen från verkligheten. grafiken är ju så mycket bättre än på 80talet i quake. i kommande MGS: rising så kan man dock cutta människor i bitar med svärdet, vilket är bra. men jag har hört att det möjligtvis kommer censureras i japan. får se om folk börjar slakta människor sen när spelet släpps.
Du är helt ute och cyklar. Man börjar inte slakta folk i verkligheten pga spel.
Du säger "för att de kan inte skilja spelen från verkligheten" Vad fan yrar du om? Du är inte medveten om vad du säger. Om det skulle hända så ska du vara så gravt psykiskt störd att du inte har någon verklighetsuppfattning alls. Det är absolut inget ungdomar får för sig.
Och dem som lider av psykiska störningar ägnar inte tid åt spel. Det är inget intresse hos dem. Dem klarar inte ens av att spela spel.
Citera
2011-11-06, 03:52
  #26
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Nu när jag har spelat båda spelen så kan jag säga att BF3 är snyggare. Dock inte extremt mycket snyggare men Dice har lyckats mycket bättre med ljussättningen än vad Crytek gjorde med Crysis 2 vilket får det att bli snyggare. Ska bli kul att spela Farcry 3 dock när det kommer i dec. Tillbaka till djungeln och dom extremt vackra miljöerna och denna gången med den nya grafikmotorn. Känns dock som att Crytek lyckats bättre med Cryengine 3 än vad Dice har lyckats med Frostbite 2. Dom är nästan jämbördiga i grafiken men Crysis kräver inte alls lika mycket av datorn som BF gör.

Men som TS måste jag faktiskt utse vinnaren som BF3, sen skadar det ju inte att det är svenskar som har utvecklat detta hittills snyggaste spelet (grafikmässigt) jag har spelat.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback