Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-03, 20:48
  #1
Medlem
Väger en distanutbildning mindre än en "vanlig" utbildning.

Jag planerar att läsa en kurs i arbetsrätt om jag inte kommer in på det programmet jag ska söka. Jag tänker då läsa den distan, men undrar i fall den väger mindre än en vanlig.

Vad tror ni?
Citera
2011-04-03, 20:55
  #2
Medlem
Uppfattningen, som verkar råda bland yngre studenter, att diverse HR-folk skulle sitta och reflektera över detaljer gällande innehållet i din examen är inte verklighetsanknutet. Din examen, ditt huvudämne och ditt ungefärliga snittbetyg - Längre än så kommer ingen att gå om inte tjänsten är ett väldigt udda specialfall.
Citera
2011-04-03, 21:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabrage
Uppfattningen, som verkar råda bland yngre studenter, att diverse HR-folk skulle sitta och reflektera över detaljer gällande innehållet i din examen är inte verklighetsanknutet. Din examen, ditt huvudämne och ditt ungefärliga snittbetyg - Längre än så kommer ingen att gå om inte tjänsten är ett väldigt udda specialfall.

Det är dock bara de sunkigaste provinshögskolorna som erbjuder distanskurser annat än på översikt-/kuriosa-/förstatermins-nivå...
Och vilken skola din examen är från har i högsta grad betydelse för din anställbarhet.

Men att ha några enstaka distanskurser i sin examen är nog inga problem.
Citera
2011-04-03, 21:34
  #4
Medlem
Jag kommer bara läsa en kurs distans om jag inte kommer in på den utbildning jag vill läsa. Sen kommer jag kunna tillgodoräkna mig den kursen när jag väl kommit in på utbildningen jag vill läsa. Så min examen kommer komma från den skolan jag läser programmet på.

Men det är bra att det inte spelar någon större roll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback