Jag har funderat lite på detta själv, och det bör inte vara omöjligt. Däremot kan det finnas begränsningar i Windows som gör att det inte går riktigt som man skulle vilja.
Jag har själv min laptop kopplad till en flatscreen med hdmi bild+ljud ut den vägen, sedan har jag kopplat högtalarna till flatscreenens ljudutgång för att kunna reglera detta med fjärrkontrollen tillhörande flatscreenen.
Dock har jag funderat på att koppla en tredje skärm via vga-out + ljud via vanliga hörlursutgången för att kunna få ljud och bild i ett annat rum.
Efterssom man i kontrollpanelen bara kan välja en ljudenhet som aktiv åt gången (antingen hdmi eller 3,5mm/interna högt.) blir detta ett problem. (jag kör W7 nu, var samma då jag tidigare körde vista)
DOCK, har jag min Skype inställd så att när det ringer hörs ringsignalen och samtalet från den vanliga 3,5mm utgången (eller dem interna högtalarna). Detta fungerar hur bra som helst, det vill säga jag kan surfa på tv:n och spela musik, samtidigt som jag pratar med någon på Skype utan att behöva ha ljudet "blandat" på samma utgång.
Således, är det nog bara en fråga om konfiguration i Windows för att kunna mata ut samma ljud på de båda enheterna. Dock vet jag inte om detta kommer fungera bra, främst med tanke på att ljudet kanske inte blir i sync ut från de båda..
Hoppas detta kan vara till någon sorts hjälp
Ber om ursäkt för eventuella stavfel, sitter på jobbet med grovt utslitna kontaktlinser.
Edit: posten kan ligga i rätt avdelning, då jag antar att någon sorts program kommer behövas för att möjliggöra det hela. om det inte blir fråga om ren konfiguration.