• 1
  • 2
2004-09-21, 18:26
Medlem
Nadss avatar
Vad jag vet så är det inte fettet i osten som är någon bov, utan ifall man äter det ofta och hur man i övrigt lever.
Man måste röra på sig också. Om man bara sitter stilla så ska man inte äta fet mat. Men i övrigt är ost väldigt nyttigt och fett behöver alla människor äta. Så boven är nog istället colan och brödet. Dom är nog farligare än osten.

1,2 kCal är nog väldigt lite för en pizza. Inte för att det är något man bör kolla efter.
Citera
2004-09-21, 18:26
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interista
I pizzans hemland så är det inte helt ovanligt

Har man samlag utan tjej i Italien? Du menar att homoerotiska aktiviteter är mycket vanligare där?

Tja, varför inte, så är det säkert...
Citera
2004-09-21, 18:48
Medlem
jols avatar
jag måste kolla vad jag äter och min dietist säger att det är osten och vetemjölsdegen som är bovarna. Jag aldrig vitt bröd längre och använder mjukt fett där jag måste (ost på tub, smör på flaska) eftersom det innehåller mer vegetabiliskt fett (och mindre animaliskt)... hur det ska funka på pizza är ju svårt men du kan vara lite stolt när du käkar din ostlösa pizza, tack för tipset förresten, har inte vågat lägga 50kr på spel för detta experiment
Citera
2004-09-21, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Har man samlag utan tjej i Italien? Du menar att homoerotiska aktiviteter är mycket vanligare där?

Tja, varför inte, så är det säkert...
Jag är övertygad om att det är så.. katoliker och annat löst folk.
Citera
2004-09-21, 19:11
Moderator
Evil Eds avatar
Em tidigare arbetskompis åt ofta pizza utan ost just för att det skulle vara nyttigt. Men jag anser att det är nyttigare och godare med en sallad, undvik dock pizzeria-sallad, den är ju inte lika god som en salladbars sallader.
Citera
2004-09-21, 20:08
Bannlyst
Jag vet inte riktigt om jag blev något klokare av denna tråden...som det verkar så är det många bud.

Självklart förstod jag redan innan att min pizza blev nyttigare utan osten, men frågan var hur mycket nyttigare. Skulle vara kul att se ett numeriskt exempel (Typ antalet kalorier med Vs Utan ost), något som jag antar är nästintill omöjligt att ta fram eftersom ingridienserna varierar så från pizzeria till pizzeria.
Citera
2004-09-21, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pettan
Att knulla utan tjej?

hade på känn att den kommentaren skulle komma

Vitsigt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera