Citat:
Ursprungligen postat av PeyoteUgly
Finns det något sätt att läsa artikeln på AB som gömmer sig bakom Plus-skyddet gällande den ena förövaren?
Ser ut på ingressen som en gråta-ut-artikel från föräldrarnas sida och det kan ju vara tvärintressant om inte annat för att öka blodtrycket lite.
Jag vet inte om det finns något sätt. Jag tar fritt ur minnet nu - läste i pappersupplagan som jag inte längre har kvar.
En läsvärd artikel där det berättas om att grabben redan vid åtta års ålder var så vild att han stängdes av från skolan. Detta tog han hårt förstås, men givetvis måste man ju också förstå skolan.
Sedan har problemen hopats. En ADHD-diagnos kan förklara en hel del - många med ADHD har ju stora problem i skolan eftersom de ofta är väldigt vilda och inte kan styra sina impulser.
Jag önskar verkligen att jag mindes mer, men i artikeln får man följa hans uppväxt lite grann. Stöd har kopplats in men det har inte räckt till. Föräldrarna förefaller vara OK föräldrar och de tre syskonen lever enligt artikeln vanliga och skötsamma liv.
Föräldrarna säger sig ha väntat på att något skulle hända så när detta mord skedde fick de uppenbarligen ingen megachock. Killen ska tydligen ha dåligt ölsinne och bli aggressiv av alkohol.
Nu är ju detta bara en tidningsartikel. Det kan förstås finnas annan information om familjen som inte kommer fram i artikeln.
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Är det inte en aning märkligt att Aftonhoran hänger ut en ung antagligen psykiskt störd unge?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13341511.ab
Är det för att fylla den årliga kvoten av Svenska mördare i media?
Eller kanske föräldrarna som sålt ut honom för att få sola sig i glansen lite och bli d-kändisar.
Kanske, men enligt mig blev det ett bra porträtt på hur ett barn som redan i tidig ålder utmärker sig negativt fortsätter att utvecklas på fel spår.
Föräldrarnas maktlöshet speglas, och vad jag uppskattar är att de inte slår ifrån sig och skyller allt på samhället. De säger att det skulle ha behövts mer stöd, men de fokuserar inte enbart på det. De verkar uppriktigt ledsna över det som har hänt, och försvarar inte sitt barns handling.