2011-04-06, 07:07
Medlem
korrekturlacks avatar
Sökte efter nån liknande tråd men hittade ingen.

Sitter med en relativt liten (80GB) SSD-disk som jag kör som systemdisk (alla tunga program jag använder) + en vanlig lagringsdisk på 500GB där jag slänger alla foton, spel, och användarskapade filer.

Funkade perfekt i början och jag hade över 20GB ledigt på C: disken efter installering av windows7 och samtliga program. Problemet är mitt user-directory som bara växer och växer. Har försökt gå in och rensa ut allt trams från min användarkalog (som har undermapparna Administratör, Korrekturlack, Guest och Delat).

Katalogen "Korrekturlack" ligger nu på 14GB och jag fattar inte varför. När jag går in i katalogen och kollar samtliga mappar så har jag rensat ut allt från mottagna filer osv och det enda som egentligen syns är min "Mina Dokument"-mapp och det som tar upp plats är save-filer från spel som tydligen har Mina Dokument som default-mapp istället för mappen där spelet installerades. Detta rör sig om 2GB, vilket jag finner överkomligt då jag vet vad det handlar om och kan ta bort och rensa om jag så vill.

Men de övriga 12 gigen hittar jag fan inte. Vad är det och var ligger filerna?? Finns det några dolda mappar som jag inte hittar. Vad kan ta upp 12 osynliga gig? Det känns som att denna mapp sväller dag för dag med data som jag inte kan se.

Någon?

:EDIT: Provade dra över hela mappen till lagringsdisken kopieringsdialogrutan sa att den kopierade 823 filer om 1,31 GB men resultatet i slutet blev en mapp runt ungefär samma storlek vilket tyder på att det är massa dolda filer. Hur får jag fram dom? Hatar när man inte har kontroll. >
Senast redigerad av korrekturlack 2011-04-06 kl. 07:18.
Citera
2011-04-06, 07:21
Medlem
flengs avatar
Kontrollpanelen -> Mapalternativ -> "Visa dolda filer, mappar och enheter"

Sen gå in i mappen igen så ser du dom dolda filerna/mapparna.
Citera
2011-04-06, 07:23
Medlem
Lensflares avatar
Jag gissar på det så kallade systemskyddet, mitt ligger tydligen på ca 11Gb nu så misstankarna kanske stämmer?
http://data.fuskbugg.se/skalman02/systemskydd.JPG

Beskrivning hur du hittar dit, om du vill stänga av eller minska utrymmet.
http://windowstips.nu/stang-av-systematerstallning/

Visa dolda filer och mappar.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...w-hidden-files
Citera
2011-04-06, 07:24
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleng
Kontrollpanelen -> Mapalternativ -> "Visa dolda filer, mappar och enheter"

Sen gå in i mappen igen så ser du dom dolda filerna/mapparna.

...men helvete

I föregående windows kunde man ju bara högerklicka så fick man samma dialogruta. Jävla skräp vad pinsamt

Släng eller stäng tråden

:EDIT: AppData kom nu fram = 11,4GB :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in