Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-08, 12:32
  #1
Medlem
Hej, jag har börjat en utbildning på 5 år och har blivit väldigt intresserad och kär i en tjej som går samma utbildning. Eftersom jag av olika anledningar inte riktigt har tid att köra 100% just nu så hade jag hoppats att jag på något sätt långsamt kunna bygga upp något som senare skulle kunna leda till något. Vi har umgåtts en del i skolan, dock inget privat. När vi pratar pratar vi om alltmöjligt, skämtar osv.

Jag behöver tips på bra tekniker, samtalsämnen osv. för att bygga upp det här långsiktiga.

Tack.
Citera
2011-04-08, 12:42
  #2
Medlem
Benvolios avatar
Långsiktigt? Tänk om någon annan hinner före då?
Citera
2011-04-08, 12:47
  #3
Medlem
WhiteDynamites avatar
Du måste tänka som om du vore hennes vän. Inget gör en tjej mer intresserad än en kille som hon inte kan få.

Var charmig, le ofta, skratta, ge henne komplimanger, krama henne när ni ses, osv... tjåla om allt. väder och vind. Med tiden när hon får förtroende för dig så kan ni gå in på djupare konversationer. Fråga om ni ska plugga ihop? Var mystisk. Ge henne blickar ibland, men säg inget. Laga till en fin rätt och bjud henne på om ni typ ska plugga tillsammans nån kväll. Säg att du har köpt hem lite mat och tänka laga lite och fråga om hon är sugen.

Du måste framstå som en bra och pålitlig kille som är snäll. Gör henne bekväm med dig och låt henne ta första steget.

God lycka!
Citera
2011-04-08, 12:47
  #4
Medlem
Sputnik2s avatar
Gör upp en femårsplan och sprid riskerna.
Citera
2011-04-08, 12:49
  #5
Medlem
N-dawgs avatar
jag kan bara tipsa via ett personligt fail!

raggade upp en tjej på en fest för några år sedan, snackade lite och bytte nr, innan vi han prata nå mer blev hennes kompis utslängd och hon drog (fail), sen har vi träffats under 2 års tid nu som vänner och hon är verkligen intresserad! jag har flickvän och ser henne därför bara som en kompis.
jag var ju trevlig och så, som en kompism, behandlade henne som en kompis även om min plan dag 1 var att ha sex med henne en gång och sedan glömma henne.
det jag gjorde var att visa jättemycke intresse men inget sexuellt intresse andra gången vi sågs, jag var lite rädd att vi skulle hamna i säng den gången för jag hadde tjej då som jag inte ville loosa för ett onenightstand.

behandla henne som en vän, visa mycket intresse, men undvik att visa att du kollar in hennes former så gott det går, och holl lite distans i diskussioner, du vill ju inte hamna i "kompisfacket", hll dig intressant för henne!
Citera
2011-04-08, 12:49
  #6
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbarack
Hej, jag har börjat en utbildning på 5 år och har blivit väldigt intresserad och kär i en tjej som går samma utbildning. Eftersom jag av olika anledningar inte riktigt har tid att köra 100% just nu så hade jag hoppats att jag på något sätt långsamt kunna bygga upp något som senare skulle kunna leda till något. Vi har umgåtts en del i skolan, dock inget privat. När vi pratar pratar vi om alltmöjligt, skämtar osv.

Jag behöver tips på bra tekniker, samtalsämnen osv. för att bygga upp det här långsiktiga.

Tack.

Vad tror och hoppas du själv på? Bra svar eller sunt förnuft?
Citera
2011-04-08, 12:54
  #7
Medlem
WhiteDynamites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vad tror och hoppas du själv på? Bra svar eller sunt förnuft?

Det där var väl lite onödigt svar Waji? Killen vill ju ha hjälp
Citera
2011-04-08, 14:16
  #8
Medlem
Psychoos avatar
Min åsikt är att det enda du kan göra är att vara dej själv! Visst visa lite svagt intresse om du vill hålla henne nära...
Citera
2011-04-08, 14:35
  #9
Avstängd
Sakrasontos avatar
Har varit i samma sits själv och jag ångrar djupt att jag inte tog i just 100% då.
Citera
2011-04-08, 22:46
  #10
Medlem
Vad menar du med att inte ha tid att köra 100% ?
Citera
2011-04-09, 00:14
  #11
Medlem
steklovataboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2
Gör upp en femårsplan och sprid riskerna.

Enligt den sovjetiska modellen.
Citera
2011-04-09, 01:00
  #12
Medlem
Sputnik2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steklovataboy
Enligt den sovjetiska modellen.

Den sovjetiska modellen är den bästa modellen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback