Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-04, 10:25
  #1
Medlem
Falconbacks avatar
Finns det några böcker (att låna på biblioteket),guider eller liknande som man kan använda för att lära sig nån ny sorts skrivstil? Inte den där gamla tråkiga som barn får lära sig i skolan utan kanske nån gammal och snygg stil eller nåt sånt.

Försökt göra en liknande tråd 2ggr på Övrigt men den blev väl inte godkänd eller nåt, flytta tråden till ett lämpligare ställe om det finns. Jag hittade allafall inget bättre ställe.
Citera
2011-04-04, 11:24
  #2
Medlem
joppes avatar
Finns säkert böcker, men frågan är hur bra de är.

Mitt råd är ganska simpelt, men det fungerar. Leta fram en font i Word som du gillar och vill lära. Printa ut alfabetet, ditt namn och andra saker i den fonten. Sedan är det bara att börja med kalkyreringsmetoden och vänja handen till att skriva på det nya sättet.

En reservoir-penna tyckte jag var lättast att använda i början. Använder man inte reservoirpennor normalt (vem fan gör det?) så förbinder man denna pennan med den nya skriften och 'lurar' hjärnan till att inte ramla i den gamla handskriften.

Sedan är det bara att öve, öva och öva.
Citera
2011-04-04, 12:49
  #3
Medlem
Falconbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Finns säkert böcker, men frågan är hur bra de är.

Mitt råd är ganska simpelt, men det fungerar. Leta fram en font i Word som du gillar och vill lära. Printa ut alfabetet, ditt namn och andra saker i den fonten. Sedan är det bara att börja med kalkyreringsmetoden och vänja handen till att skriva på det nya sättet.

En reservoir-penna tyckte jag var lättast att använda i början. Använder man inte reservoirpennor normalt (vem fan gör det?) så förbinder man denna pennan med den nya skriften och 'lurar' hjärnan till att inte ramla i den gamla handskriften.

Sedan är det bara att öve, öva och öva.

Hm, jag har ingen skrivare hemma men får man skriva ut på biblioteket kanske? word har jag inte heller... Kanske funkar lika bra att bara leta fram nån på internet?
Citera
2011-04-04, 12:51
  #4
Medlem
gamla doktorer brukar ha snygga stilar, hör med nån som ifall du känner till dem. sen kan man kolla lite på hur olika länder i europa skriver. finns många sätt att hitta nya. farsa har en snygg stil iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback