Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-08, 16:15
  #1
Medlem
För de flesta så verkar det räcka med att ses på bussen så läggs den personen även till som vän på Facebook.

Jag tycker det känns löjligt att vara vän med folk man knappt vet vem det är...


Hur känner ni?
Hur "mycket" måste ni känna en person för att skicka en vänförfrågan på Facebook?


Jo, jag vet. Riktigt löjlig fråga, men jag vill bara höra vad ni tänker om detta.
Citera
2011-04-08, 16:17
  #2
Medlem
Paxozs avatar
Jag måste ha umgåtts med personen 2-4 gånger, innan jag lägger till dom som vän.
Citera
2011-04-08, 16:19
  #3
Medlem
Snusets avatar
Som tumregel har jag att om jag kan växla några ord med personen vid busshållplatsen eller i affären så kan jag lägga till dom på FB.
Citera
2011-04-08, 16:20
  #4
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCommander
För de flesta så verkar det räcka med att ses på bussen så läggs den personen även till som vän på Facebook.

Jag tycker det känns löjligt att vara vän med folk man knappt vet vem det är...


Hur känner ni?
Hur "mycket" måste ni känna en person för att skicka en vänförfrågan på Facebook?


Jo, jag vet. Riktigt löjlig fråga, men jag vill bara höra vad ni tänker om detta.

Räcker med nån bor i närheten eller nån random säger "Hej" till mig lägger jag till henne direkt ! Killar lägger jag till om vi har vart nåra gånger eller känner sedan tidigare.
Citera
2011-04-08, 16:32
  #5
Medlem
Kaustis avatar
Jag lägger inte till andra, andra lägger till mig.
Citera
2011-04-08, 16:39
  #6
Medlem
Kvartens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Jag lägger inte till andra, andra lägger till mig.

Fast omvänt.

Det beror på, har några kompisar som samlar på facebookvänner och anger diverse svepskäl till varför. Själv brukar jag lägga till folk som jag tycker är snälla eller som jag är intresserad av. Jag har ingen regel för hur ofta man ska ha träffats. Det är väl ingen som bryr sig om en vän hit eller dit på fibban.
Citera
2011-04-08, 16:42
  #7
Moderator
Popesizes avatar
Jag skall ha haft åtminstone ett ordentligt samtal med personen ifråga... Alltså inte en kompis kompis som jag bara morsade på vid senaste hemmafesten eller dyl.

-Detta är min grundregel. Sen när jag förde detta samtal kan det vara lite si och så med.
Citera
2011-04-08, 16:44
  #8
Medlem
Trillskes avatar
Hittar någong enstaka från långt tillbaka ibland, låg/mellanstadiet och liknande, en sån där "fan vad kul att se att han/hon lever". Det är nog de mest distanta relationer jag skulle kunna lägga till.

Tjejer jag är det minsta lilla intresserad av lägger jag aldrig någonsin till, om man inte skulle bli tillsammans eller nåt och så illa tvungen. I samma stund som man blir FB-vän med en tjej får man hela hennes jävla liv i knät och hon blir i regel helt fantastiskt ointressant.
Citera
2011-04-08, 16:55
  #9
Medlem
SamBams avatar
Dom åker in på listan efter ett par samlag.
Citera
2011-04-08, 17:11
  #10
Medlem
Headshrinkers avatar
Har typ 270 vänner på FB, merparten av dom är en del arbetskamrater, gamla klasskamrater, familj, vänner(som jag umgås med kontinuerligt). Ska väl vara ärlig och tillägga att jag har folk på min FB som jag faktiskt aldrig umgås/pratar med men det är förvisso folk jag har umgåtts med men tappat kontakten med. Ska till ganska mycket om jag ska adda folk jag bara träffat vid några enstaka tillfällen. Isåfall får dom ha ingått i mitt sociala nätverk på ett eller annat sätt under en aningen längre tid. Känns bara efterblivet och adda folk man ser på Ica, bussen eller man råkat skaka hand med på en krog.


Har där emot en vän som lägger till allt och alla på sin FB. Typ tjejer jag dejtar/dejtat jag visat upp vid något enstaka tillfälle eller gamla klasskompisar till mig som vi träffar på krogen och stått och snackat med en kvart. Detta beteende känns.. fattigt.
__________________
Senast redigerad av Headshrinker 2011-04-08 kl. 17:15.
Citera
2011-04-08, 17:29
  #11
Medlem
thestalkerdudes avatar
I alla fall 4-5 gånger. Hatar folk som tävlar om att ha mest vänner. Inte fan kan en 95 redan känna nästan 900 personer? (jag är inte 95a. Har en vän på facebook som är 95a)
Citera
2011-04-08, 17:35
  #12
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
I alla fall 4-5 gånger. Hatar folk som tävlar om att ha mest vänner. Inte fan kan en 95 redan känna nästan 900 personer? (jag är inte 95a. Har en vän på facebook som är 95a)
Varför är du vän med en 95a?

Applicera sedan ditt resonemang på övriga nästan 900 personer.

Jag lägger till eller accepterar en vän om vi har gjort något tillsammans.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback