Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-07, 12:00
  #1
Medlem
skillnads avatar
Den invandrade riksdagsledamoten Abir Al-Sahlani(C) :

Citat:
Det libyska folket vill ha demokrati, frihet och fred. Fötter på marken är vad som behövs. Fötter kan både vara militära och civila, militära för att understödja folkets försvarare, rebellerna, och civila för att hand i hand med libyerna bygga upp en libyernas demokrati. Det stämmer alldeles rätt att krig skapar inga demokratier, soldater kan skapa stabilitet och utan stabilitet kan en demokrati aldrig se dagens ljus.http://svtdebatt.se/2011/04/vi-maste...torta-kadaffi/
Är det rätt av invandrare att använda Sverige och svenskarna på detta sätt?
Är Abir Al Sahlani beredd att ge svenska folket samma rättigheter när vi förtrycks?
Och ni multikulti förespråkare vad tycker ni om att ETT FOLK kämpar för sin frihet på detta sätt, är inte det rasistiskt vi och dom tänkande?

Frågeställningen är tredelad. Vad tycker ni?
__________________
Senast redigerad av skillnad 2011-04-07 kl. 12:26.
Citera
2011-04-07, 12:03
  #2
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Den invandrade riksdagsledamoten Abir Al-Sahlani(C) :


Är det rätt av invandrare att använda Sverige och svenskarna på detta sätt?
Är Abir Al Sahlani beredd att ge svenska folket samma rättigheter när vi förtrycks?
Och ni multikulti förespråkare vad tycker ni om att ETT FOLK kämpar för sin frihet på detta sätt, är inte det rasistiskt vi och dom tänkande?

Vad tycker ni?
Klart att det inte är rätt. Vad vinner vi som nation på det?
Citera
2011-04-07, 12:08
  #3
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bredsjo-Ante
Klart att det inte är rätt. Vad vinner vi som nation på det?
Men kan inte hon som invandrare vinna på det.
Citera
2011-04-07, 12:11
  #4
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Men kan inte hon som invandrare vinna på det.
Säkert. Vad din poäng är förstår jag dock inte?
Citera
2011-04-07, 12:15
  #5
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bredsjo-Ante
Säkert. Vad din poäng är förstår jag dock inte?
Poängen finns i den tredelade frågeställningen.
Citera
2011-04-07, 12:35
  #6
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Det finns ingen anledning att gå in i en allians med denna främmande och snedvridna kultur.

De enda länderna vi bör, om så krävs alliera oss med är våra nordiska grannländer möjligtvis några få andra utvalda europeiska. Men huvudalliansen bör vara med de nordiska grannländerna.
__________________
Senast redigerad av NoEasyWayOut 2011-04-07 kl. 12:38.
Citera
2011-04-07, 12:43
  #7
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoEasyWayOut
Det finns ingen anledning att gå in i en allians med denna främmande och snedvridna kultur.

De enda länderna vi bör, om så krävs alliera oss med är våra nordiska grannländer möjligtvis några få andra utvalda europeiska. Men huvudalliansen bör vara med de nordiska grannländerna.
Det är inte en fråga om allians, snarare motsattsen eftersom personen som driver detta är invandrare från ett muslimskt/arabiskt land. Tror någon hon kommer stödja ett svensk folkligt uppror alltså!
Citera
2011-04-07, 13:06
  #8
Medlem
Fattar inte ens varför svenskar ska bry sig om det avlägsna arab-skitlandet.
Citera
2011-04-07, 13:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Det är inte en fråga om allians, snarare motsattsen eftersom personen som driver detta är invandrare från ett muslimskt/arabiskt land. Tror någon hon kommer stödja ett svensk folkligt uppror alltså!
Hade jag invandrat till ett land, och sen blivit politiker där och börjat driva en fråga där Sverige skulle få stöd... då hade jag skitit i det landet jag invandrat till eftersom min hjärtefråga verkar ligga i att hjälpa mitt hemland... kanske så hon gör vad vet jag många som försöker ta sin del av kakan Sverige tyvärr...
Citera
2011-04-07, 13:25
  #10
Avstängd
Mad monks avatar
Skicka ner lite legoknektar då. Gärna specialltränade på sabotage och moskéförstörelse.
Citera
2011-04-07, 13:26
  #11
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuntsucker
Fattar inte ens varför svenskar ska bry sig om det avlägsna arab-skitlandet.
Gör svenskarna verkligen det? Tänk på hur mycket krav som ställs från alla invandrargrupper på oss. Hur vi skall stödja det ena folket här det andra folket där. Men vill någon ens yttra stöd för vårt eget folk då är man en rashatare direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
Hade jag invandrat till ett land, och sen blivit politiker där och börjat driva en fråga där Sverige skulle få stöd... då hade jag skitit i det landet jag invandrat till eftersom min hjärtefråga verkar ligga i att hjälpa mitt hemland... kanske så hon gör vad vet jag många som försöker ta sin del av kakan Sverige tyvärr...
Jag hade aldrig gjort det på det landets bekostnad som tagit emot mig och gett mig förtoende att förvalta detta land och folk som politiker. Betänk också hur litet det svenska folket är i förhållande till alla invandrarländer som de kommer ifrån. Dessutom har jag som svensk alltid fått lära mig i min uppväxt hur illa andra folk har det, men nu är det allt mer svenskar som drabbas, då är jag rashatare???
__________________
Senast redigerad av skillnad 2011-04-07 kl. 13:42.
Citera
2011-04-07, 13:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Gör svenskarna verkligen det? Tänk på hur mycket krav som ställs från alla invandrargrupper på oss. Hur vi skall stödja det ena folket här det andra folket där. Men vill någon ens yttra stöd för vårt eget folk då är man en rashatare direkt.Jag hade aldrig gjort det på det landets bekostnad som tagit emot mig och gett mig förtoende att förvalta detta land och folk som politiker. Betänk också hur litet det svenska folket är i förhållande till alla invandrarländer som de kommer ifrån. Dessutom har jag som svensk har altid fått lära mig i min uppväxt hur illa andra folk har det, men nu är det allt mer svenskar som drabbas, då är jag rashatare???
Nej men om Sverige skulle ligga i skiten med misär och krig och du utvandrar till tex ett arabland och lyckas bli politiker där och sen driver din fråga för Sveriges bästa är det i mina ögon inget fel i det... men som denna muslimska kvinnan i Sverige och driva frågan är i mitt tycke en annan sak för vi är så jävla trevliga och ställer upp för dessa människor jämt... då känns det som att man blir utnjyttjad för att ge deras länder och folk hjälp gång på gång mer och mer det funkar inte.... hade japan diskuterats av en Svensk/japansk politiker i svenska riksdagen hade jag inte sett det som något fel heller men är olika jag har mer respekt för den kulturen än muslimer helt enkelt

och rasist nej det tycker jag inte du är... jag hatar kulturer och religion är jag då rasist?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback