Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-04, 23:26
  #1
Medlem
Är 1300mg lyrica farligt? Vad kan hända?
2011-04-04, 23:30
  #2
Medlem
Adversariuss avatar
Beror på ditt kön, ålder, vikt och tidigare drogerfarenheter.
2011-04-04, 23:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Beror på ditt kön, ålder, vikt och tidigare drogerfarenheter.



Gäller en kille i 20-25 åldern, 85 kg, hållt på med lite alltmöjligt sedan han var 14 men haft uppehåll i ett år.
2011-04-04, 23:54
  #4
Medlem
Speedkillahs avatar
Nja farligt och farligt svårt och säga men det kommer slå bra på han varför överdriva det hela? låt han prova hälften av det och se hur han mår sen efter kan han väll ta mer

om det är så att han redan tagit så mycket så är det inte så farligt han dör ifall inte


Lyrica<3
2011-04-05, 08:55
  #5
Medlem
Charmaines avatar
I sådana doser är krampanfall möjliga biverkningar.
2011-04-05, 09:40
  #6
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalalaaa
Gäller en kille i 20-25 åldern, 85 kg, hållt på med lite alltmöjligt sedan han var 14 men haft uppehåll i ett år.
I sådana fall skulle jag inte oroa mig. Kanske lite hög dos om du inte knarkat på ett år, men så länge du inte är tjej och väger 55 kg lär det knappast leda till krampanfall och annat allvarligt. Du lär ju bli helt uppåt väggarna aspackad, men det är väl meningen antar jag.
2011-04-05, 10:17
  #7
Medlem
gugglianos avatar
Tidigare drogerfarenheter spelar nog en rätt liten roll. Lyrica verkar slå inåt helvete olika från person till person. Vissa blir euforiska och slöa, på 150-450mg, andra (bla jag som ätit dom dagligen sen i juli) blir tjackade på 600-900mg. Vissar tar gramdoser och verkar uppriktigt förvånade över att dom knappt kan gå ( ) nåt som händer mig om jag smäller i mig 2/3 av dagsdosen på en gång, och då är jag ändå van läkemedlet ifråga. Lägger vi dessutom till Alkohol, röka, benso, tram, sub etc. så blir effekterna av lyrica än mer oförutsägbara. 2.5mg Xanor och 600mg lyrica och nån pilsner kan vara riktig gött ena kvällen, och leda till polisiärt ingripande nästa gång.
2011-04-05, 11:31
  #8
Medlem
invisuss avatar
Tar han den dosen första gången så gissar jag att han kommer däcka och sova i en tolv timmar bara
2011-04-05, 22:19
  #9
Medlem
ventures avatar
1,3 gram helt o hållet beroende på vad han är van vid och om han har tagit det förut.

En första dos på 600 bäst skulle jag tippa på,och känner han att han pallar och klarar av de fint så är det ju bara fylla på med en 300 till. Och då måste det vara första dagen som han käkar lyrican toleransen kommer direkt efter första dagen så dagen efter kan du dubbla dosen.

Vanliga biverkningar vid överdos är epilepsianfall du (eller den som tar det) kan vara bra att ha nån mer närvarande. Vet folk som har fått det och då är det direkt ner till akuten o skjuta in iktorivil .

Hoppas du fick något svar lycka till ha ett skönt rus lyrica är riktigt fint längesedan man tog det.
2011-07-10, 10:09
  #10
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalalaaa
Är 1300mg lyrica farligt? Vad kan hända?

1300 mg är inte farligt , med du borde hålla dej till den dosering din läkare skrivit till dej, Max dosen som en läkare får skriva ut är 600 mg 1300 är en relativt låg dos. äter själv lyrica och kan lätt stoppa i mig 2700-3000 mg men får ju biverkningar så klart vid så höga doser. skakig.dålig balans, kan ramla omkull utan förvarning, har hänt mej när jag var ute . benen bara vek sig och jag föll omkull. men dessa höga doser är inget jag rekommenderar. och va du gör blanda inte med alkohol om du går på lyrica över 1000 mg kan få hemska konsikvenser. men det beror helt på vilka tabbleter du äter om de är 75 mg 150 mg eller 300 mg . 300 mg slår hårdast, 2 stycken 150 mg och 1 300 mg går inte att jämföra enligt mig. 300 mg kappslarna är mycket starkare
2017-11-27, 23:14
  #11
Medlem
O-C-Bs avatar
Hej!

Jag är en man på 105 kg med tidigare erfarenhet av benzo,diverse opiater och gabapentin.

Har intagit 600 mg lyrica idag vid 10:20. Vid 21:05 4 mg ikto och sedan 300 mg lyrica nu vid 22:13.

Jag mår bra och känner mig inte överflödrad eller sänkt, ligger under täcket och myser. Men blev lite nojjig efter att läst om att man kan få EP anfall på lyrican.

Jag har aldrig fått det på enbart gabapentin och då låg jag på ganska höga doser när jag körde som mest (2400-3600 mg p dag). Fick de dock en gång när tramadol i höga doser var inblandat. Det ska också tilläggas att de var ett tag sen jag tog gaba- cirka 8 månader och 4 veckor sen jag tog ikto.

Min fråga eftersom jag aldrig tagit lyrica förut är om jag bör vara orolig?
2017-11-27, 23:28
  #12
Moderator
Morfar-52s avatar
7 år gammal tråd, posta/läs i (FB) Lyrica fanclub! . Låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback