Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-04, 14:58
  #13
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
text...

Fan, frågan är om vi inte var korridorsgrannar, låter precis som hur det var i min korridor.

Självklart kunde vissa vara trevliga, men de var trots det rejäla social misfits hela bunten, samt så förbannat ohygieniska.

Nej, pakisar betackar jag mig för, och jag hoppas innerligt att vi slipper denna grupp i Sverige.
Citera
2011-04-04, 19:42
  #14
Medlem
expoexpos avatar
Jag frågade en välintegrerad Pakistanier varför man aldrig ser pakistanska tjejer ute på pubarna/klubbarna. - Bara killar som krälar efter svenska tjejer. - Han förklarade nervöst att det berodde på att deras systrar/kvinnor helt enkelt inte ville gå ut i skandinavien eftersom vi skandinaviska män inte var/är riktiga män. - Araber funkar likadant, de lever i två världar. En värld hemma, där de låser in fru och syster, en annan där det enbart gäller att sätta på så många skandinaviska pantade tjejer som möjligt. Är dom 20 är de redan gifta. Svenska tjejer fattar inte sånt överhuvudtaget. - 90% Av alla pakistanska äktenskap i tex Norge är inavel och kusingifte. De är värre än araberna.
Citera
2018-03-10, 23:24
  #15
Medlem
Danlos avatar
På vårt företag har det precis anställts en pakistansk kille i 30 års åldern och jag tror att han är den trevligaste, gladaste, lättsammaste mest arbetsvilliga människa jag någonsin träffat i detta "fanstastiska Sverige". Jag och min sambo har varit där på middag och det var hur trevligt som helst och de bjöd fantastiskt god mat. Vi diskuterade allt mellan himmel och jord, religion och hur olika våra kulturer är. Kanske ska tillägga denna muslimska familj vill vara i Sverige och bli en del av vår kultur. Man ska aldrig dra alla över en kam. Precis som man inte ska tro att alla muslimer är onda eller att alla kristna är goda, för verkligheten är aldrig enbart svart eller vit.
__________________
Senast redigerad av Danlo 2018-03-10 kl. 23:28.
Citera
2018-03-10, 23:29
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danlo
På vårt företag har det precis anställts en pakistansk kille i 30 års åldern och jag tror att han är den trevligaste, gladaste, lättsammaste mest arbetsvilliga människa jag någonsin träffat i detta "fanstastiska Sverige". Jag och min sambo har varit där på middag och det var hur trevligt som helst och de bjöd fantastiskt god mat. Vi diskuterade allt mellan himmel och jord, religion och hur olika våra kulturer är. Kanske ska tillägga denna familj ville vara i Sverige och bli en del av vår kultur. Man ska aldrig dra alla över en kam. Precis som man inte ska tro att alla muslimer är onda eller att alla kristen är goda, för verkligheten är aldrig enbart svart eller vit.

allmän frågeställning:
Ville han sluta vara pakistanier?
Vissa färgar ju håret blont och opererar näsor m.m, för att passa in i det västerländska samhället.
Ska inte folk vara stolta över sitt ursprung/sitt hemland?
Vilken ideologi är det man anammar när man säljer ut sitt ursprung, vem tjänar på det politiskt?
Citera
2018-03-10, 23:29
  #17
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
Men jag har ju pluggat med en jävligt smart och trevlig pakistanier jag kan kalla min vän, så då måste du ju ha fel!!!! Rasist!!!

WORD!
Citera
2018-03-10, 23:37
  #18
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
allmän frågeställning:
Ville han sluta vara pakistanier?
Vissa färgar ju håret blont och opererar näsor m.m, för att passa in i det västerländska samhället.
Ska inte folk vara stolta över sitt ursprung/sitt hemland?
Vilken ideologi är det man anammar när man säljer ut sitt ursprung, vem tjänar på det politiskt?

Herregud, du o jag lever i helt olika världar, för det där förstod jag inte ett skvatt av. Vi är alla människor från olika kulturer och länder och olika seder. Gemensamt för de flesta människor är att vi vill bara känna gemenskap och leva ett bra liv. Jag tror du krånglar till allt. Sluta analysera och börja lev istället.
Citera
2018-03-11, 17:03
  #19
Medlem
På mitt extraknäck för 20 år sedan fanns en jättetrevlig pakistanier som raljerade med sig själv och sitt land. Han visade upp ett dokument som intygade att han var en textilingenjör!, detta hade han köpt billigt sa han och skrattade, jag klarar knappt enkel procenträkning plus att på frågan varför pakistanierna förökar sig så mycket förklarade han var bristen på elektricitet!
En mer sekulär muslim är svårt att hitta, drack alkohol tom på arbetstid(restaurangkök) plus favoriträtten var fläskkotlett.
Var en hejare på att baka, så lite räkna kunde han nog.
__________________
Senast redigerad av rantaplan 2018-03-11 kl. 17:07.
Citera
2018-03-11, 19:58
  #20
Medlem
Voffsingens avatar
Jag har i jobbet haft kontakt med företag i Pakistan och pakistanier som har företag i Sverige. Ang. i Pakistan har det aldrig slutförts någon affär, så där vet jag inte. Men ang. pakistanska företaget i Sverige så backade jag på magkänsla, senare läste jag om att företaget blivit dömt i domstol, så utifrån det vet jag att min magkänsla stämde. Nu är det bara ett exempel jag utgår ifrån. Samtidigt så utgår de som i den här tråden försvarar pakistanier också bara från ett exempel. Jag säger det eftersom jag vet att om jag blir bemött, så är det på den grunden.
__________________
Senast redigerad av Voffsingen 2018-03-11 kl. 20:01.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback