• 1
  • 2
2011-04-08, 19:54
Medlem
DaveMustaines avatar
Skulle det inte få stan och må bättre? Vi samlar typ 200 självmordsbenägna människor i Femman och håller kontakten?

Varför inte? Vad skulle hända? Vi kan prata om allt.
Detta kan rädda liv genom träffr och något man kan se fram emot istället för ett tåg över sig.
Citera
2011-04-08, 20:01
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMustaine
Skulle det inte få stan och må bättre? Vi samlar typ 200 självmordsbenägna människor i Femman och håller kontakten?

Varför inte? Vad skulle hända? Vi kan prata om allt.
Detta kan rädda liv genom träffr och något man kan se fram emot istället för ett tåg över sig.

Det finns väll träffar? Jag skulle nog inte vilja sitta i samma sal som 200galningar
Citera
2011-04-08, 20:04
Medlem
DaveMustaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Det finns väll träffar? Jag skulle nog inte vilja sitta i samma sal som 200galningar
Jo, det vill man. Hellre det en dom som är fullt normala och trista. Deprission skapar diskussion.
Citera
2011-04-08, 20:10
Medlem
HolyCraps avatar
Citat:
Jo, det vill man. Hellre det en dom som är fullt normala och trista. Deprission skapar diskussion.

Eller så tar vi livet av oss tillsammans.
Citera
2011-04-09, 01:53
Bannlyst
Jag har funderat i liknande banor. Forumet tycks krylla av folk som vill ta livet av sig. Kan inte potentiella självmördare rädda livet på varandra om dom går samman för att stötta varandra?
Citera
2011-04-09, 02:27
Medlem
FuckingSkjortas avatar
Citat:
Vi samlar typ 200 självmordsbenägna

Det slutar nog i massjälvmord!
Citera
2011-04-09, 07:56
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Hmm...

Jag och några andra på psykakuten skämtade om detta. Jag föreslog att vi skulle göra en road trip till USA. Det hade varit en rolig grej att göra, även ifall det hade varit skumt i början. Det hade varit väldigt konstigt för mig att presentera mig själv som mitt nick IRL. Nah, det får bli till att ljuga sig blå om att man är någon annan på forumet... Om jag nu skulle våga träffa någon här IRL!

Äsch, ge mig en tvångströja och en kniv/skruvmejsel så ställer jag upp...

MannenBakomDig
Citera
2011-04-09, 12:29
Medlem
minschas avatar
Om man hade haft en träff där ens dåliga mående var den gemensamma nämnaren så hade det nog slutat med en sorts "vem är mest psykiskt sjuk"-tävling.
Vill man träffa andra psykon är det väl bättre att lägga in sig på psyket isf?
Annars var tanken god.
Citera
2011-04-09, 19:49
Medlem
Jag är helt klart med på idén om att träffas. Många av de som är självmordsbenägna är det säkert också pga ensamhet. Kunde inte bli bättre än att låta dessa människor träffas.
Citera
2011-04-10, 04:47
Medlem
WWIIIs avatar
Detta möte kommer vara så efterblivet!!

Det kommer komma 200 p-störda brudar och ett gäng patetiska snubbar. De kommer att skära armar tillsammans och knyta snaror, INGEN kommer att begå självmord. Varken med eller utan denna träff.

De som är sjuka på riktigt kommer att klä sig fint, städa hemma och slänga sig sedan under X2000 mot Malmö.

Ett tips på ett bra ställe att samla sig på för att stötta varandra är akutpsykmottagning... Testa det.
Citera
2011-04-10, 11:05
Medlem
Gidellas avatar
RSMH (eller hur det nu lyder) gör ungefär sånt redan. Bara att gå med i en lokalförening. Dock är det inte enbart för deprimerade, utan för alla med psykisk ohälsa.
Citera
2011-04-10, 11:35
Medlem
Det finns massor av föreningar och religösa samfund som har träffpunkter för personer med psykisk ohälsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in