• 1
  • 2
2011-04-03, 14:16
Medlem
Okej det var nog förra året. Jag och min polare såg detta, så det var förmodligen inte på syne.

Vi upptäckte en skitstor stjärna eller något som blixtrade som en tomtebloss. Vi trodde att det var en supernova, och den varade i runt fem minuter. Sen så såg vi att den plötsligt började slockna och några konstiga molnliknande former började snurra runt sakta. Runt 5 styckna, olika färger.

En skepp kom ut från rymden, avlångt och drog iväg. Sen kom det en till tomtebloss men den varade i 5 sekunder och en annan skepp flög förbi. Nästa dag i Aftonhoran stod det att man sett ett UFO över Amerika och det var precis ett sånt moln vi såg. Denna var vitgrå, men hade exakt samma mönster.

Vad kan detta vara.
Citera
2011-04-03, 14:19
Medlem
Carpedijems avatar
Konstigt att inte någon annan person lade märke till detta. Med dagens teknologi är det inte så svårt att dra upp mobilen och filma. Speciellt om det höll på i fem minuter som du säger.
Citera
2011-04-03, 14:23
Medlem
Vad rökte ni på den kvällen? Låter helt ok!
^ Säger allt, det är inte så svårt att dra upp mobilen och ta en bild.

Jag såg Obama och Bill gates gå hand i hand i T-Centralen idag, jag och min kompis såg det så det är förmodligen sant det också.
Citera
2011-04-03, 14:29
Medlem
TheFilippa98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovansjo92

Jag såg Obama och Bill gates gå hand i hand i T-Centralen idag, jag och min kompis såg det så det är förmodligen sant det också.

Heh, kanske ni såg ett ufo elr så var det nåt annat
Citera
2011-04-03, 15:03
Medlem
Jag filmade det och la upp den på min gamla dator fast hårddisken krashade.

Det jag hatar med Uppsala är att det är ingen som orkar bry sig om det händer något konstigt. Om en area i rymden var grön så skulle ingen ens bli chockad. Vad fan är det för fel på Uppsalabor?

Jag bara undrar om någon har källor eller filmer som visar detta och vet vad det är. Om någon Uppsalabo orkade filma och lägga upp det någonstans.

Jag vet inte om det är aliens eller något annat. Men det började med en stor tomtebloss liknande sak i den svarta himlen, såg ut som en sprakande stjärna. Den var orange.

Finns det några förklaringar?

Citat:
Ursprungligen postat av Ovansjo92

Rökte? Det var exakt samma mönster som dom visade upp på Aftonbladet. Om någon har sett detta konstiga molnlikande fenomen. Den var vitgrå. Vi såg exakt sådana men andra färger som grönt och lila.
Citera
2011-04-03, 15:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Okej det var nog förra året. Jag och min polare såg detta, så det var förmodligen inte på syne.

Vi upptäckte en skitstor stjärna eller något som blixtrade som en tomtebloss. Vi trodde att det var en supernova, och den varade i runt fem minuter. Sen så såg vi att den plötsligt började slockna och några konstiga molnliknande former började snurra runt sakta. Runt 5 styckna, olika färger.

En skepp kom ut från rymden, avlångt och drog iväg. Sen kom det en till tomtebloss men den varade i 5 sekunder och en annan skepp flög förbi. Nästa dag i Aftonhoran stod det att man sett ett UFO över Amerika och det var precis ett sånt moln vi såg. Denna var vitgrå, men hade exakt samma mönster.

Vad kan detta vara.
Du vet inte vad det var, det kanske flög och det kanske var ett föremål?

Ja, du har sett ett oidentifierat flygande föremål.
Citera
2011-04-03, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Haha, precis!

Och till TS, det låter ju onekligen som ett rymdskepp från en annan planet. Det kan ju omöjligt vara något annat.
Citera
2011-04-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Haha jo, det är ett UFO då. Jag trodde att det var en nära stjärna som implodera och vi alla skulle stekas den var lång och smal, nästan som en penna.

Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Haha, precis!

Och till TS, det låter ju onekligen som ett rymdskepp från en annan planet. Det kan ju omöjligt vara något annat.

Det som gör mig så arg är som jag sa, varför reagerade ingen jävla Uppsalabo? Det var en stor orange tomtebloss liknande ovanför stan, hur svårt är det att missa? Och sedan konstiga föremål i olika färger och två rymdskepp.

En stor sprakande orange grej mitt på himmelen i fem minuter. Det är så jävla sjukt, människorna skulle inte ens bry sig om independence day skeppet kom över Uppsala.
Citera
2011-04-05, 00:51
Bannlyst
Citat:
Haha jo, det är ett UFO då. Jag trodde att det var en nära stjärna som implodera och vi alla skulle stekas den var lång och smal, nästan som en penna.

Det som gör mig så arg är som jag sa, varför reagerade ingen jävla Uppsalabo? Det var en stor orange tomtebloss liknande ovanför stan, hur svårt är det att missa? Och sedan konstiga föremål i olika färger och två rymdskepp.

En stor sprakande orange grej mitt på himmelen i fem minuter. Det är så jävla sjukt, människorna skulle inte ens bry sig om independence day skeppet kom över Uppsala.

Det roliga är att i tråden "Rapportera vad du såg", så nämner jag en orangelysande boll som jag såg här ovanför staden där jag bor. Vad det var vet jag inte, men jag såg inga rymdskepp efter den. Fast det jag såg var inte något tomtebloss-liknande, det var mer som en rund boll dvs ljusstyrkan ändrades inte. Det kan ha varit vadsomhelst.
Citera
2011-04-05, 21:57
Medlem
Citat:
Jag filmade det och la upp den på min gamla dator fast hårddisken krashade.

Det jag hatar med Uppsala är att det är ingen som orkar bry sig om det händer något konstigt. Om en area i rymden var grön så skulle ingen ens bli chockad. Vad fan är det för fel på Uppsalabor?

Jag bara undrar om någon har källor eller filmer som visar detta och vet vad det är. Om någon Uppsalabo orkade filma och lägga upp det någonstans.

Jag vet inte om det är aliens eller något annat. Men det började med en stor tomtebloss liknande sak i den svarta himlen, såg ut som en sprakande stjärna. Den var orange.

Finns det några förklaringar?

Rökte? Det var exakt samma mönster som dom visade upp på Aftonbladet. Om någon har sett detta konstiga molnlikande fenomen. Den var vitgrå. Vi såg exakt sådana men andra färger som grönt och lila.

Jag tog även upp min mobil och fotade Obama och Bill Gates, men sen ringde Kobe Bryant och fråga om ja ville lira lite och då tappade jag mobilen så den krashade.. Dum som jag är

För Aftonbladet är sjukt seriösa och har endast seriösa reportage med grundade källor.

Iaf, ni såg något från denna planet, ledsen att du får höra det.
Citera
2011-04-13, 01:11
Medlem
Jag tror jag har tänkt för mycket, läst för mycket, sett för mycket.. börjar helt enkelt förstå saker inte många andra gör ( som jag känner ) iallafall, vad folk måste förstå, är att VI är de s.k " utomjordingarna ", jorden är inte vår, det är bara en fungerande plats för oss att fortplanta oss vidare, skriv till mig om ni vill diskutera.
Citera
2011-04-13, 15:18
Bannlyst
Haha jo, skratta åt fanskapet. Jag bor med han. Vi såg detta tillsammans.

Kanske en sideffekt av zutten vi rökte? Konstigt nog så filmade nån zuttrökande samma fenomen i Amerika, det låg uppe på Aftonbladet. Kanske var filmapparaten också påverkad av zutt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in