2011-04-05, 04:44
Medlem
6tasys avatar
Anmäl! Hade det där hänt mig vet jag inte vad jag skulle gjort...tyckte du behöll lugnet ganska väl. Han har säkert gjort detta förut!
Citera
2011-04-05, 05:07
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkjamjAm
Nu verkar dock inte kvinnor vara hans melodi här i livet.

Det är antagligen en MENA, och såna använder de hål som står till buds - kvinnor, män, småpojkar, getter...
Citera
2011-04-05, 05:09
Medlem
darudeshows avatar
Respekt till dig! Helt rätt gjort.. Att det finns såna äckliga människor som kör taxi som är till för att föra dig hem säkert, FYFAN!
Citera
2011-04-05, 05:12
Medlem
PizzaBoys avatar
Kan ju informera alla om att sedan ca 2 år sedan är varenda taxibil i hela Sverige numer utrustad med en liten kamera som tar kort typ var tredje sekund när en kund sitter i den. Vad det innebär för den här lilla berättelsen låter jag vara osagt.
Citera
2011-04-05, 05:20
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PizzaBoy
Kan ju informera alla om att sedan ca 2 år sedan är varenda taxibil i hela Sverige numer utrustad med en liten kamera som tar kort typ var tredje sekund när en kund sitter i den. Vad det innebär för den här lilla berättelsen låter jag vara osagt.

Jaså, har friåkare också kameror?
Som jag har förstått det så har bara de stora etablerad taxibolagen kameror.

Om denna pilske chaufför är frifräsare, så kan det vara svårt att få tag i GM.
Citera
2011-04-05, 05:25
Medlem
PizzaBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jaså, har friåkare också kameror?
Som jag har förstått det så har bara de stora etablerad taxibolagen kameror.

Om denna pilske chaufför är frifräsare, så kan det vara svårt att få tag i GM.

Hej, hash.

Jag antar att du syftar på "svarttaxi" när du skriver friåkare och frifräsare? I så fall, så nej, de har troligen inte några kameror riggade. Var det en svarttaxi? Finns det ens några svarttaxi runt 04.30 - 05.00(?) en tisdag morgon?

Ingen aning. Jag antog bara det mest logiska i min mening.
Citera
2011-04-05, 05:26
Medlem
Svart taxi eller? med tanke ni kom fram till ett pris innan start
hade han svenskt ursprung?
Citera
2011-04-05, 05:30
Medlem
hashs avatar
Citat:
Hej, hash.

Jag antar att du syftar på "svarttaxi" när du skriver friåkare och frifräsare? I så fall, så nej, de har troligen inte några kameror riggade. Var det en svarttaxi? Finns det ens några svarttaxi runt 04.30 - 05.00(?) en tisdag morgon?

Ingen aning. Jag antog bara det mest logiska i min mening.

Friåkare är en vanlig benämning för enmansbolag.
En bil, en förare (ägaren).
Finns mängder av friåkare i större städer, t ex Stockholm och Göteborg.

Detta är inte svarttaxi, helt lagliga företag.
Vilket oftast inte är anslutna till någon växel, dessa chaufförer/bilar åker runt och raggar upp folk på gatan. Utanför krogar osv....
Citera
2011-04-05, 05:36
Medlem
Ylicows avatar
Citat:

Hörrö myttarn, det där stämmer inte alls, kamerorna finns bara i vissa bilar hos de större bolagen och de tar 5 bilder varje gång dörren öppnas samt börjar den spela in om chaffisen trycker på en nödknapp.
Bilderna lagras i en hårddisk i en månad och enbart polisen kan komma åt bilderna.

Och ang försa inlägget:

Skulle du berätta exakt denna story för en domstol skulle de lätt klassa det som självförsvar.
Säg även att du fick panik, kom ihåg att du både är homofob och har även starka fobier mot att vara instängd om de undrar.
Senast redigerad av Ylicow 2011-04-05 kl. 05:39.
Citera
2011-04-05, 05:38
Medlem
Disponentens avatar
Anmäl! Tveka inte överhuvudtaget. Att du kunde dra fram en kniv för att freda dig inne i en låst bil tillsammans med en människa som precis utpressat dig är enligt mitt tycke helt försvarligt våld. Att du hade tillåtelse att bära kniven råder det ingen direkt tvekan om heller - om du kom från arbetet i arbetskläder där kniven räknas som ett arbetsredskap. Tacka din lyckliga stjärna att du - och chauffören - kom ut detta såpass lindrigt som du/ni gjorde!

Men, anmäl detta kräket omgående! Du gjorde helt rätt!
Citera
2011-04-05, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuule
Är fortfarande rätt chockad men ska försöka sammanfatta så gott jag kan.

Jobbar för tillfället natt på mitt jobb. Tanken var att jag skulle hinna med nattbussen hem som bara går en gång i timmen. Till min förtvivlan lyckades jag missa denna med någon minut och insåg snart att jag var för trött för att vänta. Beslöt mig därför för att hoppa in i en taxi. Vi kom överens om att jag skulle pröjsa 200.

Under resans gång sitter han och gräver sig lite diskret i skrevet men det är inget jag bekymrar mig för, intalar mig att han har herpes eller dylikt. Istället pratar vi på men jag kan ändå inte undgå att besväras av hans djupa andetag som så smått börjar påminna om stön. Jag beslutar mig ändå för att låtsas som ingenting då jag är för trött för att hoppa av och knata hem.

Väl framme låser han bildörren vänder sig mot mig och drar fram sin lilla skrumpna schnabel. Jag hamnar i någon form av chocktillstånd och fattar till en början ingenting. Detta är inget jag alls hade väntat mig. För det första är jag kille, för det andra ganska vältränad (20-25 år) och för det tredje så har jag mina arbetskläder på mig (arbetar inom bygg) inkl alla mina verktyg i byxorna.

Han: Vad sägs om en annan sorts betalning?
Jag: Du skojar?
Han: Nej, om du inte vill får du betala det dubbla priset.

Han lägger handen på mitt ben. Instinktivt/i ren panik (kalla det vad du vill) kontrar jag då med att dra upp min arbetskniv för att sedan rikta den mot honom i halshöjd.

Jag: Lås upp dörrfan gubbjävel.

Han blir genast rädd, låser upp och ber mig ta det lugnt. Han påstår att han bara skojade. Jag ignorerar den fattiga bortförklaringen, hoppar ur bilen och smäller igen dörren utan att betala.

Nu till min frågeställning:

- Hur vanligt är sånt här egentligen? Händer det ofta att folk utsätts för saker som sexuella trakasserier eller rån av taxichaufförer?

- Gjorde jag rätt i att inte betala? Kan han anmäla mig? Han vet ju vart jag bor.

- Borde jag anmäla honom? Problemet är ju att jag trots allt hotade honom med kniv, dock kanske i "självförsvar"?.

/Knuule

Duskulle ha satt kniven genom handen i i benet på den jäveln! Har du koll på mummer och tsxibolag skulle jag inte tvek en sekund att ring hota med press i tidning och tv! Jag fick en jävel sparkad för att han backade på min gumma och smet sen!
lycka till
Citera
2011-04-05, 07:35
Medlem
Emma18s avatar
Sånt som händer om man åker svarttaxi själv, men fortfarande värt att anmäla eftersom du inte gjort nåt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in