2011-04-08, 10:01
Vet inte om den här frågan ska ligga här men provar.. Mod får väl flytta annars.
Lillkillen är nu ca 4 månader och har av och till dreglat nåt så kopiöst!
Det bokstavligt talat forsar ur munnen på honom vissa dagar och han tuggar, suger
och slaskar på sina händer och fingrar dom här dagarna.
Även snuttefilten tuggas det på så den blir dyngsur. Ibland biter han sig så hårt att han blir ledsen.
Sömnen (dagtid) har också förändrats sen ett par veckor tillbaka och han sover bara
10-20 minuter i sträck sen bökar och gnäller han lite. Är det såhär tandsprickning börjar?
Jag vet ju att det kan pågå i månader innan första tanden tittar fram.
Han har ingen feber och är inte risig i magen.
Samtidigt har han upptäckt att sällskap är jättemysigt när man ska sova och han vill gärna
hålla mig i handen och det bästa är när jag ligger och pussar honom på kinden och smånynnar.
Självklar gör jag det med glädje men han sover så korta stunder i stöten så det blir väldigt
mycket spring för att pussa och småmysa för att han ska somna om.
Har provat att ha honom uppe längre stunder för att "trötta ut" honom men då är gränsen
hårfin innan det slår över och han blir övertrött och blir jätteledsen istället.
Då funkar inget! Inte vagga, bära, sjunga eller pussa och krama.
För övrigt är han (och har varit från början) ett sk enkelt barn dvs. glad och skrattar mycket,
gråter bara när han är hungrig, blöjan är blöt, täppt i näsan typ. Väldigt enkel mao.
Nattetid sover han som en stock och vaknar bara när det är dags att äta.
Ingen snuttefilt, ingen napp utan bara håller mig i handen av och till.
Vet att barnen har utvecklingssprång som kan stöka till det men vad är er erfarenhet?
Har han bara upptäckt "mamma" och testar att pipa sig till myset eller kan det vara oroligt
i kroppen de här dagarna pga ont i munnen..? Eller en kombination?
Hur var era barn och hur gjorde ni?
Det här är som sagt inget jätteproblem men jag vill ju förstå honom bättre och hitta nya
sätt att hjälpa honom komma till ro för ibland fastnar man och tror man provat allt.
...
Lillkillen är nu ca 4 månader och har av och till dreglat nåt så kopiöst!
Det bokstavligt talat forsar ur munnen på honom vissa dagar och han tuggar, suger
och slaskar på sina händer och fingrar dom här dagarna.
Även snuttefilten tuggas det på så den blir dyngsur. Ibland biter han sig så hårt att han blir ledsen.
Sömnen (dagtid) har också förändrats sen ett par veckor tillbaka och han sover bara
10-20 minuter i sträck sen bökar och gnäller han lite. Är det såhär tandsprickning börjar?
Jag vet ju att det kan pågå i månader innan första tanden tittar fram.
Han har ingen feber och är inte risig i magen.
Samtidigt har han upptäckt att sällskap är jättemysigt när man ska sova och han vill gärna
hålla mig i handen och det bästa är när jag ligger och pussar honom på kinden och smånynnar.
Självklar gör jag det med glädje men han sover så korta stunder i stöten så det blir väldigt
mycket spring för att pussa och småmysa för att han ska somna om.
Har provat att ha honom uppe längre stunder för att "trötta ut" honom men då är gränsen
hårfin innan det slår över och han blir övertrött och blir jätteledsen istället.
Då funkar inget! Inte vagga, bära, sjunga eller pussa och krama.
För övrigt är han (och har varit från början) ett sk enkelt barn dvs. glad och skrattar mycket,
gråter bara när han är hungrig, blöjan är blöt, täppt i näsan typ. Väldigt enkel mao.
Nattetid sover han som en stock och vaknar bara när det är dags att äta.
Ingen snuttefilt, ingen napp utan bara håller mig i handen av och till.
Vet att barnen har utvecklingssprång som kan stöka till det men vad är er erfarenhet?
Har han bara upptäckt "mamma" och testar att pipa sig till myset eller kan det vara oroligt
i kroppen de här dagarna pga ont i munnen..? Eller en kombination?
Hur var era barn och hur gjorde ni?
Det här är som sagt inget jätteproblem men jag vill ju förstå honom bättre och hitta nya
sätt att hjälpa honom komma till ro för ibland fastnar man och tror man provat allt.
...

. Han verkar ha utvecklat