Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-09, 01:10
  #1
Avstängd
RandomSafts avatar
Har alltid undrat om övervakningskamerorna i bussarna är fake eller inte ...
Någon busschaufför kanske som vet?
Citera
2011-04-09, 01:13
  #2
Avstängd
mrjutube89s avatar
Tror inte dom är fake. Det tas ju upp många fall av tex misshandel och då visar dom ju övervakningskameror från bussar.
Citera
2011-04-09, 01:26
  #3
Medlem
Jo de har man ju sett på Efterlyst, att de haft kameror i bussarna. Sen hur många av dom som fungerar kan man ju fråga sig. Who knows, bara hoppas de gör det!
Citera
2011-04-09, 01:33
  #4
Avstängd
mrjutube89s avatar
Yes det är klart en gång satt jag och klibbade klistermärken i en buss.. Hoppas kameran ej var på...
Citera
2011-04-09, 04:23
  #5
Medlem
GLYKOZs avatar
Åkte nattbus häromnatten,ett par stod upp i den bakre delen av ledbussen!Busschaffören sa åt dem att flytta på sig,då de skymde kameran enl. honom!Så jag tror inte dessa är feijk!?
Citera
2011-04-09, 06:35
  #6
Medlem
Är det realtidsövervakning?

Jag tror dig inte. Möjligen att busschafören har en kamera som kollar ut genom fönstret längst bak men allt annat känns för sjukt.
Citera
2011-04-09, 09:42
  #7
Medlem
sommarlovs avatar
Kamerorna är riktiga och spelar in, för att kunna lösa brott senare...
Citera
2011-04-09, 17:04
  #8
Medlem
På vissa bussar ser man att chauffören ser genom kameran där framme.
Citera
2015-09-12, 15:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Kamerorna är riktiga och spelar in, för att kunna lösa brott senare...

Gammal bump:

Källa på detta 2015, och ingen realtidsövervakning? Varför står det "bussen är videoövervakad" betyder det inspelning? Vad är skillnaden med kameraövervakad
Citera
2015-09-12, 21:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akasa
Gammal bump:

Källa på detta 2015, och ingen realtidsövervakning? Varför står det "bussen är videoövervakad" betyder det inspelning? Vad är skillnaden med kameraövervakad

Videoövervakning är väl en filminspelning, medan kameraövervakning är en sådan som tar bilder var tredje sekund eller liknande. Jag kan dock inbilla att det senare begreppet används även för videoövervakning. Jag tror det är så i alla fall.

Sedan kan det även stå "med inspelning" och "med ljudinspelning".
Citera
2015-09-14, 10:02
  #11
Medlem
Osäker på om det spelas in hela tiden. I vissa bussar kan chauffören se på en liten tv vid förarsätet vad som händer i bussen med hjälp av dem. Men som sagt osäker på om det sparas på någon hårddisk eller så. Det ända jag vet är att de spelar in och tar ljudupptagning när man trycket på överfallslarmet.
Citera
2015-09-14, 21:41
  #12
Medlem
tigerrakets avatar
Busskameror spelar alltid in. Samma som på tåg. Skillnaden är att det sparas i två tre timmar bara på en hårddisk i bussen. Busschauffören har dock kameror som han kan se via en skärm, dessa är placerade vid dörrarna för att dels se så att ingen smyger på, men i huvudsak är de till för att man inte ska klämma någon som står för nära dörren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback