Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-09-22, 19:30
  #1
Medlem
Något som alltid fascinerat mig är människor som lever dubbelliv av något slag. Skötsam arbetare på dagarna som på kvällen blir superhjälte, transvestit, knarklangare, prostituerad, eller har flera flickvänner/fruar
samtidigt osv. Skulle själv aldrig klara av det antagligen. Skulle gissa på att det är mycket psykiskt påfrestande. Hur får man det att funka? Hur undviker man att bli påkommen? Någon här som har erfarenheter av att leva dubbelliv?
Citera
2004-09-22, 19:38
  #2
Medlem
pafas avatar
JA men mer än så kan jag ju inte säga för då funkar det inte
Citera
2004-09-22, 19:40
  #3
Medlem
derangeds avatar
Jga lever dubbelliv på ett sätt.
På dagen datanörd som hänger på IRC och en massa webforum.
På natten aggressiv dörrvakt som spöar skiten ur folk
Citera
2004-09-22, 19:42
  #4
Moderator
Sun Rulers avatar
Tror många på flashback lever en form av dubbelliv, de visar upp en sida här och en annan IRL.
Citera
2004-09-22, 19:46
  #5
Medlem
pafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deranged
Jga lever dubbelliv på ett sätt.
På dagen datanörd som hänger på IRC och en massa webforum.
På natten aggressiv dörrvakt som spöar skiten ur folk

å vilken krog jobbar du på då som spöar folk...

i min värld brukar det vara tvärt om
Citera
2004-09-22, 19:50
  #6
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Tror många på flashback lever en form av dubbelliv, de visar upp en sida här och en annan IRL.

Jepp, kan tänka mig det iaf.
Dom som inte riktigt "klarade" sig i det riktiga livet spelar allan här.
Citera
2004-09-22, 20:02
  #7
Medlem
Ugges avatar
Ja, jag läser Flashback i smyg och har stort utbyte av det...
Citera
2004-09-22, 20:04
  #8
Medlem
Mjauvs avatar
Jag håller utåt sett en bild av att vara otroligt självsäker, arrogant och karismatisk.

När jag är ensam blir jag blyg, hysteroid och deppig.
Citera
2004-09-22, 20:14
  #9
Medlem
På jobbet klär jag ut mig i kostym, håller möten och använder ord som "incitament", "brand-switch-modell", "proof of concep", skriver offerter och bjuder kunder på lunch.

Hemma ligger jag i mjukisbyxor på golvet, dricker mjölk, äter schweizernöt i stället för middag och läser KalleAnka.

Känns som ett dubbelliv.
Citera
2004-09-22, 20:15
  #10
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
På jobbet klär jag ut mig i kostym, håller möten och använder ord som "incitament", "brand-switch-modell", "proof of concep", skriver offerter och bjuder kunder på lunch.

Hemma ligger jag i mjukisbyxor på golvet, dricker mjölk, äter schweizernöt i stället för middag och läser KalleAnka.

Känns som ett dubbelliv.


Nästan lite som Dr Jekyll and Mr Hyde.
Citera
2004-09-22, 20:21
  #11
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Tror många på flashback lever en form av dubbelliv, de visar upp en sida här och en annan IRL.
en del av användarna kanske, men inte alla. De flesta människor är rätt vrickade när man väl lärt känna dom, det är inget unikt med FB.

För övrigt lever jag inget dubbelliv. Är rätt öppen med vad jag gör och tänker, både här och IRL.
Citera
2004-09-22, 20:29
  #12
Avstängd
PolarenPärs avatar
Jag gör tvärtom, lever rövare i det riktiga livet och håller en stillsam profil här
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback