Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-04-01, 20:36
  #25
Medlem
Tycker bara jag att det här är jätte intressant? Jag gick nog i mellanstadiet vid den tiden.

13år gammalt coldcase måste vara svårt att ta tag i. Finns det någon som jobbar på sånt här aktivt överhuvudtaget?

Finns det någon möjlighet att få tag i historia över vilka som bott i huset vid tiden? Jag vet inte om denna fråga har besvarats i någon annan tråd/ämne.
Citera
2015-04-01, 21:17
  #26
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majsmajs
Tycker bara jag att det här är jätte intressant?

Jag kan också tycka att ett mord/dråp på en alkoholist (eller som i detta fallet, en nykter alkoholist) kan vara lika intressant att grotta ned sig i som ett allmänt intressant fall som dyker upp några gånger per år (oftast är det mord på barn och kvinnor eller styckmord som drar till sig intresse).

Kanske att 'Fred-i-Boden'-fallet påminner lite om Aziz-mordet i Ludvika. Han blev också ihjälmördad i en lägenhet med blod just utanför, där dröjde det i och för sig ett tag innan man kom fram till den misstänkte gärningsgubben, men även där var det väl en man och en kvinna som sannolikt städade och kastade bort diverse bevis-prylar innan polisen hann vara där och konfiskera 'godsakerna' .

Hade varit lite kul om farbror polis i Boden i 'Veckans brott' valt att avlägga en kommentar om varför (vissa?) handlingar från polisförundersökningen är borta (postade en länk tidigare i tråden) eller varför utredningen lades på hyllan rekordsnabbt (samma länk(ar)). Jag misstänker att polisen själva inte funnit ett sånt kommentarssvar lika roande som jag.
Citera
2015-04-01, 23:59
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Jag kan också tycka att ett mord/dråp på en alkoholist (eller som i detta fallet, en nykter alkoholist) kan vara lika intressant att grotta ned sig i som ett allmänt intressant fall som dyker upp några gånger per år (oftast är det mord på barn och kvinnor eller styckmord som drar till sig intresse).

Jag tänker nog mer att det är olöst och att det inte finns någon tillgänglig fup än. Lite att spekulera om här än så länge om jag inte missat nåt. Men möjligheten finns väl om det sitter någon på mer info. Baaah vill att någon ska öppna dörren så vi får kika in lite(kan ju ha missat allt, men jaja).
Citera
2015-04-03, 15:21
  #28
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majsmajs
Jag tänker nog mer att det är olöst och att det inte finns någon tillgänglig fup än. Lite att spekulera om här än så länge om jag inte missat nåt. Men möjligheten finns väl om det sitter någon på mer info. Baaah vill att någon ska öppna dörren så vi får kika in lite(kan ju ha missat allt, men jaja).

Jag tror det är ganska omöjligt att polisen skulle 'öppna dörren' och låta någon glutta i polisutredningen. Man skulle nog behöva vara en väldigt välkänd reporter för det.
Citera
2015-04-03, 21:32
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Jag tror det är ganska omöjligt att polisen skulle 'öppna dörren' och låta någon glutta i polisutredningen. Man skulle nog behöva vara en väldigt välkänd reporter för det.


Hmm det är nog sant.

Jag vill nog ändå inte bara acceptera att det tar slut här liksom.
Citera
2015-04-12, 19:45
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majsmajs
Hmm det är nog sant.

Jag vill nog ändå inte bara acceptera att det tar slut här liksom.

Bara att acceptera.. Tror nog att dem som sitter på information om vad som skedde den kvällen kommer ta det med sig i graven...
Citera
2017-05-30, 17:37
  #31
Medlem
Kan någon pma efternamn på St*re? Är det L**d? Fruktansvärt nyfiken
Citera
2017-06-07, 18:32
  #32
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkboden
Kan någon pma efternamn på St*re? Är det L**d? Fruktansvärt nyfiken

Vem är den där nissen i ditt inlägg? Vet du var han bodde i början av 2000-talet?
Citera
2017-12-05, 22:45
  #33
Medlem
Polisen står inför flera utmaningar om man vill klara upp ärendet.
Förutom det faktum att det gått drygt 15 år sedan brottet så är det faktiskt så att den man som var misstänkt nu är avliden.

Förnamnet på honom som har nämnts här i tråden stämmer, det gör dock inte efternamnet. Om det nu är så att han inte bytt efternamn.

När han avled var han, enligt Skatteverket, skriven på en adress i Nordmalings kommun.
Jag har ännu inte kollat upp om kvinnan som också var misstänkt för brottet fortfarande lever.

I slutet av 2002 dömdes han för bland annat grov misshandel till fängelse i tre år.
Citera
2019-03-14, 08:30
  #34
Medlem
Knullkungens avatar
Freds son Tony är vänsterpartistisk politiker som misshandlat sin gravida flickvän vilket han också är dömd för.
Citera
2020-08-22, 19:39
  #35
Medlem
Träffade en känd missbrukare från boden för ca.2.5 år sedan. Frågade om just mordet på fred Karlsson och om han kände till detta. Det gjorde han mycket väl han sa också att han visste vem som gjorde det och varför ska tydligen handlat om någon konflikt allt han sa. Han ville dock inte berätta vem som gjorde det. Tyvärr är. Även han död sen nåt år tbks så är inte så att jag ka. Försöka få han att klämma fram det. Detta fall kommer nog aldrig lösas. Klassiskt missbrukarmord. Polisen har redan tabbat sig och detta tror jag aldrig kommer få nån lösning officiellt iaf. Däremot så verkar missbrukarn AI boden av de äldre slaget veta vem det var.
Citera
2020-08-23, 15:45
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Träffade en känd missbrukare från boden för ca.2.5 år sedan. Frågade om just mordet på fred Karlsson och om han kände till detta. Det gjorde han mycket väl han sa också att han visste vem som gjorde det och varför ska tydligen handlat om någon konflikt allt han sa. Han ville dock inte berätta vem som gjorde det. Tyvärr är. Även han död sen nåt år tbks så är inte så att jag ka. Försöka få han att klämma fram det. Detta fall kommer nog aldrig lösas. Klassiskt missbrukarmord. Polisen har redan tabbat sig och detta tror jag aldrig kommer få nån lösning officiellt iaf. Däremot så verkar missbrukarn AI boden av de äldre slaget veta vem det var.

Hur tabbade sig polisen? Personerna som var i lägenheten togs väl in och förhördes men nekade till allt. Då är det inte lätt att komma vidare. Du kommer väl ihåg hur det gick när man väckte åtal för mordet i Lindome 1990?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback