• 2
  • 3
2011-04-04, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obreon
När jag läser en sådan här tråd tappar jag tron på mänskligheten... Fy fan vilka hemska människor ni måste vara i verkligheten och bara gå runt och hatar allt och alla. Var är er kärlek?!
Har ni tänkt tanken att vår värld kanske är så hemsk (enligt er) för att människor tänker så som ni gör?

Ingen tvingar er att vara kvar i vår värld. Ta och gör en förändring istället för att sitta inne på ett forum och beklaga er att världen inte är tillräckligt bra för er. Eller packa er skit och häng er!

Ni är bortskämda, egoistiska och högfärdiga! Det är alla andras fel, aldrig ert?
Ni tror att en värld ska födas fram helt perfekt framför era fötter, utan att ni ska behöva lyfta ett finger. Hade en sådan värld skapats så hade ni inte varit välkomna.

Varför börjar TS inte arbeta för att sedan skänka bort sin lön till fattiga människor? Kanske dags att sluta bo hemma, leva som parasit på föräldrarna? Kanske bara gå ut genom dörren med ett leende och göra en god gärning? Fram tills du gör detta är du lika eller värre än människorna som du hatar så mycket.

Många gånger är det enklare att döma andra än sig själv.

Det finns ingen bättre värld, men hjälp gärna till att skapa den

haha jävla hycklare som uppmuntrar andra till självmord?
Citera
2011-04-04, 01:25
Medlem
Massive.Massons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obreon
När jag läser en sådan här tråd tappar jag tron på mänskligheten... Fy fan vilka hemska människor ni måste vara i verkligheten och bara gå runt och hatar allt och alla. Var är er kärlek?!
Har ni tänkt tanken att vår värld kanske är så hemsk (enligt er) för att människor tänker så som ni gör?

Ingen tvingar er att vara kvar i vår värld. Ta och gör en förändring istället för att sitta inne på ett forum och beklaga er att världen inte är tillräckligt bra för er. Eller packa er skit och häng er!

Ni är bortskämda, egoistiska och högfärdiga! Det är alla andras fel, aldrig ert?
Ni tror att en värld ska födas fram helt perfekt framför era fötter, utan att ni ska behöva lyfta ett finger. Hade en sådan värld skapats så hade ni inte varit välkomna.

Varför börjar TS inte arbeta för att sedan skänka bort sin lön till fattiga människor? Kanske dags att sluta bo hemma, leva som parasit på föräldrarna? Kanske bara gå ut genom dörren med ett leende och göra en god gärning? Fram tills du gör detta är du lika eller värre än människorna som du hatar så mycket.

Många gånger är det enklare att döma andra än sig själv.

Det finns ingen bättre värld, men hjälp gärna till att skapa den

Jag skulle aldrig begå självmord, då jag inte ser det som en lösning. Och du förstår inte vad jag menar, du har bara fördomar emot folk som mig. Allt ditt älskande äcklar mig, du är hjärntvättad av media och religion. Såna som dig skulle aldrig kunna se världen i den sanna formen. Du är förbildad med kärlek till en korrupt sjuk äcklig sak.

Min slutsats: Du är en hjärntvättad slav och ingenting annat.
Citera
2011-04-04, 01:27
Medlem
Massive.Massons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marylux
Du skapar din egen verklighet. Om du går runt och tänker att världen är kall, tom och elak så blir den givetvis det. Om du istället går runt och tänker att världen är en kärleksfull, omtänksam och på alla sätt god plats så blir den istället det! Folk underskattar generellt vad ens eget sinne är kapabelt till. Testa själv i en vecka att varje morgon intala dig själv att du är kung av världen. Att du är bäst och att alla vill vara med dig, att du kan klara av allt och att livet är gott. Häpna sedan över resultatet.

Jag har gjort exakt som du säger, jag kan inte leva med det. Att gå runt och älska allt i den här världen, det är liksom inte min grej. Det strider mot min natur.

Jag ser inte världen som ett klot, jag ser dess innehåll, bortom media och religion.
Citera
2011-04-04, 01:41
Medlem
Maryluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massive.Masson
Jag har gjort exakt som du säger, jag kan inte leva med det. Att gå runt och älska allt i den här världen, det är liksom inte min grej. Det strider mot min natur.

Jag ser inte världen som ett klot, jag ser dess innehåll, bortom media och religion.

Gör då vad som är din grej. Det behöver inte vara att du är kungen av allt och bäst i hela världen, det är det som jag försöker få fram: Du är din egen herre, du bestämmer själv vad du vill tycka om din omvärld. Den postmodernistiska tolkningen av sanning som objektiv behöver inte stämma. Vad du bestämmer är sant blir sant, eftersom du själv bestämmer att det är så.

Jag känner dock igen mig lite i det du skriver. Har under hela mitt liv försökt komma fram till en absolut sanning. Jag kunde aldrig nöja mig med "allt är relativt" snacket och letade desperat efter något mer, något jag kunde hålla upp och säga "DETTA är sanningen, detta är vad vi bör sträva efter." Men åren gick och jag kom aldrig fram till något. Tills jag insåg att vi själva, och endast vi själva, skapar vår egen verklighet.

Vad som egentligen är din sanna natur vet jag självklart inte, men man bör vara medveten om att ens egen uppfattning om en själv, vad man tycker och tänker, är skapat av andra! Du är en konstruktion av din omvärld. Allt du ser och upplever skapar vem du är, något man bör vara medveten om när man pratar om sin "egen natur" som om det vore något statiskt och oföränderligt.

Detta må låta som världens mumbo-jumbo snack, men jag hoppas att någon poäng gick fram. Som du kanske förstår är jag delvis kvar i mitt ständiga sökande, och jag misstänker att jag kommer vara fast där resten av mitt liv, därav den aningen vaga tonen.
Citera
2011-04-04, 03:27
Medlem
Renewables avatar
Citat:

Blah Blah, det är just sånt tänk som får dig att deppa. Acceptera att världen aldrig varit perfekt och aldrig kommer att vara det men det betyder inte att du inte kan hitta lycka ändå. När du till slut accepterar att 99% av det du känner kommer från dina tankar och handlingar kommer du att inse att du har nyckeln till din lycka.

Fråga dig de tuffa frågorna:

Är jag lat?
Är jag cynisk?
Är jag sentimental?
Osv

Då kommer du att upptäcka de tankebanor som får dig att deppa.

Du får kontra allt det negativa med något positivt:

Det finns ingen gud = => Då kan jag äta bacon

Citera
2011-04-04, 05:00
Medlem
Citat:
Tjena!

Jo det är så att jag inte känner mig hemma alls. Med det menar jag att inte tycker om något i den här världen.

Jag hatar mänskligheten då jag tappat hoppet för dom, människan är en sjuk varelse.

Människan förtjänar inte att leva tycker jag, förtjänar inte världen, politiken hatar jag, jag hatar tanken att man behöver pengar.
Jag är äcklad av människan! Jag tappar min tro (islam) pga de sjuka saker de utövar, jag hatar kristendomen, iden med kristendomen. De bränner heliga skrifter, Islam besvarar med våld och halshugningar, avrättingar! Äckliga människor. Judarna är maktgalna, de slaktar människor här och där. Vad hände med mänskligheten, vart gick det fel. Har vi alltid varit så?

Svensk politik, de släpper in fler invandrare då vi redan har arbetslöshet, hur tänker de?! SD är inte mycket bättre för den delen.

Jag kan inte se mig själv om 3 - 5 år flytta ut och betala räkningar, jag kan inte se mig själv äga ett bankkonto där jag får min lön. Jag kan inte se mig själv arbeta och tjäna pengar. Jag vill inte tjäna pengar!

Jag brukar drömma bort mig till en annan värld där allt är bättre, där mänskligheten håller ihop för första gången, inga sjuka ider eller tankar. Inga maktgalan människor, en värld som tillhör varenda individ på den planeten.

Jag har många vänner, många bekanta och släktingar. Ingen förstår mig, ingen förstår hur jag tänker. Jag har tappat hoppet totalt för allt.

Jag hatar tanken att jag sitter här, på FB och släpper ut mina känslor, jag vill kunna förändra världen. Jag vill ta livet på maktgalan människor, kriminella. Men jag är EN. Vad gör jag för nytta? Jag anser g själv riktigt smart pga tankesättmiet jag har. Människor lever i nuet, jag gör inte det. Jag lever i framtiden. Jag ser världen från ett helt annat håll. Mitt egna, väldigt svårt att förklara.

Kort och gott, jag anser mig inte tillhöra den här världen, jag anser att jag tillhör en bättre värld, jag tål inte att leva i den här världen. Det är inte min värld eller mitt liv. Känner mig som en högre makt instängd i en människokropp. Jag vill inte vara människa, våra hjärnor är det största som finns men vi använder inte våra hjärnor på rätt sätt. Hatar tanken på hur dum mänskligheten är!

Tror jag fått med allt. Någon mer som känner såhär eller är jag ensam?

Du är en tråkig människa enligt mig.. Och att du är bättre än andra har du ju bevisat motsatsen till i inlägget enligt min åsikt. Du gnäller som en liten tjej, men formodligen har du det ganska bar, en dator att sitta vid tex.
Om du nu inte tänker ta självmord tycker jag att du ska försöka ändra på dig själv. För annars kmr dit självmord bli jävligt mkt segare.

Att religionen är åt helvete borde nog alla fatta vid det här laget. Vi har nåt månen men borde redan bo på mars. Utvecklingen står still. Religionen var för urmänniskorna en motivation till att slita för att utvecklas. Nu har vi utvecklats men dessa gamla böcker, håller tron om något övernaturligt fortfarande finns och kommer visa sig.

Ditt uttryckande tycker jag tyder på att det finns annat att klaga på än världens nuläge. Eller så kanske du har en ovanligt hög IQ som ser allt logiskt. Men i vilket fall som helst så kommer ju ingen ting bli bättre genom att gnälla på. Och tankarna om att ändra världen får väl dig ännu bittrare. Förmodligen för att du inte är någon speciell person och inte kan ändra på världen som någon stor herre. Gör det du kan istället för att gräva ner dig. Fram med ryggan och varma kläder. Bränn dina pengar och dra bara vart som helst.
Citera
2011-04-04, 06:48
Medlem
Massive.Massons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIPRAKKA
Du är en tråkig människa enligt mig.. Och att du är bättre än andra har du ju bevisat motsatsen till i inlägget enligt min åsikt. Du gnäller som en liten tjej, men formodligen har du det ganska bar, en dator att sitta vid tex.
Om du nu inte tänker ta självmord tycker jag att du ska försöka ändra på dig själv. För annars kmr dit självmord bli jävligt mkt segare.

Att religionen är åt helvete borde nog alla fatta vid det här laget. Vi har nåt månen men borde redan bo på mars. Utvecklingen står still. Religionen var för urmänniskorna en motivation till att slita för att utvecklas. Nu har vi utvecklats men dessa gamla böcker, håller tron om något övernaturligt fortfarande finns och kommer visa sig.

Ditt uttryckande tycker jag tyder på att det finns annat att klaga på än världens nuläge. Eller så kanske du har en ovanligt hög IQ som ser allt logiskt. Men i vilket fall som helst så kommer ju ingen ting bli bättre genom att gnälla på. Och tankarna om att ändra världen får väl dig ännu bittrare. Förmodligen för att du inte är någon speciell person och inte kan ändra på världen som någon stor herre. Gör det du kan istället för att gräva ner dig. Fram med ryggan och varma kläder. Bränn dina pengar och dra bara vart som helst.

Jag finner ingen lycka i att gå ut och bränna pengar. Jag hatar iden med att man behöver pengar. Det borde inte vara så.

Jag gnäller inte, det är min natur som inte tillåter mig att utnyttja världen som de flesta gör. Det känns inte rätt. Det är som om du skulle ha ett förhållande med någon du inte tycker om, du vill bryta upp det men kan inte. Obekvämt? Yes.
Citera
2011-04-04, 06:50
Medlem
selokens avatar
Citat:
Tjena!

Jo det är så att jag inte känner mig hemma alls. Med det menar jag att inte tycker om något i den här världen.

Jag hatar mänskligheten då jag tappat hoppet för dom, människan är en sjuk varelse.

Människan förtjänar inte att leva tycker jag, förtjänar inte världen, politiken hatar jag, jag hatar tanken att man behöver pengar.
Jag är äcklad av människan! Jag tappar min tro (islam) pga de sjuka saker de utövar, jag hatar kristendomen, iden med kristendomen. De bränner heliga skrifter, Islam besvarar med våld och halshugningar, avrättingar! Äckliga människor. Judarna är maktgalna, de slaktar människor här och där. Vad hände med mänskligheten, vart gick det fel. Har vi alltid varit så?

Svensk politik, de släpper in fler invandrare då vi redan har arbetslöshet, hur tänker de?! SD är inte mycket bättre för den delen.

Jag kan inte se mig själv om 3 - 5 år flytta ut och betala räkningar, jag kan inte se mig själv äga ett bankkonto där jag får min lön. Jag kan inte se mig själv arbeta och tjäna pengar. Jag vill inte tjäna pengar!

Jag brukar drömma bort mig till en annan värld där allt är bättre, där mänskligheten håller ihop för första gången, inga sjuka ider eller tankar. Inga maktgalan människor, en värld som tillhör varenda individ på den planeten.

Jag har många vänner, många bekanta och släktingar. Ingen förstår mig, ingen förstår hur jag tänker. Jag har tappat hoppet totalt för allt.

Jag hatar tanken att jag sitter här, på FB och släpper ut mina känslor, jag vill kunna förändra världen. Jag vill ta livet på maktgalan människor, kriminella. Men jag är EN. Vad gör jag för nytta? Jag anser mig själv riktigt smart pga tankesättet jag har. Människor lever i nuet, jag gör inte det. Jag lever i framtiden. Jag ser världen från ett helt annat håll. Mitt egna, väldigt svårt att förklara.

Kort och gott, jag anser mig inte tillhöra den här världen, jag anser att jag tillhör en bättre värld, jag tål inte att leva i den här världen. Det är inte min värld eller mitt liv. Känner mig som en högre makt instängd i en människokropp. Jag vill inte vara människa, våra hjärnor är det största som finns men vi använder inte våra hjärnor på rätt sätt. Hatar tanken på hur dum mänskligheten är!

Tror jag fått med allt. Någon mer som känner såhär eller är jag ensam?

Lägg ner hallucinogenerna och gå utanför dörren lite så ska du se att det blir bättre.
Citera
2011-04-04, 07:14
Medlem
Massive.Massons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seloken
Lägg ner hallucinogenerna och gå utanför dörren lite så ska du se att det blir bättre.

Du får fel bild av mig. Jag har många vänner, gott om pengar, jag ser bra ut.

Men jag har insett att världen inte är som den ser ut och vara, den är sjuk.
Citera
2011-04-04, 08:24
Medlem
Citat:
Jag finner ingen lycka i att gå ut och bränna pengar. Jag hatar iden med att man behöver pengar. Det borde inte vara så.

Jag gnäller inte, det är min natur som inte tillåter mig att utnyttja världen som de flesta gör. Det känns inte rätt. Det är som om du skulle ha ett förhållande med någon du inte tycker om, du vill bryta upp det men kan inte. Obekvämt? Yes.
Det ja menade var att bränna dom bokstavligt. Kolla på filmen into the wild.
Citera
2011-04-05, 00:21
Medlem
Juntaneinens avatar
Glance into the world just as though time were gone: and everything crooked will become straight to you. Nietzsche
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in