Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-07, 00:18
  #1
Medlem
Jag är en riktig färsking på andra OS än Windows. Men jag tyckte det vore kul
att lära sig något nytt, så jag valde att testa Ubuntu. Hittils har jag varit väldigt nöjd.

Problemet är nu att jag vill också spela starcraft 2. Laddade ner det där programmet wine. Försökte sen installera starcraft men det står bara "No installer data could be found. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support"
Citera
2011-04-07, 00:25
  #2
Medlem
Eh Whatevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speer
Jag är en riktig färsking på andra OS än Windows. Men jag tyckte det vore kul
att lära sig något nytt, så jag valde att testa Ubuntu. Hittils har jag varit väldigt nöjd.

Problemet är nu att jag vill också spela starcraft 2. Laddade ner det där programmet wine. Försökte sen installera starcraft men det står bara "No installer data could be found. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support"


Shit, har något sparat på min laptop.
Ett program som ska vara mkt enklare och fungera bättre till spel.

PlayOnLinux eller nått heter det tror jag.
Testa att googla lite.


EDIT:
Lol, hade rätt. http://www.playonlinux.com/en/
Citera
2011-04-09, 01:27
  #3
Medlem
Jag har testat att ladda ner Playonlinux via en länk som jag hitta på google. installerade programmet men hittar det inte i någon meny så jag får leta reda på det genom att trycka alt f2.

Så fort jag försöker installera starcraft med Playonlinux så hänger sig hela programmet?
Citera
2011-04-09, 01:36
  #4
Medlem
ska fungera enligt wineHQ...

kollat http://appdb.winehq.org/objectManage...estingId=62310 speciellt nere i kommentarerna...

http://appdb.winehq.org/objectManage...estingId=62219
Citera
2011-04-10, 14:19
  #5
Medlem
När jag försöker installera med Wine så står det bara "No installer data could be found. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support" Programmet Playonlinux bara hänger sig varje gång.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra...
Citera
2011-04-10, 16:48
  #6
Avstängd
ikosaedris avatar
jag tror inte det går att spela starcraft 2 på linux eftersom det är för dåligt operativsystem. skaffa winDOS istället. det finns ingen anledning att ha linux nu när det finns windows 7. linux behövdes bara då när windows vista fanns.
Citera
2011-04-10, 17:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speer
När jag försöker installera med Wine så står det bara "No installer data could be found. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support" Programmet Playonlinux bara hänger sig varje gång.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra...

två val, antingen kopiera hela dvdn till hårddisken eller mounta dvdn med unhide

mount -o ro,unhide,uid=1000 /dev/cdrom /mnt/cdrom
__________________
Senast redigerad av zondar 2011-04-10 kl. 17:52.
Citera
2011-04-10, 17:47
  #8
Medlem
_ZoutHs avatar
Så Linux är dåligt för att det inte kan köra ett program som inte är avsett för just det, att köras på Linux?

Min bensindrivna bil är dålig för att de inte kan köras på biogas....
Citera
2011-04-10, 17:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
jag tror inte det går att spela starcraft 2 på linux eftersom det är för dåligt operativsystem. skaffa winDOS istället. det finns ingen anledning att ha linux nu när det finns windows 7. linux behövdes bara då när windows vista fanns.

Det där var väl lite off topic... Jo det går att spela sc2 genom wine under linux.. han har bara bekymmer med att installern inte hittar filerna på dvdn och det löser man med "unhide"
Citera
2011-04-10, 18:22
  #10
Medlem
Narkotikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
jag tror inte det går att spela starcraft 2 på linux eftersom det är för dåligt operativsystem. skaffa winDOS istället. det finns ingen anledning att ha linux nu när det finns windows 7. linux behövdes bara då när windows vista fanns.

Nu går jag medvetet över till OT-zonen, jag ber om ursäkt för det. Din logik brister på många ställen i din text, är du verkligen så borta eller var du sarkastisk?
För det första så är du subjektiv å det grövsta när du påpekar att Linux är ett dåligt operativsystem, det är ytterst personligt då både Linux och Windows har fördelar. Den största fördelen med Windows är att spel funkar bättre där, men det är inte p.g.a. att Windows är ett bra operativsystem utan att företag väljer att skapa drivrutiner för hårdvara till Windows och minskar därmed användarantalet till Linux.
För det andra så handlar det inte bara om prestandan (jag syftar på "linux behövdes bara då när windows vista fanns"), har du hört talas om öppen källkod någon gång?
För det tredje, DOS? WinDOS? DOS är ett äldre operativsystem från Microsoft och har ingen relevans för spel i dagsläget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback