Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-08, 07:49
  #1
Medlem
Klockan är strax efter sju. Njuter av musik i öronen, har solen i ansiktet och njuter bra mycket av livet i sig. Slumrar till lite men vaknar abrupt av att en neger som tillsynes inte har någon medfödd skada, men sannerligen beter sig så, sopar till mig i sidan med både ben och armar. Låter varje Centimeter av min uppenbarelse utstråla ren avsky. Tränger mig förbi och möts av ett riktigt WT Ludde som står och hostar i sina händer och sedan smörjer in ledstången med dem som att det vore en jävla kul.

Detta får mig att tänka på hur många värdelösa människor det faktiskt finns idag vars enda uppfostran är att vara ouppfostrade och tomma skal. Hur kan man ens vilja leva när ens högsta bedrift är att bete sig som ett jävla cp?!?

Jag försöker vara ödmjuk för det mesta och inte sätta mig på några höga hästar men allvarligt talat. Okej med folk som år mindre begåvade. De har en ursäkt som inte är ren och skär lathet. Jag skulle kunna fortsätta i en evighet..!

Hur går era tankar kring uppenbart pantade människor? Är det såna här man kallnar sossar och bidragstagare? Jag gillar inte att generalisera men människor som HAR ett val men väljer att bete sig såhär... Jag står inte ut. Jag skäms för verkligheten!
Citera
2011-04-08, 07:55
  #2
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliqua
Klockan är strax efter sju. Njuter av musik i öronen, har solen i ansiktet och njuter bra mycket av livet i sig. Slumrar till lite men vaknar abrupt av att en neger som tillsynes inte har någon medfödd skada, men sannerligen beter sig så, sopar till mig i sidan med både ben och armar. Låter varje Centimeter av min uppenbarelse utstråla ren avsky. Tränger mig förbi och möts av ett riktigt WT Ludde som står och hostar i sina händer och sedan smörjer in ledstången med dem som att det vore en jävla kul.

Detta får mig att tänka på hur många värdelösa människor det faktiskt finns idag vars enda uppfostran är att vara ouppfostrade och tomma skal. Hur kan man ens vilja leva när ens högsta bedrift är att bete sig som ett jävla cp?!?
Jag försöker vara ödmjuk för det mesta och inte sätta mig på några höga hästar men allvarligt talat. Okej med folk som år mindre begåvade. De har en ursäkt som inte är ren och skär lathet. Jag skulle kunna fortsätta i en evighet..!

Hur går era tankar kring uppenbart pantade människor? Är det såna här man kallnar sossar och bidragstagare? Jag gillar inte att generalisera men människor som HAR ett val men väljer att bete sig såhär... Jag står inte ut. Jag skäms för verkligheten!

Dom är inte medvetna om vad dom är själva, precis som kor i en hage ungefär, går omkring och idisslar, pissar och skiter i samma äng... Jag håller med dig om att dessa individer förpestar tillvaron, tänkte faktiskt precis som dig i går då jag åt på en före detta bra restaurang som nu har invaderats av araber Jag får leta upp ett nytt lunchställe.
Citera
2011-04-08, 08:09
  #3
Avstängd
mrjutube89s avatar
Jag tror inte dom står ut med dig, Du är nog minst lika vidrig själv sluta hoppa på folk.
Folk går ut och festar finns inte mycket mer att göra i dagens samhälle.
Citera
2011-04-08, 08:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrjutube89
Folk går ut och festar finns inte mycket mer att göra i dagens samhälle.
Ursäkta?
Citera
2011-04-08, 08:35
  #5
Medlem
BJNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjutube89
Jag tror inte dom står ut med dig, Du är nog minst lika vidrig själv sluta hoppa på folk.
Folk går ut och festar finns inte mycket mer att göra i dagens samhälle.

Helt random!

OnT: Det är bara att ignorera alla idioter. Finns gott om dem så det kan vara svårt ibland men så är det med det.
Citera
2011-04-08, 08:41
  #6
Medlem
Kaggemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliqua
...sopar till mig i sidan med både ben och armar
Hur lyckades han med det? Sonic-spin?
Citera
2011-04-08, 08:54
  #7
Medlem
Låter som om du är en sån där 70+ surgubbe som ska lägga dig i precis allting du stör dig en gnutta på.

Lägg ner bara, du kommer ingenstans på att irritera dig över medmänniskors beteende. Människor har alltid varit och kommer alltid att vara äckliga idioter, det finns liksom ingen anledning att låta dem hamna någon annanstans än i blickens periferi.

Du gör säkert också något som folk stör sig på. Jag gör det garanterat - men det skiter jag i, stör sig folk på det så är det deras problem. Om någon säger till mig att jag gör något som stör dem så slutar jag givetvis.

Skulle man störa sig på allt irriterande här i världen så skulle man inte göra annat. Gå med i KD och ring till polisen och gnäll över alla dessa ungdomar som förpestar tillvaron genom att existera på våra gator och torg - där har du starten på surfittekarriären!
Citera
2011-04-08, 10:09
  #8
Medlem
Gradozs avatar
Jag är ibland dryg också men försöker vara mer kontrollerad genom att te.x inte sitta bredvid folk i t-banan längre, jag står. Jag har tendens att sträcka ut mina ben mer än normalt, och det irriterar medpassagerare av nån anledning. Jag har ju en stor guldsäck mellan bena som jag måste göra rum för
Citera
2011-04-08, 11:13
  #9
Medlem
för liberal uppfostran, om man tror det går krama kriminella så de blir snälla och lagliga igen och att uppfostra barn genom att låta de göra som de vill i rädsla för att kränka deras rättigheter istället för att örfila lite förstånd i dem blir folk allmänt vidriga. eftersom de har aldrig fått några konsekvenser då de har betett sig vidrigt.
Citera
2011-04-08, 11:23
  #10
Medlem
Det handlar inte om att den som stör sig på folks ovanor är nån "70+surgubbe". Människor i alla åldrar stör sig på stillösa typer som inte har folkvett. Den som uppför sig illa på buss eller t-bana eller annanstans är helt enkelt en person som inte fått nån uppfostran. När jag och mina syskon växte upp fick vi lära oss självklarheter som att inte hosta i handen eller peka på folk etc. När man en sommardag besöker nån vägkrog får man se gott om familjer där barnen tillåts äta med händerna, skrika, peta sig i näsan och allmänt förpesta tillvaron för andra människor utan att någon förälder tillrättavisar sina telningar.
Citera
2011-04-08, 16:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarfvarn
Det handlar inte om att den som stör sig på folks ovanor är nån "70+surgubbe". Människor i alla åldrar stör sig på stillösa typer som inte har folkvett

Tack! Kossor i en hage är också en bra jämförelse. Blir verkligen sjukt less på alla dessa äckel. Man märker verkligen skillnad på linjer när man tänker kollektivtrafik. Jag som bor på Södertälje-Märsta har ju de absolut vidrigaste på min linje. Människor med ryggsäckar också! Man borde få med en broschyr med busskortet om vett och etikett. En början iallafall
Citera
2011-04-08, 16:22
  #12
Medlem
Witkos avatar
Lär dig att stava och särskriva innan du klagar på andra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback