2011-04-04, 23:50
Medlem
Pathoos avatar
Tjenna! Jag ska köpa en laptop och jag vill ha en som är relativt anpassad till musikproduktion. Jag vet att majoriteten använder sig av Mac när det gället musik prod., men jag vill helst ha windows känner jag. Nån som vet vart man kan få tag på en sådan? Och sen också ifall nån vet den exakta skillnaden mellan Mac och Windows så hade jag gärna velat lära mej lite mer om de!
Citera
2011-04-05, 00:27
Medlem
Det låter som du redan har bestämt dig. Kör på windows om det är det du vill!

Vad gäller skillnaden mellan mac och PC hittar du nog den informationen bäst på google (eller på specbladet om det var det du menade). Ofta föredrar folk inom musikprod mac över PC pga driftsäkerheten, gränssnittet och att den är såpass lätthanterlig. Jag gick själv från PC till mac och är nöjd men egentligen kunde det väl kvittat.
Citera
2011-04-05, 12:02
Bannlyst
Jag använder PC i ALLA fall förutom musikproduktion. Logic som finns till Mac är enligt mig helt oslagbart, Pro Tools är inte ens i närheten.

Så ska du ENBART fixa med musik/internet så rekommenderar jag faktiskt tyvärr en Mac.
Citera
2011-04-05, 16:01
Medlem
Pathoos avatar
Mac är ju väldigt lockande måste jag säga! Det är ju inte enbart musik jag ska ha den till. Jag tänkte använda den till skolarbete också, vilket innefattar bildhantering och grafisk design, men jag antar att Mac är det bästa alternativet på den grenen också. Just nu håller jag på med FL Studio och den finns inte i mac-version noterade jag, men ska man köpa en mac så är väl Logic det självklara alternativet antar jag. Det är bara det att jag alltid har använt windows och är väldigt fäst vid det!
Citera
2011-04-05, 16:55
Medlem
Övergången till mac är inga problem. Man känner sig rätt handikappad och vilsen i början, men efter ett tag frågar man sig bara varför man inte bytt tidigare.

Om du nu vill ha en musikanpassad PC finns det två tillverkare av sådana, Frost (http://www.frostacm.com/) och Racktone (http://www.racktone.com/).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in