Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 22:26
  #1345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartomten
Jag måste erkänna att jag är helt färgblind, jag lyckas aldrig se vad som passar eller inte passar med vilka färger. Det gör att jag hatar klädinköp och nya färgkombinationer. Mina skjortor är så pass neutrala att jag alltid känner mig säker på dem. Problemet kommer till chinos och tröjor, i några år har jag kört samma kombinationer (som diverse flickvänner osv har gett synpunkter på). Nu måste jag köpa fler tröjor och är redan helt blank i huvudet på vad jag ska köpa. Ska flytta till en övernattningslägenhet inom kort och det vore skönt med minimal garderob.

Om jag har ett par mörkblå chinos med brunt bälte, vilka 3 färger till tröjor är alltid ett säkert kort?
Som ovanstående fast med beige chinos.

Vore guld värt med lite synpunkter

Jag skulle i så fall välja färgerna ljusgrå, beige/vit och orange :-)
Citera
2017-08-04, 23:30
  #1346
Medlem
Litetmongobarns avatar
Ska på bröllop imorgon. Kan inte bestämma mig om vilken slips! Ska ha skor i brun mocka (polo suede). Tror jag kommer skippa näsduk också.
http://imgur.com/a/7rvcC

Personligen gillar jag den gröna mest, men funkar en sådan grov slips till en mer formell kostym?
__________________
Senast redigerad av Litetmongobarn 2017-08-04 kl. 23:49.
Citera
2017-08-05, 10:18
  #1347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litetmongobarn
Ska på bröllop imorgon. Kan inte bestämma mig om vilken slips! Ska ha skor i brun mocka (polo suede). Tror jag kommer skippa näsduk också.
http://imgur.com/a/7rvcC

Personligen gillar jag den gröna mest, men funkar en sådan grov slips till en mer formell kostym?

Hade också kört på den gröna. Lite väl tunga mönster på de andra, kan jag tycka. Det är väl lite gränsfall med virkad slips i mer formella sammanhang, men det är knappast tokfel.
Citera
2017-08-05, 10:52
  #1348
Medlem
PierreTanguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litetmongobarn
Ska på bröllop imorgon. Kan inte bestämma mig om vilken slips! Ska ha skor i brun mocka (polo suede). Tror jag kommer skippa näsduk också.
http://imgur.com/a/7rvcC

Personligen gillar jag den gröna mest, men funkar en sådan grov slips till en mer formell kostym?

Tycker inte en stickad slips passar så till en formell kostym med vit skjorta, hade tagit den bruna
Citera
2017-08-05, 12:13
  #1349
Medlem
Litetmongobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Hade också kört på den gröna. Lite väl tunga mönster på de andra, kan jag tycka. Det är väl lite gränsfall med virkad slips i mer formella sammanhang, men det är knappast tokfel.

Citat:
Ursprungligen postat av PierreTanguy
Tycker inte en stickad slips passar så till en formell kostym med vit skjorta, hade tagit den bruna

Det är iof en vävd grenadineslips i siden från Drake's, dock i det lite grövre stuket.
Citera
2017-08-05, 14:33
  #1350
Medlem
PierreTanguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litetmongobarn
Det är iof en vävd grenadineslips i siden från Drake's, dock i det lite grövre stuket.

Passar den in på klädkoden så ta den om du trivs bäst med den
Citera
2017-08-05, 20:13
  #1351
Medlem
kebabsvarvs avatar
Jag gillade den gröna grenadineslipsen mest, kör själv grenadine på vid semiformella tillställningar och tycker att det fungerar utmärkt.
Citera
2017-09-30, 18:39
  #1352
Medlem
pettachis avatar
Köpte ett par mörka vinröda chinos, nästan åt lila hållet.
Tycker ni mörkblå kavaj funkar och i så fall färg på skjortan?
Citera
2017-10-26, 00:46
  #1353
Medlem
Hur matchar man färger på accessoarer och ytterplagg på bästa sätt? Tänkte införskaffa nya handskar såväl som en ny halsduk i cashmere. Utgår från min marinblåa rock, samt ett par mellanbruna chelsea boots till detta. Mörkbrun portfölj i läder.

Har tidigare haft ett par mellanljusbruna handskar från Hestra. Dessa har dock mattats enormt mycket med tiden, varvid ett nytt par är på ingång.

Rent teoretiskt; går det att köra ljusgrå halsduk till ett par bruna handskar? Kan jag köra beige halsduk?

Om jag därtill skulle vilja investera i en mössa till vinterns kalla promenader. Måste jag tänka ännu ett steg i detta fall? Eller fungerar grå halsduk + grå mössa till exempel?

Senhöst- och vinteraccessoarer känns svårt.
Citera
2018-11-20, 13:03
  #1354
Medlem
Kan inget om halsdukar.. vad ska man ha för typ av halsduk och för färg till en svart rock? Är typ en sån här: https://nlyman.com/se/kl%C3%A4der-f%...os-71040-0014/
Citera
2021-07-06, 20:26
  #1355
Medlem
JustZlatans avatar
Vilken byxfärg, förutom blå, passar med en blåvit randig skjorta?
Citera
2021-07-08, 18:44
  #1356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vilken byxfärg, förutom blå, passar med en blåvit randig skjorta?

Blått och vitt matchar med de allra flesta färger. Gråa, bruna eller beiga byxor skulle jag själv föredra.

Det finns bra guider på nätet på engelska om man googlar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback