Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-08, 02:39
  #1
Medlem
AlexanderLaBreas avatar
Idag när jag satte på min Lacie externa hårddisk i min iMac så fanns det inga filer på den och själva disken hade bytt namn till "NAMNLOS 1". Datorn reagerade om om det var första gången jag stoppade in den, dvs, Macen frågade om jag ville använda den som Time Machine osv.
Om jag kollar info i hårddisken så står det att 495 gb är använt på den osv och det stämmer bra, men den är som sagt helt tom! Har väldigt viktiga filer och mappar på den, finns det något jag kan göra? Tacksam för hjälp!
Citera
2011-04-08, 04:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderLaBrea
Idag när jag satte på min Lacie externa hårddisk i min iMac så fanns det inga filer på den och själva disken hade bytt namn till "NAMNLOS 1". Datorn reagerade om om det var första gången jag stoppade in den, dvs, Macen frågade om jag ville använda den som Time Machine osv.
Om jag kollar info i hårddisken så står det att 495 gb är använt på den osv och det stämmer bra, men den är som sagt helt tom! Har väldigt viktiga filer och mappar på den, finns det något jag kan göra? Tacksam för hjälp!

Har du använt den med en Windowsmaskin tidigare?
Citera
2011-04-08, 12:58
  #3
Medlem
AlexanderLaBreas avatar
Ja, den är formaterad att fungera på både Mac och Pc. Fat32. Men senaste 4 månaderna har den bara använts på Mac typ.
Citera
2011-04-08, 15:32
  #4
Medlem
SGustafsson91s avatar
Plocka ut hårddisken ur kabinetten och sätt direkt in i burken.
Citera
2011-04-08, 16:35
  #5
Medlem
AlexanderLaBreas avatar
Då måste jag vänta i 2 veckor tills jag ska till föräldrarna på besök. iMacen tror jag inte att jag gärna bökar med något mer än RAM-byte faktiskt.. Är ju sjukt besvärligt med interna diskarna på dem. Hoppas det funkar dock, vad jag hittat på nätet så finns det inget annat sätt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback