Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-08, 00:19
  #1
Medlem
grabbar tror jag träffat en ven eller kommit igenom en iaf. Imorse gjorde jag en inject och började hosta och svettas en hel del det forsatte igenom dagen (känndes som en astma attack ungefär)när jag trännade lite senare (30 minuter efter)fortsatte det sen började astma känslan avta men jag har fått febeer som nu också börjar avta (med alvedon)har ni också upplevt detta jag tillläger att jag aspirerade och inget blood kom blödde lite efter injecten men det brukar jag göra... förövrigt känns det som om jag drar in andan hårt så känns det lite fortfarande men det är nästan helt borta
Citera
2011-04-08, 00:54
  #2
Medlem
b00bs avatar
Nått har du kört nålen igenom iaf för du har fått ut det i blodet. Riktigt obehagligt. Är du inte död än ska du nog överleva
Har lyckats med samma en gång, fick dock ytterst lite i blodet så det gick över rätt fort. Äcklig oljesmak längst bak i munnen och en fruktansvärd hosta.

Vad jag kan minnas av just den injecten var att det gjorde ont 2ggr påvägen ner. Först huden sedan något annat. Har bara hänt 1 gång på 20 som tur är
Citera
2011-04-08, 00:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b
Nått har du kört nålen igenom iaf för du har fått ut det i blodet. Riktigt obehagligt. Är du inte död än ska du nog överleva
Har lyckats med samma en gång, fick dock ytterst lite i blodet så det gick över rätt fort. Äcklig oljesmak längst bak i munnen och en fruktansvärd hosta.

Vad jag kan minnas av just den injecten var att det gjorde ont 2ggr påvägen ner. Först huden sedan något annat. Har bara hänt 1 gång på 20 som tur är

jo jävla äklig smak i munnen
Citera
2011-04-08, 01:02
  #4
Medlem
Inte så kul upplevelse kanske..
Hoppas du mår bättre imorgon.

Har inte själv lyckats få ut det i blodomloppet ännu men någon som vet exakt hur farligt det är, skiljer det mellan olika prepp och olika estrar eller hur fungerar det?
Bloder skall ju ändå sprida det från injektstället till resten av kroppen men under lite lungare former än om det slinker rakt ut i blodomloppet.
Vårdcentralen är ju typ utesluten att söka upp finns ju inte mycket dom kan göra och skulle man ringa efter ambulans och be om en blodtransfusion på akuten så hade dom ju kastat ut en med huvudet före.
AAS brukare är ju gravt diskriminerade av sjukvården i förhållande till folk som dricker, röker, tar narkotika m.m m.m
Citera
2011-04-08, 08:42
  #5
Medlem
Tryck långsamt. Det tar typ max 10 sek innan ni känner smaken i munnen, och då fattar man vad som är på g.

Hade de varit tren du tryckt hade du fått uppleva nåt riktigt obehagligt. Räcker med 1/10 ml i blodet så hostar du som en mongo en kvart. Riktigt jävla otäck hosta.

Man kan även aspirera några gånger när man har nålen inne. Jag har fått hosta utan att det kommit blod när jag aspirerat. Så kan vara lite lurigt.
Citera
2011-04-08, 09:22
  #6
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullmoonhowling
Inte så kul upplevelse kanske..
Hoppas du mår bättre imorgon.

Har inte själv lyckats få ut det i blodomloppet ännu men någon som vet exakt hur farligt det är, skiljer det mellan olika prepp och olika estrar eller hur fungerar det?
Bloder skall ju ändå sprida det från injektstället till resten av kroppen men under lite lungare former än om det slinker rakt ut i blodomloppet.
Vårdcentralen är ju typ utesluten att söka upp finns ju inte mycket dom kan göra och skulle man ringa efter ambulans och be om en blodtransfusion på akuten så hade dom ju kastat ut en med huvudet före.
AAS brukare är ju gravt diskriminerade av sjukvården i förhållande till folk som dricker, röker, tar narkotika m.m m.m

Det där är ju inte riktigt. De gillar inte det vi gör men tror knappast de behandlar överdoser annorlunda.

Håller någonting på att gå åt helvete så ring. Vad jag vet så har Heavy, Thunder(lite osäker) och Zippo fått vård efter åkt ambulans in. Att doktorn säger "aja baja" får man ta, vi vet alla att det finns risker med vad vi håller på med.
Citera
2011-04-08, 12:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det där är ju inte riktigt. De gillar inte det vi gör men tror knappast de behandlar överdoser annorlunda.

Håller någonting på att gå åt helvete så ring. Vad jag vet så har Heavy, Thunder(lite osäker) och Zippo fått vård efter åkt ambulans in. Att doktorn säger "aja baja" får man ta, vi vet alla att det finns risker med vad vi håller på med.

Det skiljer säkert lite från akut till akut hur man behandlas men jag vet en kille som sökte hjälp för gravt jävla gyno på vårdcentralen och han blev vänligt men bestämt ombedd att dra åt helvete eftersom det var "självförvållat".
Var mest på så sätt jag menar vi diskrimineras även om jag utryckte mig dumt i förra inlägget, det är ju inte mindre självförvållat än någon som kör av vägen rattfull, trycker i sig en överdos eller skär upp handlederna osv, slinter och sätter yxan i benet när dom hugger ved / whatever.
Bra kontakt med en privat läkare är viktigt eftersom den offentliga vården med rätt stor chans kommer behandla dig som paria, kanske lättare i storstaden än på landet vad det jag...

Åter till min fråga hur farligt är det egentligen om inject hamnar i blodet, att en del människor kan få allergiska reaktioner osv och det kan givetvis vara jättefarligt fattar väl vem som helst men för oss andra??
Tänker inte direkt sätta en IV inject för att testa
Citera
2011-04-08, 18:58
  #8
Medlem
enligt fass e de vanligt med hosta och de beror ju på att olja hamnat i lungorna och de e revisabelt (stavning) och de säger mej att de e inte farligt att få de i blodet ju för de hamnar inte i lungorna om de inte går dit med blodet
ganska enkelt igentligen

men de e klart de kan ju vara mängd relaterat oxå ju mer man skjuter ju mer kan gå i blodomloppet och 5-6 ml e kanske inte så bra
Citera
2011-04-08, 23:08
  #9
Medlem
Heavyassloadeds avatar
Tja!

Olja i blodomloppet är mycket allvarligt. tror dock att dom flesta av oss förr eller senare upplever detta du råkat ut för. Mängden är det som bestämmer hur allvarligt det blir.

ett par droppar.. inga problem. Lite hosta och ont i lungorna.. flera ml och man är död. Läst läkarrapporter där folk dött av olja i blodet. olja hör INTE hemma i kärlen. När det når lungorna är risken att det fastnar och bildar propp.

Injecta sakta.

mvh
Citera
2011-04-09, 00:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heavyassloaded
Tja!

Olja i blodomloppet är mycket allvarligt. tror dock att dom flesta av oss förr eller senare upplever detta du råkat ut för. Mängden är det som bestämmer hur allvarligt det blir.

ett par droppar.. inga problem. Lite hosta och ont i lungorna.. flera ml och man är död. Läst läkarrapporter där folk dött av olja i blodet. olja hör INTE hemma i kärlen. När det når lungorna är risken att det fastnar och bildar propp.

Injecta sakta.

mvh
det lätt inte bra :/ jag har en jävla otur först en inflammation sen detta borde jag gå till läkaren då och kolla up så jag inte har olja i blodomloppet?
Citera
2011-04-09, 00:59
  #11
Avstängd
Det är lugnt.. Neger, snälla.
Citera
2011-04-09, 10:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
Det är lugnt.. Neger, snälla.
bitch please you fine
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback