Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-06, 01:18
  #1
Medlem
CarlSolomons avatar
Jag undrar hur pass lämpligt det är att sitta i soffan med datorn i knäet. Ibland sträcker man sig efter något, man ändrar sittställning och så vidare. Ofta när jag rör på datorn, lyfter den, kanske lutar den lite, så låter den konstigt. Kan den gå sönder på grund av det? Det är alltså en vanlig MacBook, ingen Pro eller Air eller något sådant.
Citera
2011-04-06, 02:01
  #2
Medlem
Konstigt på vad sätt? Kanske hör du bara ljudet ur en annan vinkel, om du lutar dig fram mot den kanske fläktljudet riktas rakt upp i örat eller nåt. Den går ju knappast sönder av att du joxar omkring lite. Hårddisken förstås är ju stötkänslig, men har sudden motionsensor som stänger av disken (eller ialla fall flyttar skriv/läshuvudena från skivorna) om den upptäcker hastiga rörelser.
Citera
2011-04-06, 02:35
  #3
Medlem
CarlSolomons avatar
Ja ibland klickar det lite, men det ljudet är helt ofarligt enligt lite googlande. Innan jag skrev mitt första inlägg lät den jättekonstigt, typ som att man stoppar in ett papper i en fläkt. PRFRFRFRFRFRFRFRFRFR typ.



Edit: Snygg stavning i rubriken
Citera
2011-04-06, 03:04
  #4
Avstängd
JetSetters avatar
På den beskrivningen så låter det som en sladd som snuddar vid fläkten, och det är varken bra för sladden eller fläkten.

Men ja, nu sa ju google någonting annat, så det kanske inte ens är en sladd eller kabel som snuddar fläkten.
Citera
2011-04-06, 05:21
  #5
Medlem
wc75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlSolomon
Ofta när jag rör på datorn, lyfter den, kanske lutar den lite, så låter den konstigt. Kan den gå sönder på grund av det?
Det är inte så att du har en DVD skiva i läsaren? Det är det enda som jag har märkt orsaka missljud när jag lutar/flyttar min MacBook.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback